![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Har et spørsmål angående praksis ved å la folk som ikke oppfyller poengkravene til hhv. sølv og gullnivå allikevel få beholde statsusen sin. Har et par eksempler de par seneste årene på at praksisen ikke er helt lik. En bekjent av meg har hatt sølvkort de fire siste årene før han gikk til gull et år. Så var det tilbake til sølv året etter for deretter å være et godt stykke unna sølv i forrige periode. Han regnet da med at det ikke ble noen status, men så kom det brev fra SAS om takk for lojalitet, viktigheten av trofaste kunder osv osv. Og vips så beholdt han sølvkortet et år til på tross av at han var ganske mange tusen poeng unna sølvstatus.
Jeg kjenner imidlertid til en annen som har hatt gull flere år, før reiseaktiviteten har blitt redusert og gått til ingenting, og så to år med sølvkort. Han har nå mistet all status etter at han kom under sølvgrensen. Poenget med disse to historiene er kort og godt bare å spørre om det finnes regler for hvordan praksis er med å la kundene beholde sin status selv om de ligger under statusgrensene? Eller gjøres dette mer tilfeldig? Det var vel ett år SAS var veldig rause med dette, året med mange konflikter og streiker i selskapet. Mulig det har noen betydning for forskjellene referert til ovenfor. Det er kanskje også lettere å la folk beholde et sølvkort enn et gullkort som tross alt innebærer flere konkrete fordeler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har også hatt noen kollegaer som har "sutret" seg til å beholde gullkortet til tross for at de ikke har hatt nok poeng til å fornye det.
Det finnes vel ikke noe offisiell politikk på dette området, og noe mønster på dette tror jeg ikke du vil finne! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Ja, ok. Det er nok ikke noen egen praksis på dette. Men enig at han jeg også kjenner foretok "sutring" overfor selskapet med eller mindre svært usanne historier om hvorfor han ønsket å beholde statusen sin.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Beholde gullkort | panerai | Reiseforum | 11 | 06-06-2011 14:27 |
Landingslys-praksis | SeatBelt | Flyteknisk forum | 9 | 20-10-2010 14:46 |
FL Group vil beholde Sterling | CK | Flyforum | 3 | 15-02-2008 15:20 |
40 piloter loey for aa beholde lisensen | LN-MOW | Flyforum | 1 | 20-07-2005 05:17 |