![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei,
Jeg har alltid trodd at titler, registreringer etc på disse flotte kjerrene var i den vanlige Widerøe grønnfargen. Men har nylig fått en tilbakemelding på at det kan være svart. Er det noen der ute som kan bekrefte dette ?? Grunnen til forespørselen, er et fremtidig dekalprosjekt. Happy modelling, Ruben |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Interessant spørsmål - som jeg gjerne skulle visst svar på! Det eneste fargebildet jeg noen gang har sett av en Widerøe Seabee er dette (fra Arne Sundsbøs Seabee sider)
![]() Og her ser det faktisk ut som all merking er i svart - noe som overrasker meg også. Skal prøve å ringe en tidligere Widerøe Seabee flyger og høre hva han husker. Vi gleder oss til dine Seabee dekaler, Ruben! mvh Steinar http://www.seabee.info |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er vanskelig å si. Jeg kan la meg overbevise til begge deleler ut fra det bilder der, sort eller grønn. Altså ikke noe som gir fellende bevis.
Nils |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei Steinar og Nils,
Det er på grunnlag av dette bildet Knut Erik mente det skulle være sort. Jeg har aldri tenkt på at det kunne være noe annet en grønt.... Men, får vi ikke noe endelig bevis, så blir det grønt. Jeg vil gjerne også gi ut andre dekaler til norske seabee'er, så har du bra bilder Steinar, er det bare å sende dem til rhusberg@online.no Disse vil i såfall bli lasertrykket. Widerøe SeaBee kommer som silketrykk ilag med BF108, iallefall i 1/72. Happy modelling, Ruben |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Ifølge faren min var alt grønt. Han mener SeaBee-logoen var svart, som eneste unntak.
Mvh Kristian |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Invaderen til Widerøes var mørk grønn og kan se svart ut på enkelte sort-hvitt bilder. Fargen var så vidt jeg husker nesten identisk med Humbrols Brunswick Green.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian sine farger på 787 og generelt | jameson82 | Flyforum | 7 | 24-01-2016 12:02 |
Widerøe DHC-3 Otter interiør farger ?? | rhusberg | Flyhistorisk forum | 4 | 08-08-2010 13:45 |
Pantone farger til Widerøe sine Twin Otter ? | rhusberg | Flyhistorisk forum | 3 | 12-03-2009 09:09 |
Varig sine nye farger | flyKSU | Flyforum | 2 | 27-10-2007 22:52 |
MØREFLY sine farger | rhusberg | Flyhistorisk forum | 3 | 19-09-2007 07:19 |