![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Det ser ut som det går mot en ny jobbtur til Malaysia. Jeg har ca. 25.000 kroner til rådighet. Flyturen skal gå fra Stavanger og helst via Bangkok men det er ikke noe krav. Utreise kan nok være fixed mens hjemreise skal være fleksibel. Som medlem av Eurobonus vil jeg helst holde meg til StarAlliance slik at jeg får fordeler med mitt gullkort men det er heller ikke et must. Så hva er best måte å reise dit? Hvilket flyselskap? ![]()
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
The Ticktor har vel svaret skulle jeg tro...
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Fly SAS i Z klasse til BKK og kjøp ny billett derfra til KUL.
SAS billetten koster ca 21' og du får lett en billett videre til KUL for under 4'. SAS sin Z klasse er billigste bizbillett til BKK om du ser bort fra Egyptair da, som også er en "liten" omvei. (Du kan vel fly first class med Egyptair til BKK for ca 25', men da tror jeg SAS Biz er like bra - og flere poeng!) Dette vil absolutt gi deg flest poeng! 30 000 EB poeng på SAS flighten siden du er EBG! Lykke til! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Er det noen restriksjoner på Z klasse billetter? Kan man ta kontakt med et reisebyrå og si at man ønsker Z klasse billetter? Eller er det mulig å gjøre dette online noen plass?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God ide fra BizFlyer. Oensker du noe litt mer spennende, kan Austrian i deres nye 777 til samme pris til BKK. De har en meget spesiell service, hakket bedre enn SAS i min bok.
http://www.aua.com/us/eng/about_flig...ghaul_busi.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Billettene kan kjoepes paa nett (sas eller wideroe.no) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Pris paa 22K hos Austrian bookes i D klasse, saa fleksibel. Her er et eksempel:
NOK 22878 in Norwegian Krones 1 adult @ NOK 22878 Hide booking details Airport legend: SVG: Stavanger Sola CPH: Copenhagen VIE: Vienna Int'l BKK: Bangkok Suvarnabhumi Int'l OSL: Oslo Stavanger, Norway to Bangkok, Thailand: 6137 miles 17 hrs 15 min SAS Scandinavian Airlines Flight SK1877 on a Brit. Aero. 146 (jet) in business class (operated by Atlantic Airways Faroe Islands) (meal) Departs Stavanger, Norway (SVG) Sun, Nov 30 3:55p 1 hr 20 min Arrives Copenhagen, Denmark (CPH) 5:15p 1 adult in booking code D, covered by fare (A1) below Layover in Copenhagen 2 hrs 50 min Austrian Airlines Flight OS306 on a Boeing 737 (jet) in business class (meal) Departs Copenhagen, Denmark (CPH) Sun, Nov 30 8:05p 1 hr 45 min Arrives Vienna, Austria (VIE) 9:50p 1 adult in booking code D, covered by fare (A1) below Layover in Vienna 1 hr 30 min Austrian Airlines Flight OS25 on a Boeing 777 (jet) in business class (meal, snack) Departs Vienna, Austria (VIE) Sun, Nov 30 11:20p 9 hrs 50 min Arrives Bangkok, Thailand (BKK) Mon, Dec 1 3:10p 1 adult in booking code D, covered by fare (A1) below Note: The flight from Vienna (VIE) to Bangkok (BKK) is overnight. Bangkok, Thailand to Stavanger, Norway: 6322 miles 22 hrs 55 min Austrian Airlines Flight OS26 on a Boeing 777 (jet) in business class (meal, breakfast) Departs Bangkok, Thailand (BKK) Fri, Dec 12 11:55p 11 hrs 30 min Arrives Vienna, Austria (VIE) Sat, Dec 13 5:25a 1 adult in booking code D, covered by fare (A2) below Layover in Vienna 5 hrs 0 min Austrian Airlines Flight OS335 on a Fokker 70 (jet) in business class (operated by Tyrolean Airways Tiroler Luftfahrt GmbH) (meal) Departs Vienna, Austria (VIE) Sat, Dec 13 10:25a 2 hrs 35 min Arrives Oslo, Norway (OSL) 1:00p 1 adult in booking code D, covered by fare (A2) below Layover in Oslo 3 hrs 0 min SAS Scandinavian Airlines Flight SK4035 on a Boeing 737 (jet) in business class (operated by SAS Scandinavian Airlines Norge AS) (no meal) Departs Oslo, Norway (OSL) Sat, Dec 13 4:00p 50 min Arrives Stavanger, Norway (SVG) 4:50p 1 adult in booking code D, covered by fare (A2) below Note: The flight from Bangkok (BKK) to Vienna (VIE) is overnight. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her er fare info:
