![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
...er en av John Denvers mest kjente sanger. Etternavnet er felles med mitt og DC8-63`s oppholdssted de neste dagene. Blir en grytidlig avgang til Frankfurt og et noen timer i Frankfurt videre til Denver Colorado.
Oppdatering fra både øst (EB) og vest (DC-8-63) skjer plutselig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Mens EB flyr TommyStil skal jeg fly Innovative med andre ord LCHSC (Low Cost High Surcharge Carrier) I oeyeblikket ser det ut til at det blir Alaska paa utreisen til Denver...foelg med....
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Da var turen I gang....foerst "kiss and ride" levert paa fergeleiet av den lille italienerinnen. Saa videre med Jumbo (WSF Jumbo Mark 2 M/F Tacoma). Fra Seattle til Denver blir det enten Dinosaur med Kjos effekter (United 757) eller LCHSC Frontier A319 - liker 757 men Frontier er ikke halvfull engang, liker god plass ogsaa (decisions decisions)....rett over fergen sirkler en Hercules som soter betraktlig etter take off fra King County Municipal (ogsaa kjent som Boeing Field).
Med 3 naerflyplasser ser jeg naa 7 forskjellige fly I luften ut av ferge vinduet.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
2F og 3K var veldig bra til Denver. Nå sitter jeg døgnvill og venter på 8' ern fra Seattle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er det 340-600 de bruker til DEN?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
....og paa rad 3 er A340-600 noe av det stilleste sted man kan vaere i luften. LH gjoer det tydligvis bra paa Denver - nesten smekkfull turistklasse og kun et par seter ledig foran paa business. Triprapport med meny kommer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Browncoat
|
![]()
La merke til det jeg og da jeg fløy FRA-DEN til julebordet i januar. Vet ikke hvordan det var foran, men bak så var det ganske så fullt. Men jeg hadde trodd at LH hadde brukt en av 3 klasse maskinene til USA og ikke kun Y og C.
Gleder meg til fortsettelsen ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I tidtabellen staar den oppfoert med tre klasser - men det har jeg ennaa ikke opplevd. Ser at BA ogsaa kun har C og Y - i allefall har de ingen insjekk for anet enn turist og business klasse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Det er midt i uka det er ledige seter .. i helgene er det som regel mer eller mindre smekkers uansett hvor du prøver ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Der var ganske fuldt på Economy. Sad på række 44 omgivet af et par tyskere der blev mere og mere højlydte som turen skred frem. Under landingen kom en kærlighedssang til mor! Da blev det for meget for purseren derhøjlydt bad dem der sang om at "halt die klappe" - hvilket udløst klapsalver fra de omkringsiddende!
Ja først efter blev jeg klar over at EB var med samme fly.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
He he - vi kunne definitivt hatt et Fly&Vin treff ombord paa LH446... 33 rader lenger fremme var de andre passasjerne derimot meget stille...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Akkurat kommet hjem...og for en fantastisk hjemreise. Terningen bør utvides med flere nummer... Rapport kommer når jeg en eller annen gang det neste døgnet sliter med døgnvillhet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
...og nå har det gått ett døgn og vi venter fortsatt i spenning.....
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...i løpet av helgen er nok mer realistisk. Men kan røpe at jeg på hjemreisen fra Denver så rett i skiltet "Lufthansa First Class" fra mitt sete 1A.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da gleder vi oss!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Sist fredag bestemte jeg meg for å reise til Denver Colorado. Fikk plass dagen etter og lørdag morgen bar det til OSL klokken 04:30 - fremme ved innsjekk 05:15. Litt kø i Business skranken til SAS som sjekker inn for Lufthansa - mange med ski som skulle på tur. I løpet av noen minutter hadde jeg boardingkort for OSL-FRA sete 2A og så videre til Denver sete 3F. Push back 5 minutter før rutetid - det vil si 06:30 og så fløy vi med en A320 mot Frankfurt. Frisk frukt og varmerundstykker med diverse pålegg var serveringen - sammen med kaffe og juice holdt dette mer enn nok på denne flyturen som varte så vidt over 1 time og 40 minutter. landet i Frankfurt 15 minutter før rutetid og ble busset inn til terminalen - egentlig ganske effektivt hvis man ser på alternativ med å parkere ytterst i A-fingern for eksempel.
