![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Fra Oslo Flyveklubb sitt diskusjonsforum:
"Etter møter med Avinor og Luftfartstilsynet har nå SAS Braathens (Scanor) fjernet 4-tallet i begynnelsen av sine "operative" flightnummer, dvs at kallesignalet nå består av tre tall, mens det kommersielle flightnummeret fortsatt har et 4-tall foran. Dette ble gjort for å redusere sjangsen for sammenblanding av kallesignal. Men fortsatt kan man oppleve kallesignal som er alt for like på radio, hvor f.eks. kun ett tall skiller flightene." http://www.flyklubb.org/osloflyklubb/viewpost.php?forumid=10&postid=2499 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Er det ikke snart på tide å gå over til to siffer etterfulgt av en bokstav, slik mange andre selskaper har gjort?
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
B787- og customer numbers? | sk931 | Flyteknisk forum | 3 | 03-01-2013 12:33 |
SAS-flight | sukram | Register- og ATC-Forum | 1 | 12-10-2009 12:49 |
AEA passenger numbers down 9.0% in first half of 2009; load factors down 2.1 points | sail4fun | Flyforum | 0 | 21-08-2009 15:23 |