![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() http://www.tv2.no/tvguide/article2472088.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Litt pussig at TV2 bruker beste sendetid til "propaganda" fra Luftforsvaret. Men for all del, dette er mer spennende enn Robinson.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Airbus; Hvorfor mener du det er propaganda? Nordmenn får endelig se hvilket skarpt kampflyvåpen skattepengene betaler for... Jeg synes det er veldig positivt at man forsøker å bli kvitt hemmelighetskremmerier i størst mulig grad...
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er jo ikke pussig på noen måte. Positivt for forsvaret!. De ønsker jo rekrutering, og dette vil kanskje hjelpe på. Tanken er hvertfall god. Synes det er bra at de sender slike program.
De skulle gjort noe slikt for oss som jobber på den tekniske biten. Her er det hvertfall en dramatisk negativ utvikling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Absolutt enig med steel. Man burde begynne å fokusere også på det store apparatet rundt det som skal skal til for å kunne opprettholde noe slik; fra kjøkken, admin og vakthold etc til tekniker, crewchief og mission support (etc).
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Som om forsvarets flyveskole sliter med rekruttering?? hva er det, 3-400 søkere og 3-4 stk som kommer inn årlig?? Hva fankern er poenget med 1000-2000 NYE søkere når det likevel kun er plass til 3-4 stk pr år??
Det blir jo som om gi bort lottokuponger jo !! :-D Nei, la da for all del disse singel engine gutta dasse rundt i parafinpapegøyene sine med viten om at "De er best i verden" slik at vi andre uviktige aviatører kan drømme om kred og respekt for 8-900.000,- kr lånene våre. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Huffameg, lakseflyger, sjelden det skinner slikt gjennom et innlegg (-: Om det er noe trøst får disse enmotorsflygerne verken kaffe eller kaker servert ombord...
Det er nok flere enn 3-4 som kommer gjennom, men som i alle andre selskap som ansetter mennesker setter man pris på en stor søkermasse for å sikre seg de som ser best kvalifiserte ut. Mange av de med 800 000 i studielån har prøvd LFS, men er så motiverte at de casher ut for å ta privat utdannelse, og det står det respekt av. Så får man håpe at flygerne i racet om å gjøre seg billigst mulig for å få/beholde jobbene sine, rekker å betale ned lånet før de går av med pensjon - hvis de får pensjon, da... Finanskrise og konkurranse har mange sider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]()
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 15-12-2008 at 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kaffe er kaffe
![]() Anyway, fikk bare med meg litt av programmet, er det noen som vet hvor det evt legges ut på nettet, så gi gjerne et pip. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det ligger på TV2 Sumo - om du er villig til å betale. Jeg så det mens jeg vasket opp, jeg synes spesielt engelsken til de aktuelle karene var riktig artig.
![]() Personlig syns jeg ikke programmet i seg selv var spesielt spennende - men så er jeg heller ikke veldig interested in jagerfly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Hadde du vært fjorten år gammel, hadde innlegget bare vært til å le av. Men hvis profilen din stemmer med virkeligheten blir jeg flau på dine vegne. Dette er pinlig.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dette innlegget viser at du ikke har peiling. Når flyskolen søker nye piloter er ikke dette bare til F-16. Ja, det utdannes omtrent 4-6 F-16 piloter pr. år, men forsvaret trenger også piloter til andre flytuper som C130, Orion, Bell, Lynx osv. Selvfølgelig vil man at flest mulig skal søke. Man vil ha de beste, og de som ikke klarer hele utdanningsprogrammet kan i steden tre inn i andre og viktige militære stillinger i steden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
LFS har absolutt behov for aktiv rekruttering som alle andre skoler. Søkerantallet har falt drastisk i forhold til de gode Top Gun-tider på 80-tallet (i følge en instruktør på LFS var det nede i 150 for et par år siden). Jeg synes programmet var grundig og bra laget og ga et godt innblikk i FWIT-utdannelsen.
Så kan visse her inne bare være så misunnelige de vil ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sverige sliter med de samme lave søkertallene, men til sammenlikning (har Saabs folk opplyst) er det rundt 15 000 søkere til hver sesong i Big Brother.
Greit at de få som flyr vet hvem de er, de mange som de skal forsvare i kriser ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
....egentlig hadde jeg også tenkt å si noe om kvinnelige Big Brother deltakere og feltmadrasskandidater også, men jeg lar vær i denne omgang ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ettersom jeg forstod på et innslag på TV2 Magasinet lørdag kveld var konseptet en del av et opplegg for å få flere søkere til utdanningen. Til og med var søknadsfristen satt til 20.12 for at flere skulle "bite på". Det er altså Luftforsvaret som har fått sendt sitt "opplysningsprogram" i beste sendetid på Norges nest største TV-kanal. Dette er i grenseland av "reklame", som Forsvaret ellers måtte betale for. Uten at jeg så programmet regner jeg med at det var lagt opp med utelukkende positiv omtalte av Luftforsvaret. Dette kaller jeg propaganda - et arbeid for å utbre ideen om at Luftforsvaret og jagerflyging er bra og at folk bør søke seg dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Må jeg VIRKELIG forklare at innlegget mitt var ment som et humoristisk innlegg??? Jeg har da OVERHODET ingenting imot forsvaret eller luftforsvaret. Det overrasker meg hvor mange hårsåre forumister det er her inne ![]() Hilsen Salmon-Air 12 og et halvt om en mnd.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
salmon-air:
hårsår = SAS-ansatt hårløs = tidligere Braathens-ansatt, nå i SAS Norge ![]()
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Om man skal bruke satire og ironi, er det allikevel en fordel - men i og for seg ikke noe must - om man klarer å uttrykke seg på en måte som ikke blir misforstått av brorparten av de som leser det. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Norge på Topp i ARRIVAL PERFORMANCE på "Top European Airlines" | msil | Flyforum | 4 | 05-07-2008 12:57 |
God Morgen Norge - TV2 kl. 10:27 | LN-SSL | Flyforum | 0 | 24-12-2007 10:33 |
Top Gun tyve år etter | Dag Viking | Flyforum | 2 | 25-06-2006 22:52 |