Det ble 4 timer på flyplassen - og etter innkjøp av diverse fly og bilblader bar det først via SEB sin Coffee Lounge til Lufthansa sin Senator Lounge. 50 minutter før avgang var det boarding og ny busstur ut til en A340-600. Opp trappen til 2. dør og en vennlig purser ba meg ta til venstre og mitt sete 3F. Den fremste business kabinen er forholdsvis stor og den var med unntak av et par seter helt full. Boarding completed, halvfullt champisglass drukket opp på det som skulle være avgangstiden - men vi måtte kaste av noen kofferter som tilhørte pax som ikke kom. Ca. 25 minutter sent taxet vi til take-off og opp i luften det bar. Man hører ikke mye til motorene så langt fremme. Mer champagne og nøtter når vi hadde kommet opp i luften. Menyer og duker ble lagt på bordene og så kunne man begynne å glede seg til serveringen. Jeg valgte: Shrimps Cocktail with herb mushrooms som Hors d`oevres - smakte veldig godt. Til dette fortsatte jeg med champagnen som var en Jacquart brut Mosaique. Fikk også et glass 2008 Casablanca Valley Chardonnay Reserva fra Chile - en alt for tung/kraftig hvitvin etter min smak. Så fortsatt vi med salat; Mixed lettuce with tomato served with Ginger Lime Dressing - veldig god dressing!!! Så ryddet de brette og gjorde klart for Entrees. Jeg valgte Beef Stew with Carrots, pickled Pearl Onions and beaten mashed potatoes. Til dette valgte jeg en italiensk rødvin (nam nam) 2006 Canonico Salento Negroamaro Cantine due Palme fra Puglia. Fortsatte med denne rødvinen til Cheese - som var Cheddar, Gouda and Yogurt Cheese. Mellom matserveringenen fikk jeg med meg 3 filmer på min egen skjerm og før landing i Denver var det ny duk på bordet og her valgte jeg en kaldtallerken med Roast Beef with mixed pickles and Pumkin Ginger Pie with English Mustard sauce - veldig godt dette også. Til dette drakk jeg sparkling water. Selv 30 minutter forsinket landet vi på tid i Denver rett etter en BA 777 og jeg grudde meg til køen av britiske turister i immigration. Men med en forholdsvis lang vei å gå fra gate til immigration og tidlig ut av bussen til Lufthansa var jeg fort forbi trøtte turister og 50 minutter etter landing satt jeg i leiebilen. Da var immigration passert, koffert med Pritag hentet og buss bort til Avis sin utleiestasjon og bytte av bil unnagjort - man kjører ikke Hyundai i USA - så det ble en Buick. Broderen skulle komme to timer senere så det ble en liten biltur før jeg møtte han ved ankomsthallen. Lufthansa Business Class leverer - og A340-600 er utrolig behagelig. Vil tro at de i midten også var glad for at det var en Airbus med 2-2-2 og ikke en 747 eller 777 med 2-3-2. More to follow - tomorrow! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hyggelig å lese om en fint tur. (Er ikke bare Speedbird som tar turer på sparket her skjønner jeg.) Venter i spenning på hjemturen.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og innmellom burde jo 8`ern komme med rapport fra UA og AS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips til Rocky Mountains | Fnate | Reiseforum | 19 | 22-08-2018 15:20 |
Whistlers Mountain | bear | Bilder & foto | 2 | 31-07-2011 03:54 |
Dagens bursdagsbarn: Mountain Dew | Someone | Flyforum | 23 | 24-05-2010 21:27 |
Ain't No Mountain High Enough (ski- og julebordtur del 2) | Discus | TripReports | 28 | 08-02-2009 15:48 |
NORAD i Cheyenne Mountain passer på julen | Utflyttet | Flyforum | 4 | 25-12-2007 17:22 |