![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,394
|
![]()
Ser i Postlistene til Luftfartstilsynet, at SE-RHA blir LN-NON og SE-RHB blir LN-NOM fra 3 februar i følge søknaden fra Norwegian.
Noen grunn til at de tar disse over til det norske registeret, er det så mye penger å spare på det? Last edited by Airbus 330; 22-01-2009 at 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,262
|
![]()
Wild guess: Rimeligere å ha alle fly på ett AOC?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
Join Date: May 2008
Posts: 11
|
![]()
Den information jag tagit del av gör gällande att det svenska AOC't skrotas. Alla maskiner ska gå på Norskt AOC, något som i dagsläget med MD-maskinerna inte är möjligt då det inte finns någon dokumentation kvar för MD-80 på norska. Även den svenska personalen kommer gå över på norska papper och få en norsk utbildning.
Är osäker på datum för sista flighten med MD-80, men när de är borta, är "Nordic" som call sign nog ett minne blott. /J |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Så MD-80 flyene er noe som kommer til å forsvinne rimelig kjapt da, det norske AOC`et kommer?
Blir synd uansett, 6 mindre MDer i drift.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
En liten korreksjon, det er bare fem MDer per dags dato
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Ifølge svensk register er det fortsatt seks. Hvilket er det eventuelt som er tatt ut av drift?
Norwegian Air Shuttle Sweden AB SE-RBE DOUGLAS DC-9-82 49152 Innehavare SE-RDR DOUGLAS DC-9-82 49151 Innehavare SE-RFC DOUGLAS DC-9-82 49900 Innehavare SE-RFD DOUGLAS DC-9-82 53244 Innehavare SE-DLV DOUGLAS DC-9-83 49965 Innehavare SE-RDV DOUGLAS DC-9-83 49574 Innehavare Endring: Jeg ser at SE-RFC mistet sin luftdyktighet 2008-12-31
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner Last edited by GF1; 23-01-2009 at 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
SE-RFC er alrede overlevert til USA for videre bruk hos Allegiant.
Det er fem, mens om jeg husker rett er det bare 4 operative...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
SE-RFC fløy via KEF 16. desember 2008 til USA og Allegiant. MSN 49900 har ikke fått noen ny N-registrering enda, men RFB som ble avregistrert en uke før RFC har nå registreringen N408NV.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Det er vel også en kompleksitet og kostnad å forholde seg til flere AOC.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Er det forresten noen planer om oppgradering av interiøret i de to svenske -800? Jeg fløy med SE-RHB OSL-STN på mandag, og det er STOR forskjell inni disse og de nye.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Vel det ene er det overföring av de 2 flyene til LN Register.
Det andre er a forandre interiöret. Da har vi Norwegian og en eier og begge ma komme til enighet... Slike modifikasjoner gjennomförer man ved tynge sjekk. Ergo ma du vente litt för du ser dem i ny look. Ogsa noen av de -300er flöy med interiöret av tidligere operatörer. Dette "ulempe" kommer med den hurtig vekst som DY na ha. NOM / NON / NOO / NOP / NOQ vil alle vaere non-DY-standard i kabinen.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]()
NOO / NOP / NOQ : Hvilke maskiner er disse? Brukte? Eller nye som har byttet mottaker før ferdigstillelse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
NOP & NOQ -> brukte maskiner
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Wait and see
![]()
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2007
Posts: 348
|
![]()
Når kommer de da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,262
|
![]()
Tipper: snart?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
I følge mine kilder er Oscar Papa og Oscar Quebec begge snaue et år gamle og har nå vært uvirksomme en stund.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flere norske/svenske 1:400 custom made modeller fra Canada | raider66 | Samlerhjørnet | 8 | 05-05-2018 16:54 |
Norske F-5 blir skoleutstyr | flappflapp | Småprat | 5 | 28-10-2011 13:47 |
Norwegians svenske | Airbus 330 | Flyforum | 7 | 11-11-2008 10:18 |
Norwegians rute nr. 100 - hva blir det? | litt-amatør | Flyforum | 65 | 11-06-2007 14:24 |