![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kunne jeg fått en poll på denne?
Da avinor for et par dager siden slapp statistikken for juni kom igjen den gode gamle diskusjonen mellom noen kristiansundere og moldensere opp, som omhandler hvorvidt helikopterpassasjerer skal inkluderes i en lufthanvs statistikk. Det hersker vel ikke så stor tvil om hvor jeg står i denne saken. Så - fra "motpartens" side hevdes det da at en helikopterpax blir registrert på KSU unaturlig mange ganger, da paxen først kommer med fly til KSU, deretter flyr helikopter t/r KSU - Haltenbanken, før det bærer heimatt med SAS igjen. 4 registreringer på én pax. Det sies også at denne paxen ikke har noen interesse overhode for å oppholde seg i Kristiansund, men reiser da fordi det er den eneste muligheten han har. Mitt poeng er at det er akkurat det samme som foregår på OSL, og tildels de andre store lufthavnene i landet. De som bor rundt om i Norge uten tilgang på et skikkelig rutenett ut i verden er nødt til å fly via OSL for å komme seg noe sted. Selv om mange blir registrert som transittpax med gjennomgående billett, skal jeg tørre vedde på at minst halvparten har enkeltbilletter, og bytter fra for eksempel SAS til Norwegian på OSL. Så jeg vil gjerne høre hva folk her synes. Skal helikoptertallene være del av en total helhet, skal de stå for seg selv, eller skal de ekskluderes totalt? (Jeg er klar over, og har bange anelser om at denne tråden fort kan tippe over med useriøsiteter, men jeg håper å få noen synspunkter fra "utenforstående" her. Hva gjør man f.eks. på BGO og SVG?) Rull ball ![]() Last edited by flyKSU; 12-07-2008 at 21:19. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EB-poeng for spørreundersøkelse (?) | Discus | Reiseforum | 1 | 01-10-2011 14:00 |
Spørreundersøkelse.......... | SQ 777 | Flyforum | 2 | 16-02-2007 17:22 |