![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Jeg hadde en flott oppdagelse i lunchen idag.
Under en kjapp tur over til CC Vest oppdaget jeg en ny flott bok med historier fra Fornebu utgitt på Dinamo Forlag hos Tanum. Boken innholder historier og bilder fra mange kjente norske personer. For 349kr får du en må ha bok. Jeg har allerede skaffet meg et eksemplar. En verdig bok utgitt i forbindelse med at det er 10 år siden verdens beste flyplass ble lagt ned av uvettige mennesker. Løp og kjøp eller tipset for årets julepresent! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Oi - er den ute??? Har de den paa bokhandelen paa OSL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Du får bestille den med adresse "LN-MOW c/o WIAS, Nord-Norge":
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=3086565
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Utgivelsesdato var 7. oktober 2008 - og jeg fikk kjøpt den på FBU på den kvelden
![]() Inneholder mange bra småhistorier om hva FBU har betydd for folk, og spesielt likte jeg han hers historie godt ![]() Og stikkord er mellom Calcutta og Svaldbard
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Artig å se igjen boken . På side 116 kan jeg se meg selv da Stones kom til Norge i juni 1965. Mengden forsøkte å storme Comet'en som bragte Stones til Fornebu og ble spylt tilbake av brannvesenet på lufthavna.
Nesten ingen på hverken Lysaker skole eller Stabekk Gymnas den dagen. De fleste sto på Fornebu og ventet på Stones. Minneverdig dag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Boken er å få kjøpt stort sett overalt i Bærum. Tilogmed på Narvesen tar jeg ikke helt feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Film fra Stones' ankomst til FBU finnes forøvrig på bonus-DVDen til Stones-samlingen "You can't always get what you want". (Og nei, jeg har ikke giddet å kjøpe monsteret bare for å få tak i klippet på DVDen.
![]() Dinamo Forlag har også gitt ut en annen Fornebu-bok nylig, "Kampen om Fornebu" av Hans Kristian Lingsom. Lingsom var plansjef for etterbruken av FBU og er en generelt ufyselig fyr. Men boken er naturligvis obligatorisk i hylla til alle interesserte. En sak som nærflyplass og Flyplasslistene under kommunevalget har fått for liten oppmerksomhet, synes jeg, men det er mye interessant stoff om farsen som fulgte nedleggelsen. Om boken her: http://www.dinamoforlag.no/?struct=5&join=357 Om "Luft og kjærlighet" her: http://www.dinamoforlag.no/?struct=5&join=354 Hvis noen har lyst til å se fotoutstillingen som er tatt frem sammen med boken kan man stikke inn i inngang B på Telenor-senteret på FBU. Send meg en PM først hvis du er keen på kaffe. ![]() Last edited by Falcon; 06-11-2008 at 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er boken noe å ha? Jeg så den i hyllen på bokhandelen midt mellom innenriks og utenriks på OSL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hva slags spørsmål er det? Eller kommer spørsmålet fra en som sliter med kvoten på hvor mye flyrelaterte saker/ting han kan ta inn i heimen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Da burde han ha plass på kontoret . . . .
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Innkjøpt i formiddag på ARK Majorstuen. ser kjempebra ut - gleder meg stort til å lese videre - men da med et glass vin til!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
Bokhandelen paa OSL kan regne med omsetning paa et eks til i morgen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Lurer litt paa om CK mente 'Kampen om FBU' og ikke 'Luft og Kjaerlighet'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
CK har et forklaringsproblem og/eller utfordring!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
Boken er å få på OSL, men den var gjemt øverst på en hylle på venstre side av bokhandelen. Sitter og leser den nå og den er absolutt lesverdig! Masse fine bilder også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Enig med sistnevnte taler selv om ingen av mine ble trykket... Kanskje de gikk inn i information overload mode av å se gjennom noen tusen FBU-bilder
![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men du blir i allefall takket bakerst i boken KOG!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og så er han blitt Oscar som sardinene
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Historier fra Sola Lufthavn | Tormod_aasland | Flyhistorisk forum | 3 | 15-05-2017 16:44 |
Kan en 787 gå kun på luft og kjærlighet? | flappflapp | Flyteknisk forum | 13 | 19-10-2013 16:38 |
Luft til luft filming | DY_ENZV | Småprat | 6 | 27-08-2013 06:47 |
Opptak/historier fra Isak i Tårnet? | LN-KRF | Flyforum | 14 | 30-04-2011 09:35 |
Historier fra flykabinen | Desk pilot | Flyforum | 13 | 18-09-2010 00:06 |