![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kathleen Craenhals var tur til på Preikestolen da et helikopter plutselig kom veldig nær. Mobiltelefon, lommebok, kamera, pass og bagasje forsvant i avgrunnen på grunn av den sterke vinden.
http://www.aftenbladet.no/lokalt/933...ste_utfor.html Ifølge 18-åringen fikk helikopterets rotorvind mange tursekker til å fly rundt. Turistene løp omkring etter dem. – Det var en veldig farlig situasjon. Jeg tror piloten oppdaget dette, for helikopteret forsvant raskt, forteller Craenhals som anslår at hendelsen varte 10-20 sekunder. Borte er både kamera, mobiltelefon, pass, bankkort, regnklær, jumper og penger. Andre turister som var til stede tok bilder av helikopteret for å dokumentere hendelsen. Og den belgiske studenten fikk også telefonnummeret til vitner Hun bor hos en vertsfamilie på Jørpeland. «Moren» Ellen Barka tok kontakt med selskapet Pegasus Helicopter. – Det er et anerkjent helikopterselskap. Da jeg ringte var de imøtekommende og la seg paddeflate. Alt erstattes. Jeg er bare glad for at ingen mennesker fulgte med utfor. Det er mange som ikke har erfaring med høyder. Helikopterpiloter må bruke vett. Hva om det hadde vært en familie på tur med et lite barn, grøsser Ellen Barka.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
skummelt - men jeg ville uansett ikke hatt med MINE små barn til Prekestolen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Høres ut som uvettig sightseeing, rikfolk som ikke har tid/ork til å gå turen opp. De vet ikke hva de går glipp av! Er en fantastisk fin tur på en dag med greit vær, anbefales for alle. Barn også!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Viss du hadde lest artikkelen så hadde du fått med deg at helikopteret fløy rundt og filmet og ikke var på uvettig sightseeing.
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bare uvettig flyving, da. Mye bedre.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Helikopter styrtet nær Murmansk | LN-VLE | Flyforum | 1 | 01-06-2014 11:45 |
Ingen Kims - ingen kos ELLER ingen Romjul ingen QUIZ | LN-KOG | Flyforum | 10 | 01-01-2012 23:10 |
A380 Emirates fra Preikestolen | gabriboston | Bilder & foto | 2 | 13-10-2011 17:32 |
Nær ulykke med helikopter | LN-VLE | Flyforum | 0 | 29-09-2011 16:37 |
Noen som er glad i helikopter? | Thomas | Bilder & foto | 6 | 24-08-2007 22:31 |