![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,536
|
![]()
http://www.flyingbluenews.com/news/2..._changing.html
Quote:
Itillegg vil det være justering av opptjening på enkelte klasser i business og bruk av poeng vil bli dyrere i endel klasser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ja, hva kan man egentlig forvente?
Det jeg dog ikke skjønner er hvorfor de tradisjonelle selskapene, som i årevis har hatt bonusprogrammer, ikke bruker programmene som et større virkemiddel i konkurransen med lavprisselskapene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,312
|
![]()
Ja, hva sier du nå, Reidar?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,724
|
![]()
Flying Blue har gått fort nedover etter Flying Dutchman, jeg var Plat men er nå null og niks. Fløy mye KL i forrige jobben, men fikk de helt opp i halsen. Å ikke kunne oppgradere Economy med poeng hvis man ikke har fullpris er helt håpløst, og de har jo heller ingen Eco +.
Intra-Europe "Select" er en vits, 3+3 seating og en matboks. Sure gamle nederlandske tanter trekker heller ikke opp, som tar seg til rette og baksnakker passasjerer på morsmålet. Best av alt, KL sin non-rev policy at alle seter foran i kabinen først og fremst skal fylles av ansatte, foreldre til ansatte, venner av crew, bikkja til naboen osv. Hele business forvandles til en cabin crew club og de som skal jobbe flighten er opptatt med å spøke og le med siner venner mens vi andre vrir oss og lurer på hvorfor vi ikke valgte et annet selskap. Pyton. Eneste positive jeg kan komme på i farta er 50% saver awards, gjelder business også, med nye destinasjoner hver måned. Sånn, det var mitt lille sure oppstøt i dag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Det er kun KLs egne ansatte, og eventuelt reisefølget som skal oppgraderes før en elite - ikke når foreldre eller andre reiser alene, meg bekjent. La oss ikke gjøre det verre enn det er. Det hele argumenteres ut i fra at de ansatte skal kjenne produktene sine, og spesielt for ansatte i ikke-flyvende posisjoner synes jeg en slik ID-policy forsåvidt maker litt sense...
Og husk at det kun er snakk om oppgraderinger ved full economy.. Det er ikke som i USA, hvor du nærmest har krav på en upgrade som elite dersom det er ledig sete foran. At KL selger midtsetet i C derimot, er relativt forkastelig spør du meg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Better learn to sing the (Flying) Blues. "KLM got my miles, da da da da, they won't let me earn, da da da da. Looking pretty darn like SAS now, da da da da, what shall I do, da da da da."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,724
|
![]() Quote:
Quote:
Friends & Family upgrade bonanza er en sikker måte å devaluere produktet samt miste kunder. PS - har du sett synet av en non-rev som får en pose full av Genever hus og/eller sprit ved ankomst? Ikke bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
OK, hva som skjer etter at døren er lukket tørr jeg ikke si noe om, det har jeg aldri hatt noe å gjøre med. At man ber betalende pax flytte seg er selvsagt forkastelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
hehe... Alltid interessant med erfaringer. Andre har hatt langt mer positive opplevelser med selskapet: http://www.airliners.net/aviation-fo...d.main/140845/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Jada, jeg skal komme med kommentar.
![]() Først: Jeg har for lenge siden undervist i økonomi og anbefalt folk å være utro mot sin bank hvis en ikke er fornøyd med vilkårene. Det har jeg vært.. Utro har jeg også vært mot bonusprogram, og vil fortsatt.Det gjorde jeg etter for ca. 3 år siden etter 14 flotte år med EuroBonus. Vil se an FB inntil jeg vet mer.. Men avkastningen jeg har hatt på 3.5 år har vært stor. MEN jeg allerede sett trenden her overalt. Snart blir det beste bonusprogram for oss som kun reiser Reidar-klasse betalt av egen lomme etter norsk skatt ,er det som gir instant cash rewards !! Programmet heter : "DROPP ALLE PROGRAM" !! A) Blås i bonus, elite, lounge og ta det billigste som finns i øyeblikket. ![]() Har sett og tenkt på AA, Jet til USA for godt under 3.000, AY til Asia, ogvi blåste i FB etc da min kone reiste med CX til MNL via HKG for kr. 6.800 sist oktober. Blåste i direkte med KL til MNL fra AMS med loungeaccess til kr. 9.800 og 25 % poeng . ( Cash reward i banken kr. 3.000 ). poeng . Bare to-tre slike turer og en har en "bonustur" betalt med cash. Ikke søke på vanskelig oppnåelige plasser hos bonusprogrammet. B) Fordel nr. to er at vi vi flygærne får mulighet til å fly flere selskap som vi ellers ikke har hatt mulighet for. ![]() USA program er ikke aktuelle. Gir de 25 % her i Europa, gir de sikkert ikke 100 % der borte. Last edited by SQ 777; 15-01-2009 at 18:34. Reason: Skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Reidar, Reidar, Reidar...
