![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Snakk om å ha is i magen og vilje til å satse/bygge opp et marked...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dårlig tidtabell hjalp ikke.
Men, personlig tror jeg (som jeg trodde for to år siden da jeg var rutesjef i WF) at passasjergrunnlaget ganske enkelt ikke er til stede i Moss. Sorry |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
det er vel ikke WF så kjent for.... og det har de heller ikke råd til.
Kanskje Cimber prøver seg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det tyder mer og mer på at RYG kommer til å ende som en charter/turist flyplass
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
TurbopropFlyer
|
![]()
Dette var synd, trodde det var en rute som ville gå rundt....
Har brukt rygge èn gang og det var en positiv opplevelse.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da blir det enkel V i stedet for dobbel V og to lengre opphold på CPH for WF og HAU-CPH fortsetter å fly etter 1. september.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er vel de helt ubrukelige flytidene som har gjort at ruten ikke har blitt populær.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ingen bombe akkurat....skjønte at ikke dette var liv laga
![]()
![]() |
#12 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Sier meg helt enig med OJB.
Men all ære til at både WF og DY tester litt. Man kan jo få seg overraskelse Men tror nok at dette blir en ren "leisure flyplass" i løpet av kort tid. Kjos uttalte vel for en tid siden at BGO ruten ikke var direkte stappfull... Men at de ville gi den litt mer tid før en endelig konklusjon. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Vil kanskje tro WF har mer behov for flyene og crewet sitt andre steder, de skal jo fortsette "kystruten" sør-nord til vinteren. Kan vel tyde på at det er en del steder de ser større potensiale enn akkurat denne strekninegn.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Det er ikke langt over fjorden til TORP
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Dette synes jeg var overraskende, jeg hadde trodd at ruten ville blitt bedre tatt i mot. Det skal gå ganske dårlig før en rute legges ned så raskt. Bedre rutetider ville sikkert hjulpet litt, men det viktigste er imidlertid markedet som synes fraværende - på denne og på Norwegians BGO-rute. Rygge vil utvikle seg til å bli en Syden-flyplass - og det vil den klare bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og "det lokale næringslivet" som maste om flyplass får mulighet til å dra til både Alicante og LPA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
En tanke som slår meg er at RYG ble for nært OSL med sitt store utvalg av avganger til CPH. Jeg er ihvertfall ikke overrasket.
Når det gjelder DY's BGO-rute fra RYG, jeg fløy BGO-OSL på onsdag og da gikk både OSL og RYG-avgangene ganske likt. Det er ikke akkurat noen vitenskapelig og statistisk godt grunnlag å hevde noe på, men det var vesentlig mer folk rundt gaten til OSL-avgangen enn RYG-avgangen. Tipper Someone får rett i antakelsene rundt RYG's fremtid.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Har noen studiekamerater i Bergen som har fløyet RYG-BGO en del ganger nå - mest fordi de fikk billetter til 200 kr. De kan rapportere om at det stort sett er rundt 40-60 passasjerer ombord. Og hvis de øvrige passasjerene er like prissensitive som kameratene mine, bør kanskje Lånekassen vurdere å ta over flygningene - som et nytt segment utover ren kontantstøtte. Lånekassen - gjer utdanning mogleg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Collector
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Se hvordan det gikk med Leirin.......
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Meget synd. Jeg tror RYG kommer til å bli mer og mer en Syden-flyplass, som flere har nevnt i denne tråden. RYG ligger alt for nærme OSL og Torp. Jeg tror Torp ikke har merket noen særlig nedgang etter at RYG startet opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe legger ned og skjærer ned på ruter | Scandinavien_Airlines | Flyforum | 7 | 11-12-2015 10:54 |
Ryanair legger ned RYG-Weeze (aka Düsseldorf) | Someone | Flyforum | 3 | 14-12-2010 17:30 |
Norwegian er misforøyde med Rygge (splittet fra DY legger ned RYG-TOS) | Mugnas | Flyforum | 16 | 28-09-2010 21:27 |
Norwegian legger ned direkteruten RYG-TOS fra november? | Glenn | Flyforum | 1 | 07-07-2010 19:40 |
Widerøe legger ned BGO-MAN | MD90 | Flyforum | 11 | 23-09-2004 20:50 |