Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-10-2008, 08:06   #1
BOEING777
FleetBuzz Editorial.com
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 23
Default Boeing Sitater 787 fremgang som Airbus A350 sluttsedler

Nettopp publisert denne artikkelen hvis noen er interessert i å lese.

http://www.fleetbuzzeditorial.com/20...787a350update/

[QUOTE] I løpet av de siste mediene orienteringen ved Farnborough Air Show, Boeing 787 VP og General Manager Patrick Shanahan skissert en rekke utestående problemstillinger som jobbet på Airplane # 1 før Nylige engasjert streik som avslutter Everett (og andre) operasjoner - rendring muligheten for en fjerde kvartal første flytur alle, men umulig.

Et sentralt spørsmål relatert til svært avansert programvare som er skrevet for bremsen av 787 på grunn av en sporbarhet anomali.

...

"Problemene med brems programvare er bak oss, funksjonalitet som kreves for fly-testen er på labben og fungerer bra. (Den endelige "blå label"-versjonen - for fly-test - er i laboratoriet og under testen, alle kjente programvare problemer er løst. Det formelle "red label"-versjonen vil følge i to uker. Vi har tenkt på en service-oppdatering klar under flyturen test som legger til litt ekstra funksjonalitet, inkludert dekk press, operatør initierte test, og dataload), sa 787 talskvinne Yvonne Leach.

...

Ifølge kilder som arbeider direkte på A350XWB programmet, Airbus nå bare for seg en delvis design fryse for A350-900 og er fortsatt "ikke-committal" om når full fryse vil finne sted.

Airbus A350XWB sjefsingeniør Gordon uttalt at McConnell milepælen vil være nådd i oktober 2008 og siden da, FleetBuzz Editorial.com har lært at design fryse for første varianten mai slip så langt ut i andre kvartal 2009, skade noen eksterne prospektet Airbus holdt for å skaffe seg tjenesten oppføring i 2013.
[/ QUOTE]

Føl deg fri til å diskutere!
__________________
FleetBuzzEditorial.com
BOEING777 is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2008, 08:42   #2
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Boeing Sitater 787 fremgang som Airbus A350 sluttsedler

Foregående innlegg er et utmerket eksempel på hvorfor ikke bruke PC'ens oversettelsesprogram. Den originale artikkelen på engelsk ville vært mye bedre.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2008, 08:59   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,245
Default Re: Boeing Sitater 787 fremgang som Airbus A350 sluttsedler

Hvor viktig er design freeze for the videre arbeidet på 350 og hvor mye vil f.eks en 6mnd design freeze utsettelse ha å si på eventuelle forsinkelser?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2008, 10:58   #4
BOEING777
FleetBuzz Editorial.com
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 23
Default Re: Boeing Sitater 787 fremgang som Airbus A350 sluttsedler

Apologies for Google's rather poor translation tools!

Delay in design freeze means that long lead items cannot be defined or drawings released to partners/subcontractors to manufacture parts.

Critically - as Airbus is using an equally untested method (as is Boeing) for composite fuselage construction -without definition, the whole project slides farther out - depending on how quickly Airbus can press ahead after freezing the design, the impact also affects the -800 and -1000 timelines too.

A potential 6mth design freeze delay could affect service entry by the same amount of time, if not more.
__________________
FleetBuzzEditorial.com
BOEING777 is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2008, 21:47   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,518
Default Re: Boeing Sitater 787 fremgang som Airbus A350 sluttsedler

And your blog is noticed in Seattle ... not bad ..

http://blog.seattlepi.nwsource.com/a...ves/153065.asp
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2008, 11:46   #6
BOEING777
FleetBuzz Editorial.com
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 23
Default Re: Boeing Sitater 787 fremgang som Airbus A350 sluttsedler

ATWOnline reports 787 Fastener Problems:

http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=14579


Seems that Airplane Numer 1 is proving to be most troublesome!
__________________
FleetBuzzEditorial.com
BOEING777 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2008, 15:09   #7
BOEING777
FleetBuzz Editorial.com
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 23
Default Re: Boeing Sitater 787 fremgang som Airbus A350 sluttsedler

Le Figaro is reporting a slip in the A350 program


http://www.lefigaro.fr/societes/2008...du-retard-.php
__________________
FleetBuzzEditorial.com
BOEING777 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Forskjellene på å fly Boeing vs Airbus (som flyger) LN-MOW Småprat 15 22-01-2017 17:17
Boeing 787 vs Airbus A330/A350X - hva er mest økonomisk? Scandinavien_Airlines Småprat 2 06-04-2016 12:09
Boeing 737-200, 787 og en Airbus Truls Petter Bilder & foto 9 11-02-2013 17:18
Boeing 787-822 eller 787-224 Dreamliner? SE-SAM Samlerhjørnet 4 08-01-2011 14:57
Boeing kan tape 787-ordre til fordel for A350... Trety Flyforum 2 09-03-2006 23:32


All times are GMT +2. The time now is 06:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.