![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,389
|
![]()
En liten milesten er naadd. Ikke full 'power on', men litt 'power on'.
http://nyc787.blogspot.com/2008/06/787-feels-power.html The 787 was powered on for the first time today, confirming earlier rumors that Boeing would start power on testing very shortly as well as speculation that Boeing would indeed meet the schedule that they had set in early April. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,308
|
![]()
Gratulerer Boeing! Fly er best i luften!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,915
|
![]()
Da skal "full" power-on for LN1 være oppnådd ifølge Boeing
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
http://www.bloomberg.com/apps/news?p...80A&refer=home
Kommer i lufta ganske snart, EB. Det som er flott med Boeing er at naar sjitn er klar kommer det 787er ut paa loepende baand.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,308
|
![]()
"Ganske snart" har vi lært av Boeing at kan bety så mangt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det er en stor forskjell paa Boeing og Airbus naar det gjelder nye fly. A380 er ikke noe revolusjonerende, det er en klassisk type flymaskin. 787 er en revolusjon, mye av skorget er kompositt. Skulle bare mangle at man bruker lengre tid paa aa faa ting paa plass.
Og forskjellen er at Boeing bygger fly i bakgrunnen saa naar alt er klart, blir det aa rulle ut titalls 787 paa kort tid mens A380 blir levert i et tempo paa 1 stk i maaneden paa det beste |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,308
|
![]()
Du glemte å nevne den revlusjonerende nyskapningen 747-8i... Rett skal være rett Boeing er fremtiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
he he.. 747-8i vil vi nok bli nedlagt... Kundene har ikke akkurat banket paa doerene til Boeing for aa kjoepe denne maskinen. Boeing har dog fokus paa effektiv produksjon, noe vi ser paa 777 og 737. Det vil ogsaa gjelde 787.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Quote:
Uansett, grattis til Boeing for å ha nådd denne milepælen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
|
![]()
brendas, jeg ville bare si at det alltid er en glede å lese bidragene dine her på forumet. Du må være en av de, hvis ikke den, mest saklige og kunnskapsrike av alle her.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Er enig at i innleggene til Brendas er noe man ser frem til. Mye informasjon i den hjernen
![]() Her kan kanskje jeg svare. Wave 1 og 2 henviser vel til de maskinene med wire-rework. Wave 1 er vel de maskinene som må modifiseres etter de er satt sammen pga at de orginalt har for korte wire mellom de forskjellige seksjonene av maskinen, mens på wave 2 har de rettet dette opp ved production.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Airbus gjorde en stygg bommert med ledningene som ikke passet, men Boeing har jo måttet endre wingbox'en på 787 da den ble vurdert for svak for de belastningene den vil bli utsatt for.
Design flaw in 787 wingbox threatens further delays
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() Wave 1-maskinene er maskinene til og med MSN25. Deler av flykroppen på disse maskinen ble produsert feil pga bruk av forskjellige versjoner av designverktøyet Catia innad i Airbus. Dette førte til at kabelbuntene i deler av en wave 1-maskin ikke passet med kabelbuntene i resten av maskinen. Dette førte til at hver eneste wave 1-maskin måtte få nye og unike kabelbunter, og alt dette måtte sertifiseres. Dette er svært tidkrevende, og de siste maskinene i wave 1 vil derfor ikke være ferdige før i 2009. Maskinene i wave 2, fra og med MSN26, er bygget riktig, og trenger følgelig ikke å gå gjennom den samme tidkrevende prosessen. Forøvrig: Da Boeing annonserte sin siste forsinkelse i april sa de at power on skulle skje før slutten av juni, noe de nå har greid med en margin på litt over en uke. Innen to uker skal monteringen av LN4 være igang på Everett, og delene til en ny maskin vil komme til Everett med litt over en måneds mellomrom etter dette. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Har Dag paa telefonen annenhver dag. Mannen er sinnsykt tidlig oppe hver morgen og har mye aa gjoere, ja.. Naar jeg staar opp, har han vaert paa jobb et par timer :P
Men han henger saa mye han klarer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,864
|
![]()
Jeg slutter meg ogsaa til de som er meget imponert over brendas innsikt og kunnskap og kan legge til at mere enn en gang har brendas imponert Boeing ansatte jeg kjenner...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
In Seat Power hos UA | alekbj92 | Reiseforum | 5 | 26-07-2014 19:38 |
Feel the power... | Blubird | Bilder & foto | 4 | 06-03-2010 00:41 |
Power on på den første 787 - igjen. | LN-MOW | Flyforum | 7 | 31-01-2009 20:03 |
"I've got the power!" | ENGM RAMP | Flyforum | 11 | 11-04-2007 21:12 |
Engine Power.... | sk931 | Flyforum | 4 | 05-12-2005 21:12 |