Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-10-2008, 17:40   #1
B777ER
ScanFlyer Blue

SAS SAS med Eurobonustilbud

Fikk mail om poengdryss hos SAS!

"Fly minst 4 ganger i Business innen 28. februar 2009, og få 12 000 Ekstrapoeng på flyginger med SAS, Widerøe og Blue1. Klikk her og les mer om våre produkter.

Dette tilbudet er personlig. Bestill ganske enkelt billett som vanlig, og Ekstrapoengene overføres automatisk til kontoen din, i tillegg til de poengene du normalt opptjener."

Noen som vet mer om betingelsene? Må man bestille innen mailen er sendt, eller holder allerede bookede billetter? Gjelder flygning med mellomlanding og retur med mellomlanding som 4 flygninger?
B777ER is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 17:47   #2
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

SAS Re: SAS med Eurobonustilbud

..og jeg fikk denne:

"Nå gir vi deg doble EuroBonus-poeng på flyginger i Economy Extra eller Business med SAS, Widerøe og Blue1. (...) Dette tilbudet er personlig og gjelder t.o.m. 28. februar 2009. Bestill ganske enkelt billett som vanlig for å få dobbel belønning. Ekstrapoengene overføres automatisk til kontoen din, i tillegg til de poengene du normalt opptjener."

Men ingen ting om bestilling må skje fra og med nå eller om det gjelder på eksisterende bookinger.

Last edited by SpotOn; 30-10-2008 at 17:52.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 17:58   #3
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: SAS med Eurobonustilbud

Fikk samme mail som SpotOn, og lurer også på om det gjelder for turer en allerede har bestilt..

Og: Får jeg dobbelt med Grunnpoeng, eller bare Ekstrapoeng?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 18:06   #4
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

Står "Ekstrapoengene overføres automatisk..." så det er nok ekstrapoeng ja. Men jeg ser jo også at jeg og Martin har fått bedre tilbud enn B777ER - med ingen øvre grense for hvor mange poeng man kan tjene i tillegg...
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 18:12   #5
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Og: Får jeg dobbelt med Grunnpoeng, eller bare Ekstrapoeng?
Det er ALLTID ekstrapoeng når man får dobbelt av noe, aldri grunnpoeng. Selvsagt litt kjipt om man også jakter på status i programmet - men får man dobbelt med poeng som man kan bruke til reiser, er jo det fint det også!

Jeg fikk også en slik mail, så denne var skikkelig personlig gitt! Regner med at det er fire enkeltreiser i Economy Extra eller i Business Class de sikter til - og at det gjelder for reiser man allerede har bestilt også.
Old 30-10-2008, 18:23   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Det er ALLTID ekstrapoeng når man får dobbelt av noe, aldri grunnpoeng. Selvsagt litt kjipt om man også jakter på status i programmet - men får man dobbelt med poeng som man kan bruke til reiser, er jo det fint det også!

Jeg fikk også en slik mail, så denne var skikkelig personlig gitt! Regner med at det er fire enkeltreiser i Economy Extra eller i Business Class de sikter til - og at det gjelder for reiser man allerede har bestilt også.

Fire enkeltreiser gjaldt vel bare i tilbudet som B777ER fikk? Og kun i business? Mens jeg og SpotOn får dobbelt på alt vi flyr, enten vi flyr en flight, eller tur-retur OSL-ARN to ganger om dagen fram til slutten av Februar? Og da enten i Extra eller i Biz..

Passer jo selvsagt bra at jeg har turen til SEA i januar booket i Extra... Jeg får jo plutselig 33000 poeng, istedenfor de 16500 jeg egentlig hadde fått.. og går poengene fra utreisen fort nok inn på konto kan jeg jo faktisk vurdere en liten upgrade på returen Dog litt kjipt at det kun er ekstrapoeng, siden jeg i utganspunktet havner ganske nær sølvstatus.. Men jeg skjønner vel forøvrig at SAS ikke spyr ut med Grunnpoeng heller..
Old 30-10-2008, 18:26   #7
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Hadde vært artig å vite hvilke utvelgeseskriterier de har for hvem som får dette tilbudet.

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 18:32   #8
B777ER
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Hadde vært artig å vite hvilke utvelgeseskriterier de har for hvem som får dette tilbudet.