Du er jo helt paa villspor: USA program er ikke aktuelle. Gir de 25 % her i Europa, gir de sikkert ikke 100 % der borte. Hvorfor det? ![]() Du har 3 turer med CO over dammen planlagt paa vaarparten i aar. Det vil si at du kan lett oppnaa gull i aar. CO gir 100% i alle bookingklasser dersom reisen bestilles paa www.continental.com. I tillegg faar gullmedlemmer 100% bonus, noe som er bedre enn det Flying Blues gir. Det samme gir ABSOLUTT ALLE amerikanske programmer. Valget i mine oeyne blir derfor relativt enkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Helt klart ikke den skarpeste kniven i skuffa. Blaaste alle poengene sine paa en tur som gikk ingensteds |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Tommy, gir UA 100 % på 25 % SK turer.. Har selv Mileage plaus..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,032
|
![]()
Er det virkelig sant??? At Crew SKAL oppgraderes før en plat? Selv hvis de er på ferie sammen med husbonden sin? Det er jo helt horribelt.
Jeg er vel en av de få som synes det er helt ok at crew i uniform reiser i C-klasse istedenfor meg når de fraktes til og fra flighter. De har tross alt flere timer oppe i disse boksene enn de fleste. Men på ferie blir noe ganske annet spør du meg. Det forklarer isåfall hvorfor min bror har hat KLM plat i flere år og til dags dato aldri har blitt oppgradert, mens jeg og min skarve EBG har sett et fyldig antall. 2 ganger siste uke faktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Nei, selvsagt ikke, men det er jo SAS sin feil ikke UA. Men UA gir 100% hos alle amerikanske partnere, samt de fleste andre Star partnere inkl. Lufthansen
Det vil ogsaa si at du med CO sitt kort snart vil oppnaa 100% hos UA og alle andre partnere. Det er da 6 Star partnere som flyr over atlanteren som gir 100% poeng |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Og ja, baade CO og UA gir 100% bonuns for gull, saa 200% (50K EQM i aaret)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,724
|
![]()
Nei, de skal egentlig ikke det. I følge reglene skal høyeste status medlemmer / fullpris oppgraderes ved behov, men dessverre er det en del KL crew som kjører helt eget løp på dette området, hvor det etterhvert har blitt en slags sannhet fordi så mange kunder har liknende historier å fortelle på området. Gjelder ikke alle KL crew, det finnes absolutt flinke folk ombord som gjør jobben godt. Men litt for mange råtne epler har hvertfall gitt meg en dårlig bismak, og når jeg får bekreftet dette var andre kunder også levner det liten tvil.
Men broren din sin Plat oppgraderings statistikk taler jo for seg selv ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
ID-passasjerer, som er ansatte, vil bli plassert i C-klasse dersom det er fullt bak, i stedet for å oppgradere en platinumkunde. Dette gjelder kun KLMs egne ansatte (altså ikke SK-ansatte f.eks.). Hvorvidt det er "fair" kan sikkert diskuteres, men det er ikke så ofte det er en relevant problemstilling (ansatte vet som regel bedre enn å fly ID hvis det er overbooket...). Kun KLM, ikke AF eller andre med denne regelen. Det er en del av deres benefit-pakke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |