![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
http://www.news.com.au/travel/story/...014090,00.html ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan vel tenke meg at piloten(e) får større problem en flyvertinnen...
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Herlighet, jeg blir matt. Har disse "journalistene" virkelig ikke viktigere ting å skrive om? Det er fullt lovlig å forlate plassen sin i cockpit hvis man må det. Om det da sitter en annen person der i noen sekunder for å få tatt et bilde betyr ingen verdens ting for sikkerheten. Ikke så rart at folk er redd for å fly når de blir servert slikt makkverk i media.
Last edited by F35Landing; 04-09-2008 at 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, dette er bare bambus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg er for så vidt enig i at dette er tull, og at det burde være nok å ta dette opp internt i selskapet som en påminnelse til de ansatte.
Men det er nok denne her man har (friskt...?) i minne når det er forbudt for andre enn piloter å sitte i cockpitsetet under flight: http://query.nytimes.com/gst/fullpag...5AC0A962958260
Last edited by Nick Figaretto; 04-09-2008 at 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dont understand the fuss since you cant see who is the copilot's seat, there might be a fully qualified crewmember.
would have been a more intresting photo if they were in the seat at the same time. If you know what i mean ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hos oss er dette faktisk prosedyre... Om kaptein eller FO må på toalettet in-flight er det prosedyre å hente inn en flyvert/vertinne i tidsrommet. Om vedkommende så setter seg på kapteinssetet i stedet for å stå eller sette seg på klapp er det ingen som sier noe til det. Utrolig hva som er farlig nå til dags.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Samme i USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kan ikke denne åpnes med kode utenfra? Jeg stusset forresten også på at det skulel være noe ulovlig i at et kabinmedlem satt i kapteinssetet et kort øyeblikk, visste faktisk ikke at det var noen restriksjoner på det overhodet, ihvertfall ikke overfor andre crewmedlemmer. (vet at f.eks. amerikanske og britiske myndigheter har strengere regler enn andre for hvem som kan oppholde seg i cockpit generellt.) Men dersom australske myndigheter faktisk ikke tillater dette holder jeg fast på at det kanskje ikke er flyvertinnen det går hardest utover.
![]()
![]() |
#13 |
Browncoat
|
![]()
Jo, men det er en tidsforsinkelse på den låsen slik at en av pilotene kan stenge ute hvis de ikke vil ha besøk. Og så kan man nekte å slippe inn noen i det hele tatt ved å sette en bryter i den posisjonen. Og da funker ikke koden.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
På våre Q400 er det ikke alle der man har muligheten til å åpne døren utenifra. For de andre er det som nevnt et visst tidsrom før døren går opp hvor man har muligheten til å stenge ute om man er i cockpit og ikke ønsker at noen skal kunne komme inn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Full mann pågrepet i Sandefjord etter drapstrusler mot flyvertinne | Stian | Flyforum | 5 | 29-12-2010 14:54 |
Snudde etter angrep på flyvertinne | TG923 | Flyforum | 3 | 05-06-2006 00:42 |
Fint bilde av A380 cockpit | LN-SEK | Flyforum | 5 | 19-03-2006 13:21 |
Flott bilde fra cockpit | Dag Viking | Flyforum | 3 | 02-12-2004 17:27 |