Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyhistorisk forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-02-2005, 21:18   #1
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Default The wayback machine

Fint at "noen" med store ressurser tar vare på gamle internettsider. Jeg tenker f.eks. på Hans Jakobssons nå nedlagte side om gamle Scanair:

http://web.archive.org/web/20030124051130/http://www.flygscanair.com/

Så da har vi likevel tilgang til "livsverket" til Hans som han så overraskende la ned.

Kan også nevne at en nyere(?) utgave fins her:

http://web.archive.org/web/20040219052216/http://home.tiscali.se/sonnenflieger/scanair/
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2005, 22:58   #2
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: The wayback machine

Flott Avatar! Luscombe! Er det LN-PAU,så har jeg den i loggboken som mine aller første landinger i skolingen til A-sert! Leksjon nr.2 var på Piper Colt LN-BNU.I Kilen.

Så fulgte LN-KAQ og alt det derre på FBU:
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2005, 09:13   #3
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Default Re: The wayback machine

Joda, det er LN-PAU, på fjorden rett utenfor mitt barndomshjem i Lillesand i 1967.
LN-BNU har vi tidligere "behandlet" på et annet forum, men at du deretter gikk over til akroflyet LN-KAQ var overraskende. Sistnevnte fløy en stund som N5107 før det ble LN-KAQ. Jeg tror det ble brukt av Fjellflyskolen da jeg tok dette bildet på Kjevik en mørk høstdag i 1967 (muligens 1968):
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2005, 10:35   #4
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: The wayback machine

Måtte det ,ser du."Direkterotet" ville/kunne ikke gjøre oppflyging til A-sert annet enn på landfly,så vi kjøpte KAQ fra Petter Ringvold.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2005, 02:01   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,410
Default Re: The wayback machine

Livsverket til Hans var '747 Information Center' - en ressurs som er savnet.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:34.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.