![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]()
Ser ut som de fleste pilene peker oppover her.
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
90% av alt salg skjer nå over nettet, intet mindre enn imponerende
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Det er riktig, men Norwegian vil nok få sin del av nedturen i luftfarten. Noe annet vil være urealistisk.
Men, absolutt gode tall i dagens situasjon! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
|
![]()
Har ventet i spenning på disse resultatene! Det var en bra desember! Har tro på gode resultater i de neste månedene for NAS! De sliter litt med punkligheten for tiden, det er synd! Resultatene blir lagt merke til av andre aktører og de vil nok finne ut av NAS "Koden".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
I nedgangstider ser folk seg om etter billigere alternativer. NAX er et billig alternativ fremfor flere andre aktører. SAS har ennå ikke greid å snu skuta og er i utrygt farvann.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Posts: 295
|
![]()
Nå vil også Kjos kutte i lønnen. Lønnen er vel ikke i høysetet fra før. Står bokført med 465 mill. i formue.
Quote:
Last edited by Discus; 08-01-2009 at 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
B777ER, det er et viktig HVIS du har mistet.
Quote:
Tallene for SAS Group får vi vente med til mandag 12. januar, men her blir det mye rødt
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]()
Och detta kan man idag läsa från SAS Inside Express
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Og nå sier de opp piloter i Sverige mens de begynner å ansette på kontrakt igjen i Norge. Herlig personalpolitikk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Kan noen tolke hva resultatet blir ut i fra disse tallene? Blir 2008 positivt eller negativt for DY?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 113
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
I 2008 var det bare fire måneder med større yield enn desember, men hvis en ser på på endringer i løpet av året, så er det to endringer jeg vil peke på: - Gjennomsnittlige sektorlengde er øket med nesten 100 km til 970 km - Den til dels massive økning på innenlandspassasjerer Hvis en setter sammen denne informasjonen med ASK og RPK, er det noen konklusjoner som kan trekkes: - Nye innenlandsdestinasjoner gjør det bra. - Nye større fly, bedre yield, lavere drivstoffpriser og bare en liten nedgang i kabinfaktor => ++++ Overraskende nok vil jeg før tallene til SAS slippes på mandag spå at Norwegian.no/.se vil ha et nesten 20% høyere passasjerantall sammenlignet med SAS Norge i desember! DY har vunnet de fritidsreisende fra SAS i løpet av 2008 der de flyr vinge ved vinge, og i tillegg har DY vunnet markedsandeler fra SAS på bedriftsmarkedet!
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
Ja det er en tøff verden vi lever i. Får se hvor mange som gidder å kjøpe seg jobb i bransjen i fremtiden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]() Quote:
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
ok
![]() ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Andelene mellom de tre variantene kort, mellom og lang har blitt forrykket i løpet - hvor mellom-rutene har mistet andel, og lange intl.ruter og korte innenlandsruter har fått en øket andel. Jeg nevnte ovenfor at gjennomsnittlig sektorlengde er øket med over 10% i løpet av 2007, og da er det hovedsakelig Gulfen, Marokko og Kanariøyene som trekker opp denne lengden. Denne endringen i fordeling mellom de tre er har kommet gradvis, og dette ser en ved å ta en titt på forskjellen i økning for RPK i forhold til passasjertall - økning i PRK har ligget rundt 13 prosentpoeng høyere enn passasjerantallet. Når dette kombineres med at tallet for gjennomsnittlig antall sektorer som flys pr. dag er identisk med 2007, så er det helt klar en bedring av utnyttelsen av flåten. Dette kombinert med en positiv trend på yield, så er det ikke uten grunn at Kjos smiler om dagen!
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]()
Går bra med NAS på børsen i dag i alle fall. Foreløpig opp 7,11% hittil i dag. SAS er ned 0,98% for øyeblikket.
__________________
Upcoming flights: None |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Det kom et fly... | ENGM 911 | Bilder & foto | 5 | 12-11-2011 14:53 |
Det kom da et fly her også.... | ENGM 911 | Bilder & foto | 11 | 27-12-2010 20:36 |
Very OT: Kom så drenge passer det....? | Guest | Flyforum | 1 | 08-08-2005 09:13 |