![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Jeg er nå på jobbtur til Kuala Lumpur og her er en liten oppsummering av turen ned hit. Vi sjekket inn på en regnfull torsdag ettermiddag i Stavanger. Det var ingen i innsjekking skranken så vi måtte fint gjøre innsjekking selv på en av automatene. Problemet var bare at min kollage og jeg ikke kom ved siden av hverandre så da måtte SAS personell inn i systemet for å ordne opp. Dette hadde vel vært lettere om de hadde gjort innsjekking til å begynne med ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi landet på OSL rundt til 16 under flotte forhold...ganske vindstille og 1 grad. Dermed ganske anderledes enn i Stavanger. Vi stakk til SAS loungen mens vi ventet på flyet vårt videre til ARN. Det var fint å sette seg ned med et glass rødvin og se på utsikten av terminalbygningen på OSL. Flyet videre til ARN (SK1484) gikk 18:10 og jeg mener det var en MD-82 (Faste Viking?). Jeg satt på 17D og ettersom vi var i Economy Extra fikk vi en liten snack på veien: krepsehaler på en skive loff.
![]() |
#3 |
Banned
|
![]()
Vi ser frem til fortsettelsen av denne!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vi ankom ARN ca kl 19 hvis jeg ikke tar feil og det virket som vi landet på en ny del av flyplassen. Det var terminal 5 men i det vi gikk av flyet virket som det var mye byggeaktivitet. Vi gikk til SAS loungen og tok oss et glass rødvin der. Maten var ikke noe særlig å skryte av...de hadde noe som skulle være Thai inspirert men det var ganske kjedelig. Vi hadde ikke rare stunden i loungen før vi måtte stikke til gaten vår for å nå SK975 som skulle gå 20.20. Da vi kom ombord fant jeg fort frem til mitt sete 04D. Det er selvfølgelig deilig å kunne synke ned i et businessklasse sete når man skal ut på langtur fremfor å fly økonomi. Ettersom turen var en jobbtur så spanderte vi på oss businessklasse
![]() ![]() Tilbake til flyturen...flyet var forsinket så vi ble sittende i flyet i nærmere en time. Men det gjorde ikke så mye: vi fikk litt champagne og fikk info underveis. Vi hadde også sterk medvind på turen og dermed klarte vi å fly inn denne forsinkelsen. Jeg kommer tilbake med mer...
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takeoff var behagelig og snart var vi på vei til BKK. Vi fikk utdelt hodetelefoner, toalettveske og tøfler. Jeg setter pris på toalettvesken med tannkost og tannkrem ettersom jeg vanligvis ikke tar meg meg dette i min egen sekk og det er litt godt og kunne pusse tennene før man legger seg til for å sove. Det er også litt deilig å kunne benytte seg av tøfler mens man er i flyet.
Vi fikk utdelt meny etterhvert og valg for kvelden var steamed hallibut (dampet kveite), veal casserole, spicy stir-fried thai pork with noodles eller potato fritata. Jeg valgte kalv men først fikk vi servert en liten snack bestående av en liten italiensk(?) pølse, soltørket tomat og oliven. Så fikk vi selve hovedbrettet med mat som bilde over viser med røykelaks og grønn salat. Jeg er ikke så glad i laksen men salaten var god den og hovedretten var ikke verst selv om det ble litt mye poteter i den. Etterpå var det ost til dessert og vi fikk portvin sammen med den. Og for å runde det hele av hadde jeg en kaffe og Baileys :-) Jeg sovnet som en stein selv om jeg kunne godt tenkt meg en skikkelig lay flat bed. 170 grader er selvfølgelig langt bedre enn økonomisete varianten men en har en tendens til å gli ned i nedoverbakken. Selve underholdningsystmet til SAS ser ut til å være litt sørgelig. Det er ikke så mange filmer som tilbys, filmene er ikke spesielt nye og spillene er ikke så spennende. Her har SAS forbedringspotensialet!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
At de engang ikke tar av plastfolien av maten engang, før den blir servert er sløvt syns jeg..
![]() Flott rapport så langt, ser frem til forsettelsen ![]() ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg sov som sagt som en stein men ettersom jeg hadde gitt beskjed på forhånd at jeg ville vekkes til frokost, ble jeg vekket etter ca 5 timers søvn. Det var ikke noen særlig vennlig vekking men OK
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I Bangkok gikk vi rask mot gaten vår for å dra videre til KUL men det viste seg at denne flighten var et par timer forsinket. Så vi stakk i en av Thai loungene for å slappe litt av . Som bilder ovenfor viser var loungen ganske fin med flotte failiteter for å ta en dusj, for å surfe på nett (en del PC'er og tråløst nett= pog for å få seg litt snack. Vi kom oss kjapp på nett og fikk gjort unna litt arbeid mens vi satt i loungen.
