![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Den 26. juli booket jeg NB til LGW for kr. 578 pr.pax ex. koffert ex. NB-feeding etc.( Hakke lov til å ha med egen mat/DRIKKE !! ).
I dag koster samme billett , samme dager/datoer kr. 1.518 inkl. null-niks som min billett. Sjekk de som vil, 9. feb.-12.feb. 09. pris i dag er kr. 1.518 med null-niks tillegg. Sjekk samtidig BA på samme datoer. med fritt valg mange flighter pr. dag , for kr. 1530. inkl mat , drinker bagasje etc. DY uten bagasje til STN kr. 1.184..... Hvilken idiot vil velge NB ?? Sorry for kraftuttrykk "idiot".. ![]() Jeg har foretatt valget, men vil NB fly feb 2009 ?? Hvor mange faller for dette... Det er visst en ny sjef, i følge andre tråder her. Er ette et bevisst nedleggelse av selskapet. Joda, jeg har råd til tapet av min billettx2.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har registrert det samme som deg, og ser at NB sine priser er lang høyere enn andres til samme by. Vil tro at ruten vil bli lagt ned innen kort tid hvis de ikke gjør noe med prisene sine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Evt. kr. 2200 kr for BA busines ut og turist hjem. Og hvis du drar hjem 11 eller 13 får du BA businessclass t/r for 2900.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Helt enig, men jeg hadde ikke tatt sjansen på noe NB inn i fremtiden akkurat nå. Tap på kr. ca. 1.200 kan jeg gjerne ta. Men en bør se i retning av Spania f. eks. nærmeste vinter...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg vet om mange som er veldig fornøyd med å kunne reise til LGW for den prisen. Selv kommer jeg muligens til å gjøre det før jul. Skal til Barbados, og flyene dit går fra Gatwick. Alternativet er å reise til Stansted eller Heathrow for å bruke tid og penger på transport mellom flyplassene.
Noen ganger er det pris som er viktigst, andre ganger er det andre ting. Ikke sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Sterling driver, som alle andre selskaper, med prisdiskriminering. Det er ingen grunn til at selskapet skal operere med lavere priser enn det folk er villige til å betale for. Kunsten er å finne en måte å få kundene til å "avsløre" sin betalingsvilje på, og dette gjør selskapene ved å prøve ut ulike priser, slik vi her ser et eksempel på.
Konkurransen mellom Oslo og London har vært - og er fortsatt - relativt hard. Med drivstofftillett har de laveste prisene stabilisert seg på 1-1500 kr. t/r avhengig av selskap. Tidligere var det mulig å få billetter ned i 500 kr. t/r, slik som du nylig også fant. Når Sterling nå blir eneoperatør på Oslo-Gatwick har de mulighet til å fly daglig og til å skru prisene litt opp. At de har satt opp prisene til 1500 kr. t/r slik du fant Reidar, handler vel mest om at selskapet rasjonelt tilpasser seg prisene i markedet. Men det er lenge til februar og vi vil nok se at prisene vil svinge litt opp og ned, også på disse avgangene. Flyselskapenes priser tilpasses ikke bare antallet ledige seter i de ulike prisklassene, men også konkurransesituasjonen (som kan endre seg frem til februar), når på døgnet du søker, ditt reise- og søkemønster hos flyselskapet, med mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når skylappene fjernes så er det sikkert mange grunner til å fly til LGW med Sterling...som imm skriver så er det jo ikke alle som skal på musicals i London.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nettopp, Someone, jeg har alltid med ferske wienerbrød og noe drikke av ymse slag...
![]() Men det står følgende i billetten: "Vi ber våre gjester om å respektere forbudet mot å nyte medbragt mat og drikke om bord på Sterlings flygninger " Last edited by SQ 777; 17-08-2008 at 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Flyselskapene ser vel på flyet som en kombinasjon av et transportmiddel og et serveringssted. Følgelig ønsker de ikke at folk tar med sin egen mat og drikke. Man tar ikke med seg mat når man går på cafè/restaurant, sant?
Hadde de vært ærlige nok til å si det som det er, hadde det sikkert gått helt greit. Men når man begyner å skylde på at det kan skape problemer for allergikere ombord (at man tar med egen mat/drikke) mister folk respekten. Ihvertfall jeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nettopp, IMM......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Opplevde en gang på charter at en familie hadde med seg brød og pålegg, dvs maten ble delvis smurt om bord. Når de begynte å skrelle hardkokte egg, så synes jeg det kanskje ble litt vel mye "hjemmehygge" . :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
He he, ja man tror det ikke "før man får se det" osv. Er jo helt utrolig
hva noen får seg til å gjøre spør du meg, men det finnes jo desverre en del av dem - som absolutt skal overdrive (og teste grenser). Men skrelling av egg i flysetet, da blir det noget mye hjemmekos ja.. ![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flyr til STN for drøyt 200 kr t/r. Men det er jo FR da
![]() ![]()
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. Last edited by GFL; 17-08-2008 at 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
GFL, hadde FR fløyet fra Rygge hadde jeg ofte tatt dagsturer, ev. med en overnatting..... Men hvem vet, dersom DY forsvinner derfra.......
![]() De tilbyr fortsatt en vei med alle taxes for undre hundrelappen ex. creditcardgebyr..... FR er topp, men det er dessverre for dyrt til Torp med tog fra Lillestrøm...... ![]() Ikke som deg med bruk av penger, men øl og musical !! ![]() Dum som jeg er, aner jeg ikke hvilket fotballag du snakker om. Men ikke rart. Hakke vært på Åråsen siden 1964 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Hvordan kan en tråd om priser til LGW ende som en diskusjon av engelske fotball klubber ?
Ellers er det slik at efter åpningen av T5 "slipper" en å reise inn til London. Butikkene finnes der (Finnes også en butikk som selger engelske fotballdrakter). BA/SAS ut om morgenen og hjem om kvelden................., og .......Abercombie er fortsatt billigre på "postordre" fra NY.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Easyjet til Bergen lufthavn Flesland, skal fly LGW-BGO | sail4fun | Flyforum | 92 | 10-03-2014 15:40 |
Trenger hjelp til å finne priser på fly | ona | Småprat | 5 | 09-01-2014 23:54 |
Hvem er først ute her til å fly TG A380 ? | SQ 777 | Småprat | 30 | 29-01-2013 03:49 |
Slike fly kan lande på Eggemoen i 2015 | Desk pilot | Flyforum | 16 | 01-10-2010 22:22 |
DY begynner å fly fra LGW til Ålesund og Luleå? | sukram | Flyforum | 1 | 13-03-2010 10:50 |