![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvorfor driver SAS og forandrer på avgangstidene i sommerprogrammet nå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Finner du en avgangstid som gjør at du rekker videreforbindelsen din samme dag, vil sikkert SAS være glade for å hjelpe deg med det.
Endringer i flytider er helt normalt og noe man må regne med når man bestiller tidlig. Det fine med gjennomgående billetter er at flyselskapet order opp og booker deg om, slik at du totalt sett kommer best mulig ut av det. Flytidene er for øvrig ikke lagt opp med utgangspunkt i at du skal rekke denne konkrete avgangen, men er basert på faktorer som slottider, tilgjengelig materiell, rotasjon på materiell, priser etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har til opplysning en Singapore Airlines billett i utgangspunktet! Det er også umulig å få sete på noen av alternativene,da de allerede er fullbooket
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Okei, men poenget er uansett det samme: Selskapet (SAS/Singapore Airlines) setter deg som regel på best tilgjengelige direkteavgang - men dersom du kontakter dem og foreslår et alternativ, vil de sikkert være behjelpelige.
Et alternativ kan være dette: SK4002: SVG-OSL - 06:15 - 07:10 SK803: OSL-LHR - 07:50 - 09:20 Her er det ledige plasser. Men når du uansett skal reise langt, kan det jo være greit med en overnatting underveis. Du kan f.eks. bo på Renaissance London Heathrow Hotel som har flott utsikt mot rullebanen. Les mer her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=30879. Last edited by FlightDeck; 15-01-2009 at 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvorfor og hvorfor...Har vel en hel del med slottider at gøre....LHR er mig bekendt en meget travl lufthavn !!!!
Og hvis du er booked SVG-LHR-SIN på en direkt flyvning er jeg ret sikker på at du vil blive trsp som det er foreslået, men er du booked på seperate billetter SVG-LHR og en ny LHR-SIN..."then you are on your own !!" Det er jo lidt lige som WYSIWYG Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Som det er nevnt over her, så er helt sikkert SAS behjelpelig med å få deg endret via Oslo på Redeye-flighten. Forsklar saken, så hjelper de deg nok. De er veldig flink på akkurat disse tingene, og nettopp dette er en av fordele med å fly et nettverksselskap fremfor f.eks. DY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det har jeg faktisk fortsatt til gode å ha opplevd med hele konsernet i slike saker. Når slike ting har skjedd, så har jeg fått endret avganger med både SK, WF og BT til avganger som passet meg, og ikke dem, 100% av gangene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er min erfaring med å fly SAS også, om det skjer noe så ordner de opp. Særlig om det er ruteendringer som der "deres" feil. Har aldri vært bekymret for å ikke komme frem med SAS, selv om jeg nok har klødd meg i hodet og lurt på når og hvordan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Helt enig! Har derimot svært så blandede opplevelser med andre selskaper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har alltid fått det som jeg vil når kanselleringer eller endringer har oppstått. Her har SAS vært veldig hyggelige og fleksible, og ved noen tilfeller har de også oppgradert meg til bookingklasser som gir full EuroBonus-opptjening eller til Economy Extra. Og det skjedde også før jeg ble gullkunde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
For et par år siden, da jeg skulle til NY med SAS/UA via CDG, kansellerte SAS avgangen til CDG og booket meg om via CPH. Fra en bulkhead vindusplass, ble jeg plassert i et midtsete. Syntes ikke akkurat dette var så festlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I dag fikk jeg svaret på hvorfor avgangen er flyttet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Er dette resultat av "framskrittet" i dataverdenen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Oavsett hur många datorer vi har kommer det alltid finnas "human error" även i din bedrift SVG
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS utvider sommerprogrammet i Kristiansund | Tjab | Flyforum | 3 | 27-11-2013 18:19 |
Ankomst- og avgangstider for Rygge | Speedbird | Flyforum | 2 | 02-07-2009 15:32 |
Avgangstider på AVINOR's side | Olebno | Flyforum | 6 | 27-04-2009 21:02 |