![]() |
|
![]() |
#1 |
Browncoat
|
![]()
Er det noen som har noe erfaring med www.eleiebil.no og/eller Traveljigsaw?
Lurer på å leie bil gjennom dem på BRU neste måned. Får man god nok dekning med dem hvis noe skulle skje? Hvis dere har flere tips angående leie av bil så må dere bare komme med dem.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er vel ikke helt nøytral men det er over 10 år siden jeg sluttet i Avis Bilutleie - men "faget" leiebil har jeg da holdt meg nogenlunde oppdatert på. Anbefaler fortsatt å bestille leiebilen før du reiser - med norsk bookingnummmer - om noe skulle skje er du i sikre hender hos både Avis, Hertz, Europcar og Budget. Ferieprisene til disse med f.eks EuroBonus rabatt er meget gunstig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Browncoat
|
![]()
Jo, helt enig i at det er sikrest hos de større som Avis, Hertz, osv - men fikk opp en pris på ca 650kr for 2 dager på eleiebil.no men selv om jeg skrev inn alder så mistenker jeg at det er uten alderstillegg (er 24). Avis skal ha ca 1100kr og Budget skal ha €103,44 (853,80kr), begge prisene uten alderstillegg.
Har kun FB medlemskap, men fant ikke noe billig via KLM sine sider. Ble faktisk over 600kr billigere via Avis sine egne sider. Holiday Auto skulle ha ca 1000kr, men er ikke sikker om alderstillegget var med der heller. Hvis jeg leier hos Avis, slipper jeg alderstillegg siden jeg "kjenner" deg ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har gode erfaringer med eleiebil.no/com/ellerhvadebruker. Jeg har også ekstremt god erfaring med Avis som alltid er førstevalget når jeg reiser privat. Hertz bruker jeg gjennom jobben da det er "preferred worldwide partner" og jeg vil helst slippe å krangle mer enn nødvendig på reiseregningsfronten.
Det jeg gjør er å sjekke Avis først - med norsk bookingnummer som EB sier. Det er faktisk en styrke om noe skulle skje. Deretter sammenligner jeg med eleiebil. I UK er Avis alltid billigst. Det er bare en gang vi har brukt eleiebil der og det var fordi Avis ikke var representert på Robin Hood Airport. I Nederland kommer eleiebil oftere best ut, men ikke alltid. Men vi har fått bedre biler til samme pris - Mercedes B-klasse (merkelig doning), SAAB 95, osv. Uansett må du sørge for at du sammenligner epler med epler. Sørg for å få den forsikringsdekningen du vil ha med i prisgrunnlaget du sammenligner med. En annen sak er at eleiebil forhåndsbetaler du. Avis kan du avbestille helt opp til du henter bilen.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Alle har vel sine preferanser, men jeg er helt enig med EB naar det gjelder bruk av kjente leiebilselskaper. Har forsoekt meg paa ukjente selskaper flere ganger, spesielt der Hertz er dyre, det gaar vanligvis greit, men har et par meget ubehagelige opplevelser. En gang i Mexico, en gang i Italia.
Jeg foretrekker Hertz, de har best utvalg i biler worldwide og prisene er geniale. Har ogsaa hoeyeste status der (Presidents Circle) og faar ekstra bra service der. Men skal du bare leie av og til, spiller det liten rolle om du leier hos Avis eller Hertz Meld deg inn i Eurobonus. Naar du mottar kortet, staar rabattkodene paa baksiden. Kodene er offentlig og du trenger ikke EB kortet for aa motta rabatten, kun EB nummeret som du faar umiddelbart ved innmelding paa SAS sine hjemmesider. Poeng faar du ogsaa naar du leier hos bl.a. Hertz og Avis. Rabattkodene er (for Eurobonus Gold, men det aner ikke Hertz eller Avis hva er)> Hertz CDP: 824824 (nummeret som legges inn der det staar CDP paa sidene til Hertz Avis AWD: E114500 (nummeret som legges inn der det staar AWD paa sidene til Avis |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Browncoat
|
![]()
Takk for svar. Det ble tilslutt Budget, med norsk bookingnr.
Fikk det samme som jeg ville ha fått hos Avis m.t.p TP og CDW
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Takk for koder, Tommy777 ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ingen bryr seg. De som jobber der aner ikke hva EuroBonus, FB, OnePass, Marriot etc. er. Får samme lønna uansett.......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg skal prøve meg på ID-leiebil hos Avis neste uke. Blir interessant.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Gi rapport !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg leide bil i Portugal i fjor, gjennom eleiebil.no, og de var absolutt billigst, med både det ene og det andre av rabatter og tilbud hos andre selskaper. Jeg hentet ut bilen hos Sixt i Faro, og bilen, en ny Skoda Fabia stasjonsvogn var helt kurrant den, men, det eneste å hakke på var at jeg fikk ikke gps'en som jeg hadde bestilt, de hadde ingen igjen, fordi jeg hadde skrevet på bestillingen IF possible og ikke at jeg SKULLE ha
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen som skal leie bil hos Avis på LAX snart? (hittegodshjelp) | Tornerose | Småprat | 3 | 06-05-2016 08:59 |
Leie AOC | ren flaks | Flyforum | 0 | 30-07-2009 18:48 |