![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
For å bli sølvmedlem så må ha 15 direct flights med skyteam (og 25000 poeng). Hva er egentlig 15 direct flights? Regner de f.eks OSL-AMS-YVR t/r som en flight, eller er det 4 flighter? eller 2? Gjelder dette så lenge man har vært medlem av flying blue (over 3 år), eller for hvert kalenderår? Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Aner ikke hvordan reglene til Flying Blues er men en ting er helt sikkert: Du må kvalifisere deg for status innenfor en 12 månedersperiode og for å beholde status må du gjøre dette hvert eneste år
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
en tur retur YVR er 4 flights. hvert leg på hos en skyteam partner er en flight uansett lengde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ok, takk!
Men blir antall flyvinger akkumulert opp gjennom hele medlemskapet eller kun for kalenderåret. (regner med at det er pr kalenderår..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Som Tommy sier her, per år, enten FlyingBlue baserer seg på kalenderår eller opptjeningsår utifra når du ble medlem. (Jeg husker ikke).
Last edited by JoeW; 23-02-2009 at 18:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
FB går ut fra medlemsdato/år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
When you have earned a certain number of Level Miles, we gladly welcome you in the next Elite level. Your Level Miles remain valid until the 31st of December in the year you have earned them. That does not mean you cannot reach a higher level before that date. As soon as you have earned enough Level Miles, you automatically move up to a higher level at any time of the year. Check the tables below for the exact number of Level Miles required to move up to the next level of Elite service.
http://www.klm.com/travel/no_en/flyi...olds/index.htm Mellom 1. januar til 31. desember må du fly X antall flighter eller miles for å oppnå status. Den 31. desember nullstilles kontoen og du må begynne å opptjene poeng/flights på nytt. Når du oppnår status, er statusen gyldig ut året du opptjener statusen og neste kalenderår og går ut i februar året etter. Dersom du ikke flyr nok for å opprettholde statusen i kalenderåret du har status i, mister du statusen i februar året etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da er det jo litt pussig at jeg får beskjed om at jeg mister en haug poeng i april...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nei, da det det å miste miles ikke har noe med statusopptjening å gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Når det gjelder status, er det noe helt annet. Da har man en kvalifiseringsperiode som i FBs tilfelle er kalenderåret. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, ved å lese e-posten fra KLM litt nøyere så er jo det helt korrekt, selvsagt. Kanskje man ryker på en tur/retur AMS eller CDG om litt gitt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Husk at FlyingBlue tar veldig høye skatter/avgifter ved bestilling av bonusreiser! Langt mer enn den ordinære flyskatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Løfter denne i håp om å få et avklarende svar. Har googlet litt men ennå ikke fått en helt 100% bekfreftelse..
På Flying Blue sine nettsider står der at en trenger 25 000 miles / 15 flygninger med SkyTeam for å oppnå Silver. Betyr dette 25 000 miles ELLER 15 flygninger, eller 25 000 miles OG 15 flygninger. Grunnen til at jeg spør er at jeg har booket 12 legs med Skyteam for dette året og vis jeg da bare mangler 3 legs så reiser jeg KL fremfor LH til FRA i desember, for å oppnå Silver.
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() Quote:
---- Moderatornotis: tråden flyttes til reiseforum
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Du trenger 15 legs eller 25 000 miles per kalenderaar. Jeg ble silver foer jul med 15 flyvninger. Miles forfaller etter 20 maaneder med inaktivitet. Vil du unngaa aa bruke miles paa flyvninger med hoeye avgifter kan du bruke dem innenriks i USA, svaert lave avgifter. 2,50 USD per flyvning.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
En ganske "snill" måte å bli sølvkunde på. Så vidt jeg har skjønt er det noe liknende SAS EuroBonus vurderer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Launches direct flights between Stockholm and Hamburg | Savipix | Flyforum | 12 | 23-01-2014 11:26 |
Skyteam Silver på billige billetter segments | nick5000 | Reiseforum | 3 | 16-11-2011 10:32 |
Direct to gate? | Turbomeca | Reiseforum | 4 | 05-05-2010 17:55 |