Det skulle jeg også likt å visst. Jeg ble faktisk litt provosert nå, hehe
B777ER is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 18:49   #9
Molinari
ScanFlyer Silver

Molinari's Avatar

Kjenner at det er litt stress at jeg som EBG ikke har mottatt mail i det hele tatt.
Jeg vurderer en Eco-Extra til BKK i Nov, og har allerede registrert meg for doble poeng på den ruten. Vil jeg da få dobbelt av dobbelt om jeg er berettiget ad mail til SpotOn eller vil jeg kun få dobbelt+12000 (for å fly foran) ad mail til B777ER??

Last edited by Molinari; 30-10-2008 at 19:02.
Molinari is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 18:58   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Vel, la meg banne litt ved å nevne FB. Da vi var nye medlemmer og raskt økte til Silver fikk vi ( i motsetning til en kamerat ) stadig tilbud om 12.000 ekstrapoeng dersom vi fløy 4 sektorer ( short eller longhaul ) innen sånn 4 mnd., var det vel.

Det var ikke noe problem siden det allerede var booket i R-klasse. Poengene drøsset inn . Tror vi hadde to slike tilbud.

( Mens jeg skriver kom samme tilbudet til oss som dere vedr. EuroBonus som dere, poengsaldoen til høyre... Sorry guys EB is dead and gone ).

Tilbake til saken. Dette må vel være en avansert form datamessig som FB fyrer opp nye kunder til å fly mer. Har lagt merk til spesielle tilbud som ikke går til alle. Så mange på forumet e rgode i data som kan forklare dette.

Men har også fått det i perioder hvor vi ikke fløy KL/AF...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 19:58   #11
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Her er det variasjoner over et tema - er det CKs sprell med excel som gjør de avansserte utvelgelsene eller er det Farmers hemmelige våpen som SAS har satt i produksjon?

Ikke vet jeg, men her er hvertfall en annen variant - ganske bra deal:
Quote:
Fly minst 2 ganger i Business innen 28. februar 2009, og få 8000 Ekstrapoeng på flyginger med SAS, Widerøe og Blue1.

Old 30-10-2008, 20:24   #12
view
ScanFlyer Gold

6 flygninger og 18 000 poeng var mitt tilbud, veldig bra
view is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 20:25   #13
Losse
ScanFlyer Blue

Jeg er EBG og fikk følgende:
"Fly minst 12 ganger i Economy Extra eller Business innen 28. februar 2009, og få 36 000 Ekstrapoeng på flyginger med SAS, Widerøe og Blue1. Klikk her og les mer om våre produkter."
Losse is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 20:28   #14
JoeW
ScanFlyer Rusty

Her lukter det excel-arbeidsbøker med maaaaaange ark.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 20:32   #15
Molinari
ScanFlyer Silver

Molinari's Avatar

mmmm - lukter en telefon til medlemsservice i morgen den dag!
Molinari is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 20:32   #16
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Jeg er EBG, har reist en god del, både innenlands og utenlands, i det siste, og fikk tilbud om nada.

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 20:36   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Jeg har vært medlem et snaut år, vært basic hele tiden, og har flydd hele en tur med SAS i den perioden, og fikk altså tilbudet om doble poeng på alt jeg flyr i Extra/Biz.. Kanskje det er et tilbud for å få de som flyr lite til å fly mer? Samt bruke mer penger på Extra/Biz?
Old 30-10-2008, 20:40   #18
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Selv om jeg har vært sølv i 15 år, mer eller mindre i alle år, inntil 1. oktober, forstår jeg ikke hvorfor jeg fikk mitt tilbud. FORTJENER INGENTING.

Eller merk: ER DEN STØRSTE DELEN AV MEDLEMSMASSEN I EUROBONUS I FERD MED Å BLI MENIG BLUE ??

Kun de som reiser i jobb beholder statusen i gullklassen ?? Bare spør..Sølvsegmentet forsvinne r??

Siste regnskapsår har jeg en god del turer til SKmikropoints, plenty av LH SUPERmikropoints. Godt under 10.000 poeng totalt.

Min frue, EBG inntil 1.okt., og mer en dobbelt så mye poeng på kontoen har IKKE fått noe tilbud. Her har noe løpt løpsk...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 20:41   #19
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Jeg tror alle som har booket billetter i Business og Economy Extra den siste tiden har fått et slikt tilbud. Poenget er vel å få dem til å bestille flere reiser i disse klassene, dette er billetter SAS tjener bra med penger på - og gi litt ekstra poeng tilbake vil jeg tro går opp i opp med meget god margin. Ingen grunn til å sende tilbud til folk som aldri ville fløyet Business og Economy Extra.
Old 30-10-2008, 20:41   #20
JoeW
ScanFlyer Rusty

Er vel som Martin sier, at man ønsker å få fart på de som reiser mindre...
JoeW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules