![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Huff...dette viser nok en gang at flyging i ukontrollert luftrom her i landet er en risikosport og at en må være uhyre oppmerksom. Vil anta at dette blåser nytt liv i debatten om å få kontrollert luftrom rundt CVT siden Thomsonfly fortsatt har noen flyginger om dagen derfra og dette kunne jo skjedd med en 737...
Får vel høre når jeg kommer på jobb i morgen tenker jeg men mye tyder på at Cessnaen tilhørte RVL Group (tidligere Air Atlantique). Skal bli interessant å vite om det andre flyet også hadde tilknytning til CVT. T |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
737 har vel TCAS så det er vel tvilsomt om det hadde skjedd da (gitt at de små fløy med aktiv transponder). Men litt sparsomt med informasjon så det er vel bare konkludere med at man må passe på når man flyr i luftrom der ATC ikke separerer all trafikk.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Man må helt opp i Klasse B luftrom for at all trafikk skal være atskilt da, og det har vi ikke i Norge (såvidt jeg vet). C luftrom (Oslo APP og Farris APP) atskiller ikke VFR/VFR, og D luftrom som er vanligst her i Norge atskiller ikke VFR/VFR samt VFR/IFR trafikk. Men det hjelper jo mye at det er krav om transponder samt to-veis kommunikasjon, og at de som ikke får atskillelse får trafikkinformasjon om annen trafikk.
Veldig trist at dette skjer. Vi får bare vente på rapport fra AAIB for å se hva som skjedde. Jeg fikk et støkk i magan da jeg også så det var rapportert fra vitner at et fly hadde gått ned i Buskerud også, men heldigvis var det falsk alarm. ![]() Last edited by BoeingOnFinal; 17-08-2008 at 21:17. Reason: Tillegg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
N/A
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Edit: Nei, det var det visst ikke! Det var visst to forskjellige saker ... Last edited by Fly high; 18-08-2008 at 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Vi var på tur sørover M6 fra MAN til LHR da vi registrerte ulykken over trafikkradioen der de opplyste at det var debris på noen av veiene i området som følge av ulykken med tilhørende kødannelse. En maskin falt ned i et skogområdet utenfor CVT og det andre på et jorde. Vi reroutet via M42 til M40 og unngikk dermed trafikkproblemer som oppsto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Småfly styrtet ved Halden, en omkommet | Discus | General Aviation og sjøfly | 8 | 14-07-2017 12:15 |
To småfly kolliderte mid-air i Tyskland | Discus | General Aviation og sjøfly | 1 | 09-12-2012 20:01 |
Coventry Airport konkurs... | Turtle | Flyforum | 0 | 08-12-2009 15:56 |
Mid-Air over Wales(Småfly) | S. Holberg | Flyforum | 2 | 11-02-2009 23:30 |
Småfly funnet - to omkommet | sail4fun | Flyforum | 6 | 22-04-2005 20:49 |