![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Transwede vil fra 1. september ta over alle SAS-flygninger mellom Oslo og Warszawa og Oslo-Düsseldorf. Fra før av flyr Transwede for SAS Norge på Oslo-London City, Oslo-Brussels og Oslo-Amsterdam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
SAS Sverige reduserer samtidig samarbeidet med Transwede fra tre til et fly.
Transwede opererer i dag to Avro RJ85 og fire Avro RJ70. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Ang. WAW- og DUS-rutene, har dette direkte sammenheng med den uttalte flåtereduksjonen til SAS Norge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,321
|
![]()
...eller trenger de ikke større maskiner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Må flire litt - det var da ikke lenge siden SAS sa at de skulle fjerne "giftgassflyene" pga. press fra publikum.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
– Vi kommer til å avvikle drift med denne flytypen innen det har gått et år. Når vi har en ny operativ løsning for ruten til London City er det ikke lenger behov for de to flyene. Selvsagt er det heller ingen ulempe at vi samtidig finner en løsning på denne problemstillingen som reises, sier Strand til TU.no. Uttalt til TU http://www.tu.no/samferdsel/article171750.ece Kilde for de "nye" Avro rutene ? Blir det fortsatt med SAS.NO Crew da vil jeg tro ? Last edited by sail4fun; 16-08-2008 at 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Beklager at jeg ikke oppga dette innledningsvis, sjekk http://www.transwede.se/tibet/page/2212?selmenuid=1303. Søker man opp billetter på sas.no vil man dessuten se at rutene fra 1. september er satt opp som Avro-ruter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
hva skjer egentlig med de Q400ene som var tiltenkt Air Baltic nå som de skal selge andelen i selskapet?
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Er det SAS sverige som nå skal slankes med 7 fly siden de kvitter seg med noen maskiner fra TranSwede?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Hvis Avro´ene skal vekk, hvilke flytype skal fly disse rutene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Det var jo snakk om at SAS skulle kjøpe inn 2 Airbus A318 til å dekke LCY-operasjonene, men det har aldri blitt klarhet i dette. Da SAS i 2000 kjøpte 12 Airbus A32X-fly (åtte A321 og fire A319) tok de opsjon på ti fly til, har de fortsatt tilgang til denne opsjonen?
At SAS setter inn Avro på WAW-ruten forteller vel at ruten ikke har gått like bra som forventet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]()
Skal si VG er treige. Først i dag har denne "nyheten" nådd redaksjonen
Braathens-hjelp til norske SAS http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=525269 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Og nå er dette plutselig vinklet som en positiv ting. Ikke lenge siden de samme flyene var betegnet som "gassflyene" og omtrent var stemplet som livsfarlig. Rart hvilken forskjell Braathens navnet kan utgjøre!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
ja, og det faktum at det var BAe 146 og ikke de nye AVRO RJ-seriene som (sammen med 757) påstås å være utsatt for "gass"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Joda, men også RJ'ene var koblet til samme sak i akkurat den samme avisen for kun litt over to måneder siden.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=500601 I Dagbladet var til og med Transwede nevnt med navn. http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/a...rds=gass%3Bsas |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Tror ikke vi skal forvente at VG og Dagbladet forstår forskjellen på BA-146 og Avro.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
OSL-DUS og OSL-WAW er blant Norwegians ruter som går best, så da er det jo interessant at SAS setter inn en ny og mye mindre flytype på de samme rutene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo-Düsseldorf-New York-Oslo | FlightDeck | TripReports | 21 | 01-04-2012 19:43 |
Oslo-København-Warszawa-Wroclaw-Frankfurt-Oslo | FlightDeck | TripReports | 26 | 07-02-2011 22:01 |
Oslo - Warszawa | TriStar | Reiseforum | 9 | 06-08-2010 17:23 |
Oslo-München-Newark-Boston-Newark-Düsseldorf-Oslo | FlightDeck | TripReports | 18 | 10-02-2010 22:04 |
Oslo-Stockholm-Düsseldorf-Wroclaw-Barcelona/Girona-Wroclaw-Frankfurt-Stockholm-Oslo | FlightDeck | TripReports | 28 | 11-05-2009 22:16 |