![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
Aftonbladet
Allt fler flyger med SAS Flygbolaget SAS totala passagerartrafik steg i januari med 8,1 procent jämfört med samma månad i fjol, uppger TT. För största dotterbolaget Scandinavian Airlines ökade passagerartrafiken med 4,0 procent. Kabinfaktorn sjönk med 0,9 procentenheter till 57,0 procent. För Scandinavian Airlines ökade yielden, en slags intäktsmått, med 12 procent i december jämfört med samma månad förra året. Aftonbladet text-tv Publicerad: 2005-02-07 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
og på torsdag kommer årsresultatet. Analytikerne spår mellom 0 og 400 mill. SEK i tap for 4. kvartal, og ca 900 mill. SEK i overskudd for 2005. (for hele konsernet)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,384
|
![]()
Og som vanlig står vel SAS Braathens for 99% av overskuddet?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
De 900 mill. i pluss er "spådommer" for 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
|
![]() Quote:
![]() Sånt sett genererer vell Norge mesteparten av overskuddene i SAS group ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Det var vel Braathens som var den største bidragsyteren i SAS gruppen, nå som en har SASBraathens er jeg mer i tvil hvor stort overskudd de leverer da tidligere SASNorge ikke akkurat var beste gutt i klassen.
Skal heller ikke glemme Spanair.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
,men du verden hvor det har snudd seg nå ... (relatert til SAS Norge ikke beste gutt i klassen...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() Men alt i alt går det bedre for SAS i Norge, og det er jo bra! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
|
![]()
Ja dette er bra... I tillegg er det morsomt igjen å lese om ekspansjonsplaner...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Ja det er flott at SAS nå også tenker ekspansjon.......og har evnen til å gjøre det også.(ikke negativt ment!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Litt mer i Berlingske
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Kjempebra at det ser ut som SK for engangskyld går med pluss. Men det som virker latterlig er at i Norge tjener man penger,men en god slump av de pengene er tapt i sverige og danmark. Trenger våre naboer en liten leksjon i hvordan man driver, eller er det bare nordmenn som har en viss sans for økonomisk drift ?
![]()
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
nå er situasjonen i Norge litt annerledes enn i de andre skandinaviske landene. Den norske økonomien går såp det griner, mens det fremdeles går tregt i Sverige. Mens SAS Braathens har én konkurrent innenriks, som begynner å oppføre seg ganske smart, har SAS i Sverige inntil TRE konkurrenter på samme rute (STO-GOT: malmö aviation, flyme, flynordic), og priskonkurransen i Sverige er helt vill - med to nye aktører som brenner penger som det var tyrived!
I Danmark har SAS ikke noe særlig innenrikstrafikk å leve av, og ut av CPH er det en enorm konkurranse - igjen har SAS TO lokale konkurrenter som slår hverandre ihjel med ville priser. Dessuten har man kommet veldig langt med innsparingene i SAS Braathens, man har reforhandlet kontrakter, og satt press på underleverandører innen konsernet (SGS, STS etc) som igjen må presse kostnader på sin side. Det er et komplisert bilde, men det stemmer at nettopp nå er det nok den norske delen av konsernet som trekker opp. Slik vil det alltid være i et mulinasjonalt konsern, noen ganger er det ett marked som gjør det bedre enn de andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
streik, aksjon.. kall det hva man vil. Fakta er at det KOSTET!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyger SAS år Norwegian | wizard | Småprat | 2 | 01-06-2013 22:48 |
SAS-flyger kjøper jumbo-jet... for å bo i det | Mats Danielsen | Flyforum | 1 | 21-12-2009 20:00 |
SAS-flyger blendet av laserstråle | Jack | Flyforum | 26 | 20-03-2009 15:42 |
Fler gillar SAS | TG923 | Flyforum | 5 | 16-12-2008 23:40 |
När SAS trodde att allt skulle fungera igen | Savipix | Flyforum | 4 | 30-05-2007 09:20 |