![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Kom over denne loggboka fra min første flytur, som SAS tydeligvis delte ut til barn på den tiden. Ser blant annet det var noen andre titler ombord som f.eks Maitre de Cabine.
Ellers kan man slå fast at jeg var 2 måneder og 16 dager første gang jeg fløy og turen gikk med SAS og strekningen Karup-CPH-FBU og alt med DC-9. Dette er vel også min eneste reise med drageskjema. ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 566
|
![]()
Stilig! Et eller annet sted har jeg liggende sånne uniset-hefter som SAS hadde litt etter dette (ca. 1985 tror jeg). Det var et med kart og små md80-fly og et med europakart og bilder som skulle settes på riktig land. Synes godt de kunne kostet på seg noe sånt nå også.
Sist jeg fløy SAS med barn delte de ut uniset-hefter med prinsesser eller spiderman, og noen bittesmå legosett med fly. (lego er ikke helt ideelt på reise riktignok) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
|
![]()
Fint å ha så tidlige loggføringer
![]() Det stemmer sikkert at du har fløyet minst en av disse turene i drageskjema. Kanskje alle. Men alt i oktober 1983 var det nok fly malt om til at det godt kan hende at minst en av turene gikk i "Janne-farger".
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
|
![]() Quote:
I oktober 1983 var det f.eks ingen A300 lenger i SAS, men derimot i Scanair. Men veldig bra de hadde slik loggok, har SAS Norge på noen måte noe slikt idag ?
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,121
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]() Quote:
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Mâitre de Cabine, ja! Hang sammen med at SAS en tid var medlem av Châine de Rôtisseurs. Det var dengang man serverte MAT ombord.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
A Flying Paramedic
Join Date: Oct 2008
Location: Råholt/OSL
Posts: 172
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]()
Fant flere SAS barneeffekter i min opprydding. UM mappe fra midten av 90-tallet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
UM-bagtags har ikke endret seg stort, ihvertfall!!
Jeg har, av alle ting, en slik loggbok fra Tap fra tidlig nittitall. Da var det også en del av greien at kapteinen skulle signere loggen for deg, og det ble ofte tur til cockpit!! Gode gamle dager. Ikke at jeg har fløyet Tap mer enn de to t/r-reisene Oslo-Lisbon-Madeira... EDIT: Angående barnemateriell husker jeg SAS hadde et eget inflight-magasin for barn som ble delt ut. Jeg husker derfor at det var viktig å få fløyet SK hver tredje måned fremfor LH (som "konkurerte"/var alternativet)... Man skal ikke undervurdere barns lojalitet! ![]() Last edited by JoeW; 02-11-2008 at 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
Quite interesting.....Good point and you should proud for that.
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS hendelse BKK ca. 1983? | MountainDew | Flyhistorisk forum | 0 | 08-09-2018 23:36 |
SAS for forretningsreisende anno 1983 | SK384 | Flyhistorisk forum | 16 | 22-02-2012 21:44 |
12 april 1983 - 25 år sedan nya SAS presenterades | HansJ | Flyhistorisk forum | 16 | 27-06-2010 18:08 |
Junior suiter Oslo | Chriscross | Reiseforum | 5 | 25-02-2009 09:37 |
Pilot Logbook | ATC-flyradar | Flyforum | 0 | 17-06-2007 19:22 |