![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Det er på tide med årets første øltips, og ettersom det begynner å nærme seg julebordet i Seattle så blir dette et spesialtips for reise til USA.
Dette er et øl jeg har nevnt så vidt før, men som jeg tar sjansen på å komme med ei skikkelig anbefaling av: Dogfish Head Indian Brown Ale Det finnes en mengde gode øl i USA, og jeg føler meg rimelig trygg på at lokalbefolkningen skal hjelpe til å styre besøkende nordmenn langt utenom Bud Light. Mye av ølet selges bare regionalt, men Dogfish Head bør være mulig å finne i Seattle, selv om det brygges på østkysten. For meg et dette ølet ei samling av noe av det beste som finnes av moderne amerikansk øl: Solid humlet med masse sitrusaroma, ganske sterkt, god fylde og fortsatt lettdrikkelig. Fargen er nøttebrun, og sødmen er ikke like overveldende som i Newcastle Brown Ale (som gjerne anses som definisjonen på hvordan brown ale skal være). God tur, og ta gjerne med ei flaske tilbake. Ny Seattle, og husk å drikke mye øl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så Budweisser og Millers er ikke godt nok lenger altså?
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
|
![]()
Da drikker vi heller Imsdal ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takk for tipset - skal testes om 18 dager
![]() VC-10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg kjøpte en Gonzo Imperial Porter fra Flying Dogs Brewery (om jeg husker detaljene rett) på Vinomonopolet. Dette bryggeriet er visstnok lokalisert både til Colorado og Maryland. En meget positiv opplevelse, selv om det nok ikke er en type øl man drikker for mye av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God årets første normale tirsdagsmorgen! | Ståle | Flyforum | 11 | 08-01-2013 18:40 |
Årets første tur til Sola med skyfri himmel | andreas97sas | Bilder & foto | 11 | 06-04-2012 10:03 |
Årets første OSL tur.. litt busser ogsånn | TigerBlack | Bilder & foto | 7 | 29-03-2012 23:27 |
Innspill til årets USA-sommerferietur? | Martin | Reiseforum | 10 | 16-01-2012 21:23 |
Årets første tur - OSL | viking1965 | Bilder & foto | 9 | 24-01-2011 00:01 |