![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Another propaganda melding fra våre chartervenner i DK, men det er jo unektelig noen gode poeng her selv om det ikke kommer frem at man sitter 9 i bredden. Pitch 33" i Economy og 35" i Royal Class på A332. Se forøvrig bildet nederst i artikkelen og det fremheves at setene er trukket om til blå lærseter.
Jeg hadde ikke hatt noe i mot en tur her og charterkomforten på langrutene har definitivt blitt meget bedre i de senere år samtidig som kvaliteten hos diverse ruteflyselskap har gått den andre veien. http://www.boarding.no/art.asp?id=33992
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Passer fint for folk som er lange og veldig tynne!
God fornøyelse! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
ja de er jo flinke til å skrike om at benplassen blir så mye bedre og ikke noe om økt range og fuelbesparing.hehe
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Stemmer at det er 9 i bredden på "SunClass", i største del
av kabinen (3-3-3 config) rad: 10-26 - men i bakre del er det 7 i bredden (2-3-2 config) rad: 37-43. I "RoyalClass" foran er det dog 7 i bredden, med 2-3-2 config i bredere seter enn på "SunClass".
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Er det rart jeg trener/slanker meg? Høyden kan jeg jo ikke gjøre noe med - men bredden er det om ikke lett så i allefall mulig å gjøre noe med. Minus 2,5 kilo på den siste uken... MEN!!! Nå skal jeg vel ikke ombord i chartermaskin med det første...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De skal i alle fall ikke skryte på seg god benplass på A321! Reiste OSL-CHQ i sommer, og det var et mareritt! Er 185 høy så jeg synes veldig synd i dem som er over to meter høye :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nei Thomas Cook Airl. Scan. sine A321-200 maskiner er for
trange, her har de 211 seter. Til sammenligning har f.eks. Novair i vinterhalvåret kun 199 seter. Dog skal det nevnes at Thomas Cook Airlines i England faktisk har hele 220 pax i sine A321-200, altså enda ni seter fler enn på de skandinaviske maskinene - DA snakker vi trangt!
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
220 er max seating også. Fløy med JK for noen år siden TRD-LPA-TRD og de stillte opp med 217 seter på A321. Men klager ikke, nødutgang på vei ned og rad 1 på vei hjem.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har reis med A321 til DK og der var det veldig trangt. På turen hjem fikk vi exit bak vingen.
Det var bra men desverre fikk jeg ingen glede av turen etter en medisinsk misforståelse mellom Paralgin og Paralgin Forte.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg ble mer overrasket over pitch på 28 i tidligere config. Med mine 184 så hørtes det rett å slett smertefullt ut. Ellers ser jeg artikkelen sier benplassen er 33 tommer.. det skulle gjort susen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så har det dukket opp en artikkel hos "Flygtorget", der
Thomas Cook Airl. Scand. slår "knock-out" mh.t. benplass på de fleste selskaper i Europa. Ving sitt "in-house" charterflyselskap, har dermed 2 cm. mer benplass enn hos. f.eks. SAS og Lufthansa på langdistanseflyvninger. Thomas Cook Airl. Scand. fjerner som kjent 27 av 360 seter fra A330-200 maskinene, dermed går man fra 28 til 33 tommer (15 cm). Dog kan man selvsagt oppgradere, og da få hele 89 cm. med benplass. Slik ser oversikten ut mh.t. standardsetene og benplass: Quote:
http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?ID=6731
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
TUIFlynordic ( Ex Britannia Nordic ) har også kastet ut seter og forbedret komforten på sine B767 og tilbyr nå bransjens beste benplass i følge de selv. B767 Blue Comfort. I tillegg kommer Premium Class som kan bookes mot et tillegg.
http://www.tuiflynordic.no/News.asp?...675C&levelID=0 Det har blitt bedre og for den langreisende charterturist. PS! Snakket med en dame her om dagen som hadde reist med NVR's A330-200 til CUN forrige vinter og hun kunne fortelle at det var veldig trangt ombord i bredden, de gnisset skuldre på harde livet sa hun og det fristet ikke til gjentakelse. Så tydelig at folk merker at det er trangere i bredden også, ikke bare benplassen.
MD11 - King Of The TriHolers Last edited by MD11; 02-12-2008 at 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
"bransjens beste benplass.." Hvor mange tommer tilbyr TUI?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
34" på B767, 30" på B738 og på B757 vil du ikke høre pitchen.....
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Turkish Europas beste selskap | Hpkris | Flyforum | 1 | 26-06-2011 12:33 |
Europas beste flyselskap | DonRuud | Flyforum | 22 | 31-10-2008 23:01 |
West Air Sweden - Beste benplass på norsk innenriks | Someone | Flyforum | 14 | 08-10-2008 00:20 |
Europas beste flyplass! | Farmer | Flyforum | 3 | 30-10-2005 14:23 |
SAS kåret til Europas beste | sail4fun | Flyforum | 2 | 08-10-2004 13:27 |