![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ingeting slår Simpsons , Ikke på fly heller.
den her må ligge øverst, Jeg regner med at dere vil like den her ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ii
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Disse skulle vel duge:
![]() Beriev Bartini VVA 14 Shorts Skyvan 3 Variant 100 Avro Shackleton MR3/3 Lockspeiser LDA-1 Hafner Rotachute III |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
hahaah, det øverste der må vere det grelleste flyet jeg noen gang har seettt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har sansen for denne, selv om det stort sett bare er motorplassering som gjør det spesielt. Hva som var årsaken til at de plasserte motorene der har jeg aldri funnet ut av.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Denne http://www.airliners.net/open.file/718616/L/ er da bare søt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Edit: Dette ble bare kål, kunne noen fra admin slettet min forrige post? Jeg får ikke lov selv.
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vi har hatt besøk av Luftwaffes VFW 614 17+01 og 17+02 i.f.m. Teamwork'80.
Tror en link til et bilde av ymse kvalitet er http://home.no/kvernberget/WFW-614.jpg Fotograf: Thor Hasselø Ellers har jeg hørt at motorene ble plassert oppe på vingene for å holde understellet så kort som mulig. Det ble bygget bare 19 stk., og for å unngå "ettersalg" til andre, trakk Fokker inn de fleste og hugget dem. Kun tre stk. var igjen til bruk i Luftwaffe. Må kanskje gå ut fra at disse tre også nå er ute av LW, men det aner jeg ikke... ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
danske MUK Air hadde faktisk kjøpt inn de tre, og skulle bruke dem på charter, men så langt kom de ikke. Sist jeg hørte om dem var de lagret på to steder i Sverige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Ole B
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvad med dette Monster
http://foxxaero.homestead.com/nslink3.html http://www.airforce.ru/english/aircraft/ekranoplanes/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det var en interessant artikkel om de kaspiske monstrene! Det var et TV-program om disse for noen år siden. Husker ikke hvilken kanal. Det ble sagt at amerikanerne lurte fælt på hva dette var for noe når de dukket opp på satelittbildene....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Russer'ne var/er jo eksperter på groundeffekt-maskiner. Har ikke sett noen i annen sammenheng enn testing av prototyper o.l.
Er det noen her som vet om noen av disse maskinene ble satt i full produksjon og om bruken av dem? Hva slags rolle hadde de f.eks. i det gamle Sovjetiske forsvaret? Ingen andre forsvar rundt om i verden er kjent for å bruke så mange groundeffekt-maskiner, så det var kanskje ingen suksess dette? ![]()
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Nå er det vel et amerikansk selskap som lager små typer for fritidsbruk, men om det har vært suksess vet jeg ikke.
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
apropo Discovery, det er århundrets kanal, for en uke siden sp jeg ett langt program om Space Ship One.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Morsomme REG.NR | inger | Bilder & foto | 179 | 28-01-2025 21:37 |
Morsomme navn på piloter | kimpe | Småprat | 18 | 10-09-2014 20:13 |
Litt morsomme fly-reklamer fra India | Robin882 | Bilder & foto | 0 | 10-11-2010 23:46 |
Dagens morsomme fly-historie! | Bizflyer | Flyforum | 16 | 10-07-2008 08:13 |