![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fikk billett til meg og sambo med eurobonustilbudet (40.000 poeng for 2 pers).
Noe vi gleder oss masse til. Noen som har noen tips til meg på hva vi ikke bør gå glipp av mens vi er der??
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Navy Pier er jo en klasssiker, men er litt turistfelle. Litt ala Aker Brygge i større format.
Chicago er jo en shopping by. Magnificent Mile har det meste, men spesielt billig er det jo ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når Tommy777 våkner, har han sikkert mange tips å komme med. Han bor jo der!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sikkert mulig å få en busstur i området der Obama bor - enn så lenge!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Her er det ihvertfall kaldt som fy for tiden, men Chicago er jo en skikkelig metropol, forskjellen mellom NYC og Chicago er jo at ting er betraktelig billigere her. Ett par ting: Til og fra flyplassen: 2 dollar pp med The El / t-banen. Tar 45 minutter. Taxi koster rundt 30 dollar + tips Hvor har dere tenkt aa bo? Har en relativt bra pris paa Westin Michigan Avenue som ligger MIDT i smoeroeyet, 149 dollar pr. natt koster det. Jeg kan booke dersom du er interessert. Rett paa andre siden av gata finner du Hancock bygningen, nest hoeyeste bygning i Chicago, like hoey som Empire State. Mange betaler cover og tar heisen til observatoriet. Bad idea. Ta heller heisen paa soerenden av bygningen til "Signature Room", baren i oeverste etasje. Det er nemlig gratis og bruk heller de 16 dollarene paa ett par oel i den overprisede baren der oppe og faa samme utsikten gratis ![]() Ellers ligger ogsaa watertower et steinkast fra hotellet jeg anbefalte. Det er de eneste bygningene som sto igjen etter den store brannen back in the days. Navy Pier er nevnt. Gangavstand i godt vaer, i daarlig, 5 dollar med taxi. Shed akvarium og Fields musem ligger ogsaa i gangavstand i godt vaer. Mye dinosaurer og et meget bra akvarium. Ellers maa vi vel forsoeke aa ta et par bayere sammen i det tyske nabolaget. Chicago Brauhaus er en artig opplevelse. Dersom jeg er i byen, kan jeg ta dere med paa den vanlige shoppingrunden som mange paa forumet har vaert med paa slik at dere unngaar de dyre sjappene paa Michigan Avenue. Skal dog nevnes at Macy's soer for elva i gangavstand fra Michigan Avenue flommer over av gode tilbud i daarlige tider God tur! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Ikke glem Da Bears!
![]() Nå er vel deres sesong over på den aktuelle tiden kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Bodde på Hyatt Regency for et par år siden - bra sted det også, men om det er midt i smørøyet for dere aner jeg ikke for jeg var bare så vidt innom by'n. Der dumper de hvertfall ut dobbeltrom ned mot USD 135 enkelte helger! Tommy "the local" vet nok hva som er best.
Ellers er det vel en del god musikk en del plasser i byen.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Siden det kun er 16 hjemmekamper, ligger billetter til kampene paa 500 dollar +++ pr. stk. For sluttspillkamper i januar regn med det dobbelte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
De er i aller høyeste grad med i sluttspillskampen, men du har nok rett i at det blir tøft å få tak i billetter uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Etter det de presterte mot Minnesota i helga, har jeg ingen tro paa at de klarer det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er en helt annen ting
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En av gutta her paa kontoret, mener ogsaa de har en sjans grunnet mange skader og suspensjoner blandt de andre lagene i divisjonen. De har teoretisk sett en sjans, men de har jo ingenting i play offs aa gjoere saa raevva som de spiller i aar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Må slutte meg til "Signature Room". Hadde 50 års party nr. 2 der etter det første på beachen i HNL...
![]() Var også innom sist mai i strålende sol...Mye flotte museum også, dersom interessen går i den retning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei å Tusen takk for mange fine ideer!!! Gleder oss bare mer nå=))
Vi har sendt en mail til The Seneca hotel, som skal vist ligge rett i smørøye om jeg ikke tar feil, og prisen var ikke verst heller.. http://www.senecahotel.com/ Du sa det var kaldt der nå ja, mye vind eller? er ikke chicago omtalt som "The windy city" ? Men gradene er vi vel vandt til fra Norge.. Så bare å ta med seg de rette klæra=)
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
The Seneca Hotel ville jeg holdt meg langt unna. Selv bodde jeg på det daværende Radisson-hotellet i Chicago i februar i år, se bilder og mer informasjon om Chicago-hoteller her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=35568.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Renaissance Wacker Drive kan også anbefales. Bodde der i 5 dager i fjor og var kjempefornøyd. Litt dyrt, men verdt det. Det har også kommet et nytt Renaissance på South Michigan Ave. som jeg har hørt veldig mye bra om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Signature room på toppen av Hancock er et must ja, se bilde under i nordlig retning.
Av hotell holder jeg meg stort sett til Marriott-kjeden som har mange svært sentrale hotell med konkurransedyktige priser og sjelden advance purchace som du ofte finner hos Starwood, Intercontinental HG, Hilton osv. Kan absolutt anbefale Fairfield Inn & Suites Downtown (bildet vedlagt var visst fra gamle Radisson). Bra størrelse på rom og bad, to dobbeltsenger, bra priser, bedre beliggenhet finner man knapt med et kvartal til Michigan avenue midt mellom Chicago river i sør og det nordligste shoppingområdet med bl.a. Bloomingdales. Var også meget hyggelig og serviceinnstilt betjening i resepsjonen som kom med gode restaurantanbefalinger. Og 100 meter østover på samme avenue ligger West Egg med sin gode frokost... Last edited by Eriksan; 04-12-2008 at 19:16. Reason: Oops, bildet vedlagt fra en annen Chicago tur apr.07 - Radisson Michigan avenue (heter noe annet nå) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Vet ikke hvilke datoer dere har tenkt paa, men dersom prisene er det man finner paa hjemmesidene til Seneca, er prisene langt fra bra. Sjekk www.spg.com, siste helga i januar selger de 5 stjernes W Lakeshore fra 109 daler!! Luksushoteller er paa skikkelig billigsalg, laveste jeg noen gang har sett, saann at du kan bo med stil til priser langt under Hampton Inn, Fairfield og andre 2 stjerners hoteller vanligvis tar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Når det gjelder vind, så er det den 20.mest vindfulle byen i USA hvis jeg husker mine TP kunnskaper riktig, men joda, den blir kalt "The Windy City" med god grunn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Stavanger - København - Chicago - Omaha - Chicago - London | Flybird | TripReports | 17 | 28-09-2010 21:14 |
6 timmar i Chicago | Savipix | Reiseforum | 7 | 18-01-2010 18:13 |
Flystyrt i Chicago | CK | Flyforum | 1 | 06-01-2010 12:26 |
Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo | FlightDeck | TripReports | 30 | 26-12-2008 14:55 |
Chicago | Christian | Flyforum | 2 | 20-12-2004 18:40 |