Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-06-2008, 06:01   #1
Marius_S
ScanFlyer Blue

Marius_S's Avatar

Star Alliance Mangler bonus-poeng hos UA

Reiste til Orlando fra Trondheim i slutten av april i år med Widerøe, SAS og UA. Jeg bestillte billett igjennom Kilroy og ba de da registrere turen på bonuskortet jeg har i United. Nå har det gått over en måned siden jeg reiste og poengene har ennå ikke dukke opp ser jeg, så jeg må vel kontakte United for å ordnet opp i dette.
Ser at United krever at du sender inn kopi av billetten og boarding-passet. Problemet mitt er at boarding-passet (som ble skrevet ut på Værnes), ble halveis revet i stykker av hun som satt i gaten på ORD, så det eneste jeg har er den biten med 2D bar code. Jeg har i tillegg bag tags og kvitteringen jeg fikk når jeg boardet i CPH.

Spørsmålet mitt er da om dette holder, eller om jeg må hele boarding passet for å få poengene?
Old 06-06-2008, 00:04   #2
Marius_S
ScanFlyer Blue

Marius_S's Avatar

Default Re: Mangler bonus-poeng hos UA

Noen som vet?
Old 06-06-2008, 00:17   #3
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Send inn det du har. Dette behandles manuelt, saa du burde faa credit. De kan jo uansett sjekke dette i sitt syetem.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2008, 00:46   #4
JoeW
ScanFlyer Rusty

UA er helt ville, jeg gav opp credits på en fire-segment-flight Phoenix-Baltimore-Charlotte-Raleigh/Durham-Phoenix (US-flights) samt en PHX-ONT-PHX (US) tur. Jeg har sendt inn boardingkort etc etc, men ikke fått ét poeng. Så pass på - forhåndsregistrer your Mileage Plus card, especially when flying US...
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2008, 01:10   #5
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

På de flygningene du har flydd United, holder det med at du ringer til Mileage Plus så krediterer de dette over telefonen. OBS! Kan hende dette kun gjelder for elite kunder, men du kan jo prøve. Dersom det ikke går, trenger du ikke å sende inn noe som helst. registrering gjør du her: http://www.united.com/page/article/0,6722,51633,00.html Logg deg på med MP nummer og passord. Poster etter få dager.

Men for Star flygnigner må du sende inn dette. Husk å ta kopi! Ikke vær redd for å ringe dersom det tar vinter og vår før ting poster.

Her er info om hvordan du sender inn ting: http://www.united.com/page/article/0,6722,51599,00.html

Og JoeW.. Du gir opp for lett ;-)
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2008, 01:12   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Og for the record: Har fått 100% av poengene jeg har hatt krav på hos UA. De er meget greie å ha med å gjøre (på denne fronten ihvertfall :P)
Old 06-06-2008, 01:24   #7
JoeW
ScanFlyer Rusty

Tommy - tror jeg har sendt inn kopi av credit card bill med reiserute og etkt-nummer, utskrift fra expedia samt alle boardingkort i original.... SAS-kredittering til UA går som en drøm( i den grad det er miles, 172 miles for SK OSL-BRU), men US er et helvete (det gjelder vel forsåvidt generelt - spesielt for de stakkarene som er stuck i PHX).

By the way, fikk faktisk kredittert begge flightene mine med US PHX-HNL i 2007. Den ene var til og med med papirbillett, men da gikk det tydeligvis greit å adde M+...

Kanskje vi heller skal skylde på US?
Old 06-06-2008, 01:32   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

US bruker å registreres på konto 2 dager etter reisen er gjennomført, har aldri måttet retroregge US. Dersom du har sendt all dokumentasjon, vil du motta et brev i posten etter et par uker som bekrefter at du vil få / ikke få poeng og hva du evt. må sende for å motta poeng. Dersom du ikke har fått et slikt brev, ring dem! De er faktisk meget hjelpsomme. Når du ringer vil du få et ref nr. som gjør det lettere å følge opp.

Og BTW, du kan ikke skylde på US Scareways, dette er opp til UA å fikse opp i..
Old 06-06-2008, 02:13   #9
Marius_S
ScanFlyer Blue

Marius_S's Avatar

Ok, tusen takk for svar. Da skal jeg få sendt alt jeg har til UA og håpe på det beste
Old 06-06-2008, 02:14   #10
JoeW
ScanFlyer Rusty

Fikk først et standardbrev, sendte credit card bill, og fikk et nytt standardbrev om at de fortsatt trengte mer info. Halvt års tid siden, så de gode UA-milsene har jeg bokført som tap...
Old 06-06-2008, 02:15   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Marius_S View Post
Ok, tusen takk for svar. Da skal jeg få sendt alt jeg har til UA og håpe på det beste
Husk! Ta kopi!
Old 06-06-2008, 04:06   #12
Marius_S
ScanFlyer Blue

Marius_S's Avatar

Skal huske på det!
Old 06-06-2008, 10:40   #13
OSLflyer
ScanFlyer Silver

OSLflyer's Avatar

Fortsetter på denne tråden.
Denne gangen er det EB poeng på SK flight som jeg ikke har mottatt. Etter 3 uker prøvde jeg å registrere manglende EB poeng på nettet, men det fungerte ikke. Tok kontakt med EB og fortalte om problemet om at etterregistreringen på nettet ikke fungerte og fikk til svar at jeg måtte sende inn manuelt. Problemet mitt var da at BP kvitteringen er blitt kastet, og jeg spurte om de kunne registrer poengen hos EB i Oslo. Fikk til svar at det skulle hun gjøre. Nå har det gått nesten 2 mndr og ingen EB-poeng på konto. Jeg er litt forundret at ikke EB poengene ble kreditert EB konto siden dette var en SK-flight (OSL-BIO-OSL, jomfruflighten 30. mars sammen med en FlyerTalk venn).

Disse EB poengene er sårt trengte nå i sommer og håper på noen råd for å få disse på kto.

Posting Rules