Rundt kl 16 var det på tide med avgang med Malaysia Airlines MH789 fra BKK til KUL. Jeg synes det er litt rart med code-share opplegget til Malaysia Airlines og Star Alliance for vi hadde opprinnelig tenkt å fly Star Alliance hele veien frem. M en vi fikk altså en Malaysia Airlines flight som var code-share med en Thai flight og det ser ikke ut som om dette gir poeng. Vi ble overrasket da vi så flyet forresten...en 737 er en mindre maskin enn hva som vanligvis blir benyttet mellom BKK og KUL. Men jeg satt på 02F..altså et business klasse sete ganske lang fremme i flyet. Så her fikk vi full fokus fra en flott flyvertinne fra Malaysia Airlines. Vi fikk champagne til å begynne med og vi fikk et flott lkite måltid på den 2 timers lange turen. Ettersom jeg nå var i Asia gikk jeg over på asiatisk...Malay cooked with Malay herbs (Ayam Masak Kurma)...som forventet var det ganske så spicy. Ettersom det var businessklasse fikk vi også en lapp som kunne ta oss gjennoim fast track i immigration..veldig lurt ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og nå er jeg altså fremme i Kuala Lumpur på mitt favoritt hotell...Traders hotell :-) Her bor jeg på et fint moderne rom (se min omtale av hotellet i mitt KL reisebrev http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm ), med fantastisk service, god frokost, gratis internet etc. Ettersom vi bor på Club level vanker det gratis drikke fra 17.30 til 18.30 hver kveld og det blir også servert snack :-) Her er det som alltid varmt og godt....30 grader pluss så det er ikke rare gåturen som skal til før jeg begynner å svette. Men heldigvis har jeg et badebasseng i 33. etasje med en nydelig utsikt til Petronas Twin Towers. Jeg valgte å bå i KLCC området etterom det er praktisk når jeg skal på jobb i Petronas twin towers osv.
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Artig konsept med fast track på immigration. Dette kunne nok med hell vært implementert andre steder også
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for fin rapport, Gard.
Molinari: På LHR har de også fasttrack inn i UK, men for oss nordboere er "EU/EØS-track" omtrent like kjapt.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Takk for spennende rapport med fine bilder. Hører gjerne om returen også!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Merket meg at middags-menyen var identisk med den jeg fikk til ORD lørdag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Jeg skal prøve å knipse litt bilder på veien hjem også :-) Vi skal prøve å booke om via Køben men det ser ut til å være ganske fullt på den dagen vi skal hjem. Her er forresten noen bilder fra hotellet siden det foregående bilde ikke funket så bra. Et av bildene viser utsikten til hotellet fra et sted oppe i Petronas Twin Towers, utsikten til tårnene fra hotellet er fantastisk...og på toppen av Traders ligger altså bassenget. Men jeg må innrømme at bassenget på Mandarin Oriental ser finere ut ![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Heisann, skal du hjem via BKK eller blir du routa om via en annen destinasjon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Planen var å tilbringe et par dager i Bangkok på vei hjem men det ser jo litt dårlig ut for øyeblikket iallefall. Men vi tar ikke sorgene på forskudd men vi har tatt kontakt med reisebyrået for å se hvilke alternativer vi har. Vi har iallefall billetter som kan kanselleres og så får vi heller finne en rute hjem via Singapore eller direkte fra KL.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jobbtur til Kuala Lumpur og Perth (Nå med bilder!!) | jufix | TripReports | 13 | 16-03-2015 13:24 |
BA med rute til Kuala Lumpur | Someone | Flyforum | 3 | 20-09-2014 14:31 |
SVG-CPH-BKK-KUL - ny jobbtur til Kuala Lumpur | gardkarlsen | TripReports | 14 | 18-09-2014 12:53 |
KUL-BKK-CPH-OSL i eco extra, får ikke valgt sete på KUL-BKK | Powell | Reiseforum | 1 | 20-06-2012 23:04 |
Hjemreise KUL-BKK-ARN-OSL-SVG | gardkarlsen | TripReports | 14 | 12-12-2008 09:23 |