![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Da er årets høydepunkt i gang og i løpet av 15 dager skal jeg og samboeren gjennom programmet som dere ser i signaturen
![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Innsjekk gikk kjapt, baggasje sendes hele veien gjennom, bp for LHR-HKG må printes ut på LHR.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
God tur - dette blir spennende!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sitter ved gate 56 og venter på boarding. Har hørt ordet "overbooking" 2 ganger men tror det løser seg. Godt belegg på denne her
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God tur - gleder meg til å lese -> og tipse hvor jeg kan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
God tur!! Håper første tur har gått bra. Blir spennende å følge i fortsettelsen. Artig at det er godt belegg på London-flighten. Trodde lørdag ettermiddag/kveld pleide å være litt tynt besatt, på den annen side er det vel ingen kveldsavgang i kveld, hverken fra SK eller BA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er det vanlig å tipse reisende? Trodde helst det var bartendere og servitører som skulle tipses! Har du de reisendes kontonummer så du kan få ordnet med den tipsen?
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ikke alle SAS-flighter som har lav kabinfaktor tydeligvis
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God kveld fra Langham Place i Hong Kong!
Turen gikk smertefritt. Maa si at Air New Zealand har et meget godt Economy produkt. Godt med benplass (plass til 2 knyttnever) og god mat! Lite plast aa finne i Economy, til og med vinglass i skikkelig glass fikk man. Og her var det ikke utdeling av mini-flasker med vin. Bestningen gikk rundt med hele vinflasker og fylte opp til hver enkelt ![]() Bilder av mat osv kommer senere naar det blir anledning til aa legge over slikt. Naa blir det en tur ut for aa utforske omraadet rundt hotellet, samt finne et sted man kan faa seg litt mat. Fortsettelse foelger etterhvert ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Samme inntrykk av NZ som meg......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Mange mange år siden jeg fløy NZ - men det frister jo til gjentakelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
NZ overrasket meg positivt i alle fall. Selv om 747'en deres begynner aa dra paa aarene saa er de godt vedlikeholdt og absolutt behagelige aa reise med.
Besetningen var ogsaa veldig tilstede under hele turen og utfoerte sine oppgaver med et smil ![]() ![]() Snakkes! ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 23-02-2009 at 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ble gardinen/skiltet flyttet en rad bakover? Fra erfaring er det alltid litt risky å velge første raden bak biz/extra når man sjekker inn tidlig da skillet iblant kan flytte på seg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, gardinen/skiltet hadde blitt flyttet en rad bakover. Saa det var nok aarsaken. Da vet man det til neste gang. Legg inn en liten sikkerhetsmargin mellom biz/extra i tilfelle SAS ombestemmer seg
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det trenger ikke å ende slik det endte med dere, jcnorway. Det er selvfølgelig en viss risiko ved å velge setene helt foran når man sjekker inn tidlig ettersom man fort kan bli tildelt et nytt sete lenger bak. Jeg har imidlertid opplevd flere ganger at jeg ikke har blitt flyttet, men i stedet blitt en del av Economy Extra når jeg har valgt sete langt foran. Derfor gjør jeg det alltid på ruter som jeg vet har høy kabinfaktor og mange reisende på Business Class og Economy Extra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God ettermiddag fra HKG!
Her har man nettopp inntatt en bedre lunsj bestaande av diverse Dim Sum. Nam! Straks settes kursen mot Victoria Peak siden det er god sikt over Hong Kong i dag. Fant en butikk paa kjoepesenteret som er tilknyttet hotellet som har et stort utvalg flymodeller til salgs. Gaar mest i CX og Dragon Air, men saa ogsaa noen modeller fra ATA, Lufthansen, SQ osv. Faar se hva man gjoer med dette ![]() I kveld skal online innsjekk hos Emirates testes. Skal ut og fly 777-300 til BKK i morgen kveld. Snakkes etterhvert ![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel... gikk ikke an aa sjekke inn online hos Emirates fordi billettene jeg fikk fra WIAS var papirbilletter og ikke e-ticket. Emirates tilbyr e-ticket, men jeg mistenker at hele bestillingen kom som papirbilletter fordi strekningen BKK-KBV-BKK er kjoept som en PG (Bangkok Airways)-flight og de tilbyr muligens ikke e-ticket. Derfor papirbilletter. Dermed er det oppmoete paa Hong Kong Airport minst 3 timer foer avgang, noe som gir tid til aa bli bedre kjent med omraadet. Stikker kanskje innom Terminal 1 for aa sjekke ut Aviation Discovery Center naar man likevel har saa god tid
![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nedenfor foelger noen raske inntrykk fra turen saa langt. Bildetekster kommer foer bildene. Bildene ombord er tatt med mobil, resten med speilrefleksen.
Som jeg har nevnt tidligere saa var maten paa NZ bra til aa vaere Economy. Middag: To valg, enten lammegryte eller kylling i karri, jeg valgte det siste. Som dere ser saa er det lite plast ![]() ![]() Frokost: To valg, enten eggeroere med kalkunpoelse og poteter eller blabaerpannekake med sirup. Valgte det foerste og slik saa det ut. ![]() God benplass paa sete 67 B. Kunne legge sete godt bakover selv med noedutgang rett bak, og bena kunne man strekke godt ut. ![]() Underveis i foelge kartet ![]() ![]() Et bilde av kabinen tatt fra sete 67B ![]() I heisen paa vei opp til rommet i 31.etasje paa Langham Place. ![]() Bilde av rommet og badet. ![]() ![]() En meget kort rulletrapp fant jeg ogsaa paa en av undergrunnstasjonene ![]() ![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Takk for bilder. Ser jo ut som NZ hadde en rikelig med middag, og to valg til frokost er jo også bra service! venter i spenning på bilder og rapport fra EK.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DeluxeReport: The Asia 2011 First Class Tour! | Robbiedeluxe | TripReports | 92 | 11-10-2013 15:40 |
Star Tour, 19/7 | LN-GAB | Register- og ATC-Forum | 2 | 17-07-2008 20:45 |
On tour | sk931 | Flyforum | 18 | 06-09-2006 22:39 |
U2 on tour #2 | tripple-seven | Flyforum | 2 | 15-07-2005 08:53 |
U2 on tour | LN-MOW | Flyforum | 0 | 18-04-2005 22:14 |