![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Nytt wet-lease/charterselskap med base på Göteborg-Säve. Skal etter planen få sitt første fly (737-400) og sitt svenske AoC i løpet av 2008, og satser på fly nr2 i 2009. "Our long term goal is to continue growth in 2010 and become the leading Wet lease/Charter operator in Scandinavia."
![]() Søker cockpit og cabin-crew: http://www.torair.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]()
With the Boeing 737-400 we offer you a very efficient aircraft compared to its competitors like the McDonnell Douglas 80-90 series.
Ved siste vareopptelling banket vel -90'en 734 ned i støvlene ... ![]() Vel - velkommen skal de være. Jettime ser ut til å ha fått det til å gå rundt med et tilsvarende konsept, så det er ikke umulig. Verdt å merke seg er imidlertid at de ikke oppgir hvem som står bak. Det gjør meg en anelse skeptisk ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Nå synes jeg det begynner å bli voldsomt mange slike Wet-lease/ACMI - flyselskap i Europa.
Er det marked for så mange tro?
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2006
Location: Bardufoss
Posts: 249
|
![]()
I følge en tråd på pprune er det folket bak Flyme som starter dette...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Rocketeer
Join Date: Oct 2007
Location: trd
Posts: 204
|
![]()
Jeg tror ved at flere flyselskaper kutter, muliggjør at slike wet-lease selskaper kan operere. Flyselskapene kjøper tjenester av dem, og sparer penger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2006
Posts: 209
|
![]()
Jag undrar samma sak. Vilka är dom människor som vågar investera i sådana här flygbolag? Det dyker ju upp nya hela tiden för att snart försvinna. Vi har många i Sverige: Tor Air, Fly Exellent, Nordic regional, Viking.... Men i Norge lyser de med sin frånvaro. Varför?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
Vi har jo kjære Norwegian... trenger vi flere ? hehe..
![]()
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,470
|
![]()
Min første tanke er nok prisnivå.. Litt av samme grunn som du finner "all" nordiske callcenters i Sverige og Danmark (dog, vi har jo noen her også, men ikke i samme grad)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2006
Posts: 209
|
![]() Quote:
![]() Varför håller Braathen på och jönsar i sverige? In med färska pengar i ett norskt bolag ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Det sier vel en del om flybransjen og dagens markedssituasjon når denne type business går så bra. Transwede, jettime, Denim, Atlantic, Hola og DAT er bare noen eksempler fra Skandinavia. De tradisjonelle selskapene driver en massiv konsolidering p.t. og da kan denne type innleie fungere i en mellomperiode eller som et sikkerhetsnett om noe skulle oppstå. Men er det bærekraftig på lang sikt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Dagens!
Hahaha! Priceless! ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
hehe... Poenget var å gi eksempler fra Skandinavia, altså selskaper som har fløyet på wet-lease-basis i Skandinavia - jeg mente ikke at at selskapene kom fra Skandinavia. Men innser at formuleringen var til å misforstå
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
Människorna bakom är samma som bland annat driver Svensk Pilotubildning AB (SPU)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
|
![]()
Og på 60-talet fantes et Tor Air med Curtis C-46R
![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,292
|
![]()
Likte både navnet og designen jeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Er på flyradaren nå. BGW ARN callsign IAW243
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Nå i nattens mulm og mørke returnerer den BGW med callsign IAW244.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,372
|
![]()
Har sett den et par ganger før .. har vel tatt over etter MCA ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt Svensk flyselskap: Västflyg | Trdfly | Flyforum | 15 | 30-08-2024 18:13 |
Nytt svensk/dansk flyselskap: Frost Air | Trdfly | Flyforum | 4 | 04-05-2024 18:32 |
Nytt svensk flyselskap: Skåneflyg | storg | Flyforum | 11 | 27-03-2023 10:43 |
Nytt svensk flyselskap: Sky4u AB | Navigator | Flyforum | 21 | 17-08-2012 14:44 |
Nytt svensk flyselskap: NEWS | CK | Flyforum | 12 | 15-10-2004 16:20 |