![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hadde noen timer sammen med SK917 idag på vollen og i tårnet på OSL, STOR takk til Morten.
![]() Var veldig skiftende solforhold idag, men har prøvd så godt man kan. Dere får skyte meg hvis redigeringa her slått feil her, måtte legge inn XP på nytt og da forsvant alle mine "gode" innstillinger i CS3. ![]() Men har prøvd så godt jeg kunne å få det likt som det var. Nå over til bildene. Airbus 330. ![]() Først ut LN-AGM for landing. ![]() SAS LN-TUM med Winglets på. ![]() Air France på Final. ![]() Min første Korean i sommer, pokker meg på tide.... ![]() Så over til bildene fra tower,her med Sterling. ![]() KLM bruker mye Fokker på OSL i sommer. ![]() BA med en liten Buss, men dog så fin. ![]() Dagens overraskelse, denne fløy for Sterling. MAP Executive Flightservice. ![]() SAS lille traver klar for en ny tur. ![]() Litt dårlig kvalitet, men liker varmedisen bak motorene. ![]() SAS nyeste maskin, LN-RRG. ![]() PIA etter pushback, utrolige mugger på henne....NICE. ![]() Liker denne flotte maskinen mer og mer, måtte OSL få flere slike. ![]() PIA brukte ikke lange banen idag. Lokale naboer følger med i bakgrunnen. ![]() PIA airborne, trenger man si mere??? ![]() Hola Airlines var her med en 737-400 maskin idag, den eneste de har i flåten sin. ![]() Dagens siste er med Cimber, slett ikke ille med røde Winglets på. Takk for titten. Airbus 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Lækkert Jan-Kåre! Steike, så stilig det hadde vært å vært der oppe en tur. Type linse du bruker på bildene derfra? Er jo et godt stykke, 91 meter.
Likte veldig godt vinkelen på LN-RRG ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Cessna i begynnelsen, Pia etter avgang. Wow. Rett og slett, wow.
Ellers ser jeg at du har vært litt ekstrem med fargemetninga på enkelte bilder, blant annet LN-RRG. Du har flotte farger i bildene dine, men det får være grenser! ![]() Hva er det du gjør i CS for å mette bildene slik? K |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Enig med deg atck, for mye metning
Men ingen kan klage på kvaliteten på trafikken på ENGM, nei |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
CTRL+U er fargemetning (saturation)
![]() Bildet av LN-AGM og et SAS-fly var såvidt litt uskarpt men jeg lurer på om ikke CS3 har en egen sharpening-funksjon for uskarphet som skyldes bevegelse? Ellers var bildene krute gode og i farten var det ingen ting jeg kunne sette fingeren på ellers! Post gjerne flere om du har!
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Utrolig stilige bilder! Artig å se så gode bilder fra tårnet. Spesielt stilig det "muggebildet" av PIA!
![]()
<a href="http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Terje+Aalrust&sort _order=views">Mine bilder på airliners.net</a> <a href="http://terjeaalrust.blogspot.com/">Fotobloggen</a> |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Glem det jeg sa om AGM'en... har den grå "skygger" i registreringsbokstavene? "Drop shadow"?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flotte bilder, Jan Kåre!
![]() AGM var litt uskarp pga. horisontal bevegelse, og litt brent ut på fremre øvre del av cownlingen. Ellers liker jeg farger og synes ikke det er for mye metning, men det er ikke langt unna. Bruker selv CS3, men kjenner ikke til noen egen funksjon for skarphet ved bevegelse, bruker stort sett ett rent "sharpen" filter, evt. unsharp mask hvis jeg vil ha mer kontroll. Hvis jeg har oversett denne funksjonen, blir jeg meget glad hvis noen vil gi ett hint? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
WOW....knallbilder Jan Kåre. Det airborne bildet av PIA var jo i egen klasse etter min visuelle mening
![]() Synd jeg ikke fikk vært med dere på den turen, men takker for fine oppdateringer av deg per SMS gjennom hele besøket....Grrrr ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heeerlig...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fin serie Jan Kåre!
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Takk for tilbakemeldinger.
![]() Har ikke cropa så veldig mye mere enn det jeg bruker å gjøre på vollen Dag, Sigma linsa mi rekker litt vettu... ![]() Airbus 330. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Awesome! Nydelige bilder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hmmm...mener du den 50-500mm som jeg har lyst på? Må si at den står høyt på ønskelista altså....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Aj aj aj, her var det svært mange blinkskudd - likte spesiellt
AF/NB/KLM-bildene i starten, nydelig!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen bilder fra vollen | LN-RRE | Bilder & foto | 6 | 27-03-2010 16:13 |
Mine bilder fra OSL den 22. Juli 2009 | gilera | Bilder & foto | 11 | 25-07-2009 15:34 |
Bilder fra vollen i går! | Tændis | Bilder & foto | 1 | 22-08-2008 18:12 |
Bilder fra OSL 25 Juli. | Airbus 330 | Bilder & foto | 17 | 29-07-2008 23:25 |
Bilder fra vollen, mange | petru26 | Bilder & foto | 16 | 23-05-2008 11:24 |