Fare (A1): OS SVGBKK DR6OS fare (rules) NOK 9910 Fare (A2): OS BKKSVG DR6OS fare (rules) NOK 9910 Tax: Danish Passenger Transfer Charge DKK 72 Tax: Norway Passenger Charge NOK 148 Tax: Austrian Passenger Service Charge €15.26 Tax: Austrian Passenger Security Charge €16.00 Tax: OS YQ surcharge €276.00 Tax: Thailand Passenger Service Charge THB 700 Total for 1 adult passenger: NOK 22878 (as of Tuesday, November 4, 2008 3:55pm; fares loaded Tuesday, November 4, 2008 12:33pm) Fare construction (sometimes useful to travel agents): SVG SK X/CPH OS X/VIE OS BKK 1613.06DR6OS OS X/VIE OS X/OSL SK SVG 1613.06DR6OS NUC 3226.12 END ROE 6.14359 FARE NOK 19820 XT 148ZN 85ZO 140AT 134ZY 141TS 2410YQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fare rules (merk siste setningen, du kan booke om til uansett Star Carrier):
CANCELLATIONS ANY TIME CANCELLATIONS PERMITTED FOR REFUND. NOTE - REFUND THE FARE PAID LESS THE APPLICABLE OW FARE FOR THE SECTOR ALREADY TRAVELLED. IF COMBINING A NON-REFUNDABLE FARE WITH REFUNDABLE FARE ORIGINAL NON-REFUNDABLE AMOUNT REMAINS NON-REFUNDABLE CHANGES ANY TIME CHANGES PERMITTED FOR REVALIDATION. NOTE - CHARGE DOES NOT APPLY -------------- BEFORE DEPARTURE-ALL CONDITIONS NEEDS TO BE COMPLIED WITH AFTER DEPARTURE-ADVANCE PURCHASE CONDITION CAN BE IGNORED BEFORE DEPARTURE CHANGES PERMITTED FOR REISSUE. NOTE - CHARGE DOES NOT APPLY CURRENT FARES NEED TO BE USED ------- REROUTING PERMITTED TO STAR ALLIANCE CARRIER. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Bare send meg en PM, så skal vi se på det. Jeg kan ikke ordne *A-poeng dog, men reise fra SVG bør ikke være noe problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ellers så er TK et godt alternativ om du kommer deg til Oslo. Businessbilletten ligger vel på ca 18K. Du vil også ta med deg godt med EB-points - selv om jeg ikke kan si deg akkurat hvor mange
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bare påse at billetten ikke blir kjøpt med D-fare som gir kun 100% opptjening med EB.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Nå har jeg fått forslag fra Berg Hansen om business (klasse Z) på Lufthansa til ca 25.000 kroner. Men det tar oss ikke via Bangkok og det trekker litt ned ettersom vi jobber med å få til et møte der. Hvordan er SAS sin businessklasse sammenlignet med Lufthansa business?
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Min erfaring er at setene, mat, drikke etc. er noenlunde likt, men foretrekker SAS da jeg opplever servicen som noe bedre, personlig. Men, vet at en del har hatt relativt dårlige erfaringer, så det kan være litt "hitt or miss"! Med EBG høster jeg også flere poeng!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da ser det ut som det går mot tur til Kuala Lumpur med SAS via Oslo og Stockholm...etter det jeg husker skal det vel være dobbelt opp med EB poeng for Stockholm Bangkok i November så da får vi jo med oss litt ekstra poeng der. Ser ut til at det blir business klasse både til KL og tilbake igjen så det burde bli ganske så behagelig. Jeg tror ikke jeg har reist til Østen via Stockholm før så det blir en ny strek på Flightmemory kartet mitt
![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Doble EuroBonuspoeng for ARN-BKK hvis du har registrert deg på forhånd ja, men fristen for det har vel gått ut nå.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
jepp, jeg la heldigvis merke til det så jeg fikk registrert meg innen tidfristen
![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva ble prisen med SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Cathay eller Emirates til Kuala Lumpur? | jufix | Reiseforum | 6 | 15-09-2015 00:41 |
Jobbtur til Kuala Lumpur og Perth (Nå med bilder!!) | jufix | TripReports | 13 | 16-03-2015 13:24 |
BA med rute til Kuala Lumpur | Someone | Flyforum | 3 | 20-09-2014 14:31 |
Jeg fikk sett thaipusam festivalen i Kuala Lumpur | gardkarlsen | Reiseforum | 0 | 25-02-2012 08:08 |
Ser ut som jeg dropper Bangkok - hvordan komme hjem fra KL på best mulig måte? | gardkarlsen | Reiseforum | 9 | 02-12-2008 01:08 |