![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei folkens
Et raskt spørsmål vedrørende bagasjevekt. Flyr TRH-AMS-ATL t\r med KLM. Hvor mye innsjekket bagasje kan jeg ta med? Og er det samme vekt tilbake? Regner med at koffertene er mye tyngre på hjemreise fra ATL ![]() mvh Bård |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Standard på alle flighter over dammen, inkludert tilslutningsflighter, er 2x23 kilo per reisende.
(Det er absolutt ikke meningen å være frekk, men denne infoen finnes på flyselskapets hjemmesider, http://www.klm.com/travel/no_en/trav...ce/index.htm#1) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Høres bra ut.
Skjønner det ![]() takk for svar ![]() Bård |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har du eller noen andre erfaringer med TSA låser på koffertene? Like greit å ha kofferten ulåst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Piece Concept skal gjelde på alle flighter til og fra USA, ja.. Og selvsagt også på flighten din mellom TRD og AMS når denne er i samme booking som flighten over dammen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har fått TSA-låser også klippet, du får ta en vurdering selv om du synes det er like greit ulåst. Klippete TSA-låser blir stort sett erstattet av leverandøren hvis du gidder og sende inn dokumentasjon på at den er klippet...
Var også på en liten flyplass i USA en gang hvor jeg ble ropt opp og bedt om å oppgi koden... 2x23 gjelder hele flyreisen fra TRD. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
...som en som "liker" å miste nøkler til hengelåser har jeg endel erfaring. Noe som kom nyttig med i militæret da jeg måtte finne en måte å unngå straffen når låsen på skapet måtte klippes for n'te gang |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
igjen, takk for svar alle sammen
![]() kjempeflott Bård |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg har alltid låst. Mange turer til USA de siste årene, men aldri klippet mine TSA ( men jeg vet ikke om de er sjekket heller
![]() Tar heller belastningen med å kjøpe nye hos Clas Ohlsson. Kun kr. 59. Flotte TSA låser . Spesielt siden vi kun bruker "glidelåskofferter" ( Brics + Samsonite ) om dagen. Og de kan jo teoretisk "glide seg" åpne... EDIT: Har et par TSA i reserve i håndbagsjen Last edited by SQ 777; 13-01-2009 at 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Bruker også TSA-låser på mine trillekofferter fra Samsonite. Aldri hatt noe problem med disse.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg gidder aldri låse kofferten med TSA lås. De låsene er så svake, og det er så mange som har "mulighet" til å åpne de med universalnøkkel / kode. Dette må jo være tilgjengelig på de fleste flyplassene, så jeg vil tro at det sikkert er på avveie også. Samtlige av mine TSA låser har vært lettere å åpne enn plastikk-strips. Ta ett godt tak og dra, om du greier løfte en full koffert etter låsen uten at den ryker har du en av de bedre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De låsene som vel var de første som var TSA-approved, fra det merket med den freedom-fakkelen som logo, er faktisk blitt ganske gode etterhvert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Men er ikke dette "innebygd" i kofferten da? Du låser med kode, men så er det en egen lås som TSA kan bruke for å få den opp uten å ødelegge den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det finnes kofferter med det innebygget ja. Det er vel hovedsaklig high-end modeller/merker som har sånt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
De siste Carlton, Samsonite og Delsey har det. Men det er mye bedre at de knekker en "TSA hengelås" enn en innebygd.
![]() ![]() De innebygde har TSA symbolet pluss nøkkelhull med hvilken nøkkel som skal brukes. Mye 007 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Låsene som er merket med et av disse to merkene er TSA-godkjente:
![]() ![]()
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har alltid brukt strap og er blitt fortalt at de som har uærlige hensikter stort sett unngår slike ettersom det tar ekstra tid å fikle med en strap i tillegg til vanlig lås ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Del3 KRS-AMS-ATL-SFO Klm/Delta (Business/First) | WooAa | TripReports | 4 | 20-08-2012 01:06 |
Del1 KRS-AMS-ATL-SFO Klm/Delta (Business/First) | WooAa | TripReports | 2 | 20-08-2012 01:03 |
Del2 KRS-AMS-ATL-SFO Klm/Delta (Business/First) | WooAa | TripReports | 2 | 06-08-2012 23:55 |
ikke mulig å sjekke inn. KLM, ams-atl | hellbilly | Reiseforum | 2 | 29-04-2010 19:01 |
KLM egne gates til ATL fra AMS? | hellbilly | Reiseforum | 8 | 16-03-2009 13:55 |