![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,894
|
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
|
![]()
Spennende planer! Men er det to forskjellige utkast, med vinger over og under kroppen? Ser ut til å kunne bli en real plugg...! Men litt overrasket over at det ikke var mer 7E7-look over maskinen. Minner mye om A320-familien i fronten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
|
![]()
Prøver Boeing å finne opp flyet på nytt?
![]() Muligens litt drøyt å kalle en liten widebody for en ny oppfinnelse? ![]() Uansett, det flyet blir vell mer ei feit purke enn en smågris ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]()
Ordet GRIS får en ny betydning. Smell feit purke...
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Hvilke fordeler får de av å lage en slik feit maskin? ikke mye mere seteplass enn vanlige 737 ser det ut til.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Vel to midtganger gir jo en raskere ombordstigning da.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
|
![]()
Og raskere evakuering?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Hvis noen leser Airways Feb 2005, saa er det en artikkel der om Douglas og hvordan de ikke klarte aa samarbeide med bl.a. Airbus, Sud-Aviation etc. I artikkelen staar det ogsaa om ett prosjekt der Douglas ville lage et 757 lignende fly, men med to midtganger og 2+2+2 seating. Kanskje Stonecipher har boerstet stoev av gamle planer.
![]()
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,358
|
![]()
Endelig... Her har sikkert Boeing fått med seg det meste fra tiden de jobbet sammen med SAS om 3-P flyet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
spennende!!! Doble midtganger var jo som Eb er inne på en av featursene i Janne Carlzons 3P-fly (Passenger Pleasing Plane). Dessuten reduseres antallet midtseter dramatisk - og ingen liker jo B eller E setene på 737/A320!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Spennende. Kan godt tenke meg at denne blir en hit blandt passasjerene.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
i følge søknaden skal konstruksjonen være slik at den enkelt kan forlenges, fra ca 90 seter i en Business/Economy versjon (på størrelse med en 737-600) helt opp til 757/767-størrelse, med to forskjellige vinger. Med denne saken kan Boeing få én og samme familie fra 100-seter til 300-seter, snakk om familiefordeler!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]()
Hva med drivstoff utgiftene da? Det blir vel mye mer luftmotstand på en widebody enn på ett fly med bare en midtgang?
Dette høres ikke økonomisk ut... Men det spiller vel ingen rolle der borte i statene. Der bruker jo mange biler dobbelt med drivstoff også...(Les V6 og V8) Brrrmmm ![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
tja, patentsøknaden påstår at designet skal gi så må penalties som mulig i forhold til luftmotstand og vekt. Økt passasjerkomfort, bedre fraktutnyttelse, nye (7E7) materialer, nye motorer etc kan vel oppveie den ekstrakostnaden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Er det dette som evt skal bli 797, 7N7 eller 7C7? Men dette er vel noe som lett kan bli ustabil i lufta? Jeg ser meg ihvertfall for meg en ypperlig erstatter for dagens 737 i SAS Braathens flåten. Men det er vel neppe noe som kommer til å se slick ut.
![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,358
|
![]()
Det er jo på tide at Boeing kommer ut av FlowerPower tiden da B737 ble designet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Første widebody på Fornebu | raider66 | Flyhistorisk forum | 7 | 13-08-2015 19:41 |
Widebody intraeuropeisk | ENGML4 | Reiseforum | 35 | 17-12-2014 10:17 |
Widebody over Norefjell 29/1 | Intemezz | Register- og ATC-Forum | 4 | 30-01-2011 14:26 |
Widebody i Tromsø | PSC TOS | Bilder & foto | 3 | 24-04-2008 06:29 |
Ny widebody | LN-MOW | Flyforum | 3 | 09-11-2006 22:51 |