![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
http://www.take-off.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=4015
Aner man NB og DM klemmer på !
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Og i mai kommer DY?
Problemet er nødvendigvis ikke konkurrentene i CPH, men i OSL og STO? HUB tankegangen til SAS med å presse mest mulig via CPH har gått ut på dato, kundene finner andre ruter enten direkte eller via andre destinasjoner som gjør reisen kortere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
(og til pp - har fortsatt ingenting imot CPH) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 73
|
![]() Quote:
Hvis markedet ikke er stort nok, har SAS valgt feil strategi, og burde heller satse på å betjene "sitt eget" marked med flest mulig direkteruter, og dermed bli et feederselskap til LH, KL, AF eller andre flyselskap som klarer å etablere store intercont hubs. Hvis markedet er stort nok, er SAS' hub-opplegg riktig. For Norge, Sverige og Danmark har ikke stort nok marked til å bære intercont alene. Samtidig må SAS også sørge for å tilfredsstille passasjerenes behov med de direkterutene som det er behov for. Dermed virker det ekstra merkelig at SAS til sommeren legger ned flere frekvenser på sine direkteruter til CPH. (BGO, SVG osv.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
![]() Dette er naturligvis et diskussionsspørgsmål, men hvor havde SAS været i dag uden deres hub-system. Jeg mener absolut ikke hub tankegangen er død og den fungere jo også fint for andre selskaber såsom Lufthansa, Air France, British Airways. Alitalia, Austrian m.fl. Som jeg ser det er load-faktoren for SAS på CPH hubben påvirket af flere faktorer: 1) Markant konkurrence fra Sterling og Maersk. Sterling har deres største produktion på CPH og Maersk ekspandere som om pengetanken er utømmelig. Som jeg ser det har SAS således på Europa trafikken markant hårdere konkurrence end de oplever på OSL og ARN. 2) En række nye rute til "tynde" destinationer er blevet åbet - Aberdeen, Newcastle, Palanga m.fl. Det tager tid at bygge sådanne ruter op og flere af dem går vist ikke med det bedste load for tiden. 3) Flere direkte ruter ud af OSL, ARN, GOT, BGO m.v. Skaber naturligvis et trafik-flow uden om CPH, men på den anden side skaber et større marked i hele skandinavien og større behov for at transfer gennem CPH til mindre destinationer - som f.eks. Newcastle og Palanga. Uanset hvad så er det et faktum at der aldrig før har været så mange passagere på CPH som der er i disse tider (19 mio i 2004) - dette hvad enten SAS har lav load-faktor eller ej. F.eks. er Blue 1/SAS jo godt i gang med at bygge CPH op som hub for hele Finland og de baltiske lande er også er markant fokusområde for CPH som hub.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 360
|
![]() Quote:
Har inte heller något emot CPH, det e en trevlig flygplats. Men personligen tycker jag att det är ganska puckat att använda CPH som en hub för de baltiska länderna + Finland. Där ligger ju ARN bättre till. Man ganska ska öppna en gammal konspirations teori som jag hört av några, och det är att danska staten eller CPH betalar SAS för att få ha så mycket trafik som möjligt kvar. Inte så trovärdigt kanske.. Bara en teori jag hört berättas...' MVH Alf |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
I forhold til Baltikum er en vejen til Europa for en stor del af området kortere via CPH end via ARN. Quote:
Hvad den danske stat angår så er de 75 kr. der opkræves pr. afgående passager fra selskaber en ren illusion der er skabt for at manipulere de danske konkurrence myndigheder, den svenske stat, den norske stat m.v. Faktisk så er det sådan at SAS modtager 75 kr. for hver passager de flyver ud af CPH - der er en grund til vi betaler så høj skat. Men en god konspirationsteori var det nu alligevel Alf ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 360
|
![]() Quote:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 360
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Ellers havde du vel ikke set alle de smilies
![]()
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
Bookingklasse W, laveste opptjening? | ClassOne | Flyforum | 7 | 23-01-2009 16:53 |
NB med 75% belægning på AAL-CPH | Jan | Flyforum | 0 | 06-10-2006 13:26 |
38,8 millioner passagerer og historisk høj belægning | sail4fun | Flyforum | 0 | 13-10-2005 21:02 |