![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]() ![]() Foto: www.danishyacht.com Danskene planlegger båt med fly Krisen biter fra seg, men det merker ikke den danske bedriften Danish Yacht. Nå satser de alt på en Yacht med privatfly bakpå. Les hele saken: http://e24.no/eksklusiv/bilogbaat/article2830984.ece Ser litt nedi i artikkel at "helikopter er helt uinteressant". Underlig påstand - jeg selv har sett flere yatch'er til kais i Bergen med helikopterdekk. Og til dels kan sjøfly være vel så krevende som ett helikopter avhengig av forholdene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Så det er kanskje vel så mye kvalifikasjonene til helikopterpiloter som gjør at man sier dette er utelukket. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
|
![]()
Personlig har jeg hatt freelance piloter på mine båter! Foretrekker Norske Piloter!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Det har du forsåvidt rett i, men har du råd til en slik båt med mannskap, så har du vel råd til å betale en pilot også.
Uansett er jo ett helikopter mer anvendelig enn ett sjøfly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
|
![]()
Er sikker på at jeg hadde hatt mye glede med dette flyet! Er nok med ett mikroflysertifikat! Det er nok individuelt hvor lang tid en vil bruke til en er klar til oppflyging til sertifikatet! For å utnytte dette flyet fullt ut trenger man mer en 14 dager! De som har designet flyet er seilflygere fra Rhonedalen i Frankrike! Her fostrer de "verdens" beste sportsflygere! Var selv der nede i begynelsen av uken og er imponert når jeg forsøkte å kommunisere med folk på flystripene og hører om det de gjør! Konkurranse flygere reiser hit for å trene og få skolering av flygere her nede!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Skjønner at dere er misunnelig på mitt fremtidige leketøy, men det er bare å stå på og jobbe, kanskje blir dere også like heldige som meg!!!!!
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
|
![]()
Har en link med bilder som viser noen landingsplasser.http://www.gletscherflug.ch/gallery/album16
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]() Quote:
Må ha det - bare må ha det! ![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Herlig harry scenario og svulstig tekst her: http://www.lisa-airplanes.com/uk/akoya/
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jagerfly krasjet med privatfly i Tyskland | LNv22 | Flyforum | 5 | 08-08-2014 23:32 |
Transavia får dansk salgsteam - desuden dansk AOC på vej | PP | Flyforum | 9 | 28-01-2009 21:51 |
Dansk charterfly med fueldump i Tyrkiet | Jan | Flyforum | 12 | 02-05-2008 09:30 |
Dansk storavtale med enkelte overraskelser | litt-amatør | Flyforum | 1 | 06-12-2006 16:13 |
SAS nu med 321 på dansk indenrigs | Guest | Flyforum | 0 | 09-03-2006 09:13 |