![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Litt trist at det stadig forsvinner norske charterreisemål. Såvidt jeg vet er Marokko også nå helt ute. Det virker som om Ola-Charter-Nordmann i hovedsak reiser til Kanariøyene eller Thailand. Kjedelig at det ikke er mulig å opprettholde ruter til litt mer eksotiske strøk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det ligger vel litt i kortene at utbudet blir noe mindre variert i dårlige tider når mange reiser mindre og kortere enn i gode tider.
På den annen side finnes det et meget godt reiseliv ved siden av charter. Jeg kan med hånden på hjertet faktisk ikke forstå, selv med en god dose velvilje, at noen trives med å bli møtt av en orange eller blå guide og bli stuet inn i nummererte busser på lik linje med kyr på vei til slaktern. Har som "alle" andre opplevd det i yngre alder, og betaler heller litt ekstra for å slippe det sirkuset der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Absolutt. Det er nok en del som kunne tenkt litt mer ut av "charterboksen".
Selv bruker jeg dette stort sett bare til reisemål som ellers vil være vesentlig dyrere eller hvis jeg reiser sammen med noen som f.eks. vil ha en uke på en gresk øy etc. Da er charter som regel det absolutt enkleste og billigste. Ellers har charterselskapene vært flinke til å tilpasse seg at folk er mer reisevant enn før, bl.a. ved at man kan bestille kun fly etc etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hos de største charteroperatører i dag, kan man bestille reiser med kun rutefly,
stadig flere luksus- og 5-stjerners hoteller, og hvorfor kjøre buss når man evt. kan hente ut sin egen leiebil eller evt. ta taxi. Charter er ikke som det var tidligere, og man kan lage sin egen pakkereise osv. Dermed dekkes man også av langt bedre garantier, noe som nok mange har brent seg på. Er ikke for ingenting, at charterbransjen gikk stikk motsatt vei - av det mange trodde når lavprisflyselskapenes inntog ble gjeldende; nemlig en snarlig død..
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor flyr ikke SAS til Brasil? | BraathensSafe1985 | Flyforum | 15 | 26-07-2010 13:14 |
Slutt for Gambia-charter | AirbusTrond | Reiseforum | 15 | 27-03-2009 09:06 |
Hjelp med pris til Brasil | MartinL | Flyforum | 7 | 02-01-2007 17:20 |
Direktefly til Brasil (Natal) | Giama3 | Flyforum | 1 | 20-09-2006 11:53 |
Slutt på charter fra Tyskland til Ålesund | DY Tech | Flyforum | 14 | 04-08-2006 09:26 |