![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Mer her: http://www.newsweb.no/newsweb/atmnt/...8.pdf?id=59283
Et par highlights fra mitt regneark: - Yield for DY.NO ble kr 0,75 og for å finne høyere yield må en helt tilbake til april 2006! - Ingen vekst på utland og +21,5% på innlandstrafikken for DY.NO. Dette er den rake motsetning til SAS NO som overlever på veksten i utlandstrafikken, og med andre ord gjør DY store innhugg i SAS' innenlandsdomene. - DY.NO er målt i antall passasjerer 71,6% av SAS NO - hvis en tar DY SE med i dette regnestykket så utgjør DY-total 88% av SAS NO.
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 08-10-2008 at 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
Wow - legger merke til at også internettsalget er lavere enn vanlig. Kan det tolkes som at det er større andel forretningsreisende (reisebyrå) som også bidrar til kraftig forbedret yield?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]()
Er det utslag av kontrakten med Forsvaret kanskje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
- DY.NO er målt i antall passasjerer 71,6% av SAS NO - hvis tar SAS SE med i dette regnestykket så utgjør DY 88%.[/QUOTE]
Du mener vel DY SE !
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Helt riktig Jan
Med andre ord var klartenkeren ikke så klar på morgenen ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 08-10-2008 at 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Det bekrefter at konsolideringen har gitt nødvendig effekt. Blir spennende å følge med på DY fremover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Helt i tråd med mitt inntrykk, satsningen på innland gir resultater. Det er godt belegg ombord og jeg vil også fremheve TRD-BOO-TOS v.v, det har blitt en meget populær rute og folket er glade for at DY kommer
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2007
Posts: 348
|
![]()
Etterhvert som DY fester grep i AES så bør de satse på å stikke innom der i en kystrute SVG-BGO-AES-TRD
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,358
|
![]()
Veldig hyggelig...og nå er Norwegian nesten tilbake til det de sa de skulle være - et meget godt alternativ innenriks. BRA!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Dette kommer vel ikke som en overraskelse paa noen?
- DY har startet masse nye ruter innenriks og har en stor kontrakt med forsvaret. Hadde det ikke kommet en vekst, hadde det vaert grunn til aa bli overrasket - SAS dekker alle disse rutene og vil selvsagt ikke ha noen merkeverdig vekst. Dersom de klarer seg like bra, er jo det fantastisk - Kapasiteten oekes og kabinfaktoren faller med 6% - Forhaapentligvis oeker yield nok til at selskapet tjener penger (forsvarskontrakten er bra) - Heldigvis har de bremset satsingen paa ruter for folk paa ekstratur ut i Europa - Kabinfaktoren faller ogsaa paa internasjonal trafikk |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Glad 1. september:-) | EB | Flyforum | 17 | 01-09-2016 17:59 |
DY 1760, 15. september. | badsofa | Register- og ATC-Forum | 2 | 14-09-2014 20:29 |
DY 968 torsdag 27.september og DY 969 søndag 30.september | 737-405 | Register- og ATC-Forum | 2 | 26-09-2012 11:42 |
11. september | catocontrol | Flyforum | 28 | 13-09-2005 13:36 |
MAN 3-5 september | LN-KGL | TripReports | 23 | 08-11-2004 10:28 |