![]() |
|
![]() |
#1 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 498
|
![]()
Satt å fulgte med på radaren nå, skulle opprinnelig lande i HAU 23.50, gjorde et par forsøk før den gikk til SVG, der avbrøt den på ca 1200 fot, og har nå satt kursen mot OSL igjen. Skikkelig drittvær her borte med vind fra vest..
Blir passasjerene nå innkvartert på Gardemoen av SAS? Eller blir det å vente utover natta? Været er meldt å bli verre og verre før det skal roe seg i morgen formiddag.
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history " |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
OSL Slave
Join Date: May 2006
Location: OSL
Posts: 769
|
![]()
Ahhh glad jeg akkurat har kommet hjem
![]() Men vil anta at det blir til å se an været litt før det blir hotell på de som har krav på det |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 498
|
![]()
Ser også at samtidig er SK4059 på vei til SVG, den skal vel gjøre et forsøk den også? Kjipt om den også må returnere...
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history " |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
SK324 hadde sikkert for lite fuel, hadde noen runder sør for Haugesund , før den prøvde på Sola , hørte den dra spaken i bunn over huset mitt her
Baltic er også på vei til Sola, får se om de tør å lande |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Er det ikke freezing fog, så er det vind på vest. Dette bringer tilbake minnene fra rett før julen i 2007, og jeg endte opp på buss over Haukeli. Heldigvis er det i år Østlandsjul
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,706
|
![]()
Hva pokker? Hvorfor klarer ikke SAS lande når Norwegian, Westair og airBaltic landet uten problemer og det til og med på rwy18.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 498
|
![]()
Og passasjerene som måtte overnatte på Gardemoen i natt, fikk trøbbel i dag morges igjen. Flyet som skulle ta dem til HAU måtte snu på grunn av tekniske problemer.
Mer om det her: http://www.h-avis.no/article/2008122...6/1058/AKTUELT
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history " |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 498
|
![]()
SAS maskinen som kom til SVG 30 min etter SK324 prøvde, landet med en gang. Men da virket det til å være mye mindre vind. I alle fall her, noen mil lenger nord.
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history " |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 244
|
![]() Quote:
Forøvrig er dette tøffe beslutninger kapteinene tar; det er både dyrt for selskapet (fuel, hotell, ombooking) og kjedelig for passasjerene å diverte. Selv vil jeg heller fly med en kaptein som tar ansvar og snur når det er fornuftig, enn en som presser maskinen ned under uforsvarlige forhold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
eg hørte flyet også.. uvanlig høyt.. selv om vinduet va lukket.. men så forsvant flyet av synet mitt.. men kunne fortsatt se rullebanen.. da litt rart flyet ikke landet der.. eg tenkte det va nok en avbrudt landing.. så eg hadde rett...
![]()
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 498
|
![]()
Og her står det om årsaken til at de måtte returnere til OSL på lørdag morgen. En dør som ikke var skikkelig lukket.
http://www.h-avis.no/article/2008122...7/1058/AKTUELT
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history " |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,706
|
![]()
Her er det noen som ikke har gjort walkaround jobben sin skikkelig.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Norwegian til Bodø på lørdagskvelden kom heller ikke ned. Hadde en kompis som skulle med den til Oslo.. Flyet endte i Tromsø for så å fly til Gardermoen og opp igjen søndag morgen. Tenker meg at det ble slitsomt for de passasjerene som bare skulle til Bodø og måtte fly en ekstra t-r Tromsø, 5 timer pause og så til Bodø..
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Men..dette skal vel sjekkes uansett etter at de er lukket. Er det en dør eller flere som er åpen når man tar walkaround, skal disse dørene sjekkes før man gir klarsignal for pushback. Etter min opplæring så heter det på fagspråket; all doors closed, handle in locked positions.. og de headsets som er i dag har så lang ledning at man kan gå flere meter rundt pushback traktoren for å kunne se at disse dørene er låst eller ikke. Så jeg ser ikke problemet at dette ikke kan la seg kontrollere før avgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2008
Posts: 77
|
![]()
På større fly kan man se på EICAS hvilke dører som er oppe og igjen. Er det ikke det på 737NG eller A320?
__________________
Photography is a wonderful way of capturing not only reality, but your perception of reality. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
På B737 så er det panel i taket hvor det er lysindikasjon på om dørene er igjen eller ikke.
Hvordan dette tilfellet oppstod har jeg ikke lyst til å spekulere i. Det eneste jeg vil si er at kapteinen gjorde ihvertfall det eneste rette, og returnerte.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,314
|
![]()
Vede må være tøffeste gutten - på bakken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK837 OSL-CDG returnerte til OSL | Someone | Småprat | 1 | 25-06-2017 13:09 |
United returnerte til OSL i dag | LN-RJJ | Småprat | 47 | 16-10-2012 21:00 |
KLM til TRD returnerte til AMS etter røyklukt | Trdfly | Småprat | 6 | 01-12-2011 17:25 |
DY398 returnerte til OSL | Glenn | Register- og ATC-Forum | 1 | 03-03-2011 02:56 |
SAS fly returnerte t OSL. Sprekk i cocpitrute. | LN-RPL | Flyforum | 1 | 30-03-2009 23:12 |