![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
Aftenposten har i dag et intervju med salgssjefen for CO i Norge. Les mer i økonomidelen i nye Aftenposten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
eller i http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article944260.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 587
|
![]()
dette er jo bra da.....kan vi håper på en og annen 767 til sommeren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]()
La merke til der det stod at de to siste businessetene kostet mer, henholdsvis 34 300 og 66 700 kroner, i motsetning til en "vanlig" pris på 25 800 kroner. Det står at disse setene sjeldent blir kjøpt.. Hvorfor er det sånn? Er det ikke lettere å få solgt hvis de også koster "bare" 25 800 kroner??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Det har jo blitt diskutert X^Y ganger ang SAS' nedleggelse av 907/908.
Sitter vel igjen med innrykk av at a) Å fylle 250 seter med inntjening 365 dager var umulig. (lettere med de gammle 767) b) SAS var mer hissige på benytte sine begrensede langdistanse ressurser fra arn/cph , og OSL ble nærmest offret. /G |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
ofret og ofret... Fly bør brukes der de tjener mest penger for selskapet. Ser man på markedsandelen til CO er jo den egentlig lav med tanke på at de er alene om å fly non-stop. SAS har tydeligvis gjort noe fornuftig - selv om den norske stoltheten har fått en knekk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Vet ikke om stoltheten din er knekt, for jeg er nordmann ... og min er hvertfall ikke knekt. Men SAS har ikke riktig utstyr, men det har CO ...
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
Om din stolthet er knekt eller vet jeg ikke...men her på forumet var det mange som syntes det var "urettferdig" at SAS ikke fløy fra Oslo til NY... Nå er jo alle happy - SAS tjener mer penger med A330 andre steder og Oslo har 2 757 muligheter til NY....(...vi skal da ikke glemme at Icelandair hadde riktig utstyr leeeenge før CO!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
Og blir det solgt så er jo det en kjempebra gevinst til CO... Synes denne løsningen hørtes fornuftig ut...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Tom Grundstad ... navnet lyder kjent ... gammel SAS-mann?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
Jeg synes også navnet lyder kjent...men jeg trodde salgssjefen til CO i Norge var en dame og som kom fra tidligere GSA. Kanskje skjedd et bytte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Lurer paa om han var fra 'sjoemannsbooking' ... en av gutta som hang rundt 'Skranke 11' paa FBU ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
YES! Nå ringer det noen bjeller - tror min bror kan bekrefte at vår mor snakket om Grundstad på Sjømannsbooking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,878
|
![]()
Vel dere har begge rett...det var 2 stk Grunstad - saavidt jeg husker far og soenn. Aage Grunstad var en av ildsjelene baks SAS museet, og han var i administrasjonen i Ruseloekk veien...er ikke sikker paa at noen av dem var involvert med sjoemannsbooking....Tom var blant de foerste "sputnikene" sammen med Johnny Skoglund...og som sputnik var de alle utplassert 3-4 uker paa forskjellige avdelinger paa FBU...deriblant kan godt skranke 11 ha vaert inne i bildet....Tom var vel omtrent distriktsjef for Oslo (salg) naar han forlot SAS til fordel for Air Europe....jeg mener at han ogsaa var med i Color Air....uten aa vaere 100% sikker.......
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
Ikke samme Tom... Tom som var trainee og så gikk til Norway Airlines/Air Europe og senere til Radio 1 i Oslo het noe som startet med S i etternavnet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Litt fokus på topic igjen kanskje.....
Kan bli litt vel mye "kjerring-snakk":smokin |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
:smokin
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
Uansett - Norge har fått en non-stop forbindelse med NY og SAS har disponert flåten bedre... Men en Chicagorute med SAS hadde vært toppen...kan jo drømme
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS taper flest reisende av alle selskap i Europa! | MartinL | Flyforum | 27 | 13-10-2009 14:43 |
PR-offensiv fra SAS og SAS i seg selv tjener penger | EB | Flyforum | 25 | 18-02-2009 18:52 |
Scandinavisk flyselskab der tjener penge | Jan | Flyforum | 1 | 31-01-2008 00:08 |
SAS taper 100 mill på CPH-BKK | Hurum | Flyforum | 36 | 22-12-2005 21:57 |
Hvor mye tjener SAS på lavprisselskapene? | morr | Flyforum | 1 | 03-11-2004 16:00 |