![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette lyder meget merkelig...:
![]() ![]() Kilde: http://www.hangar.no/index.php/hangar/nyheter/continental_vil_trolig_kansellere_787_kj_p?eZSESSI Dhangar=43e1a3e5122ff7df3c85963feb51cc5c
![]() |
#2 |
Flyklapper
|
![]()
Continental er i en prekaer likviditetskrise .. tror ogsaa at dette delvis er en trusel, men cashsituasjonen i selskapet har vaert daarlig lenge.
Imidlertid tok det bare en uke fra Gordon forsvant til dette sirkuset begynte .. er sikker paa at han er imponert ... ![]() Mer interessant for mitt vedkommende er at CO skulle ta aatte av vaare 753'er .. det blir det heller ikke noe av hvis 7E(ight)7-ordren kanselleres. Tror det var 28. februar CO skulle ha styremoete ... vi faar se hva som skjer der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]()
Ja hadde vært artig å vite om det hadde vært annerledes om Gordon Bethune fortsatt satt på kontoret. Hvor mye har én mann å si? Det er jo trossalt så og si hele det gamle teamet hans som fortsatt sitter ved roret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Dete er vel mest et spill for galleriet... Men det kan jo tenkes at siden både UA og US får lavere kostnader så vil CO også prøve...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vet ikke hvor hangar.no faar nyhetene fra, men jeg vet hvordan pressen "spekulerer" og lager store oppslagsnyheter av ganske rutine informasjon. Som nevnt ser vi etter $500M i lavere kostnader i 2005 og dette var faktisk "nyheter" i November 04. I dag er vi i ferd med aa detaljere dette og forhandlinger med de forskjellige arbeidsgruppene som piloter, mekanikere, kabinansatte osv. paagaar. Dette med B7E7-8, B757-300 og B737-800 er helt nytt for meg...??? og det er jo ille at jeg ikke vet noe om dette siden jeg jobber med dette til daglig...??? Det eneste som jeg ser stemmer er at disse bestillingene skal godkjennes av styret i Februar og det er stort sett full enighet om at dette er avhenging av aa faa disse $500M...
![]() Dag
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Så de samme ryktene på airliners.net...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Flyklapper
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann, ja jeg har lest dette ogsaa, men det hun sier, som ikke er noe nytt siden 29 Dec, er at disse bestillingene er avhengig av de $500M... og tallet $500M var fortalt oss i November 04. Det eneste som er nytt er at denne informasjonen var gitt offisiellt til SEC... Noe som Blomberg News klarte aa lage en STOOOR artikkel om...
Du kan for eksempel ikke "true" med Chapter 11 bankrupcy for aa faa "concessions", uten at du kan bevise at dette er et faktum. Jeg er ingen ekspert paa SEC og finanselovene om dette, men jeg vet at alt dette skal til for at ingen, som aksjeeiere osv. skal kunne saksoeke firmaet senere. Det er ikke noen "dans paa roser" for flyselskapene on dagen... og det skal bli spennende aa se hvordan ting utvikler seg. Dag
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvordan er cash-situasjoenen i NWA og AA om dagen?
Uansett var det greit å få en avklaring fra en på innsiden - sjansen er vel overveiende stor for at vi ser 787 i CO-farger omtrent etter planen. ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing leker seg med en 787-9 før Farnborough | LN-MOW | Småprat | 5 | 08-07-2016 15:56 |
Continental Airlines Boeing 787-8 Dreamliner! | SE-SAM | Samlerhjørnet | 2 | 17-02-2015 08:30 |
Qantas avbestiller 35 787-9 | Someone | Flyforum | 0 | 23-08-2012 08:18 |
China Eastern bestiller 15 A330, og avbestiller 787 mot 737 | Someone | Flyforum | 4 | 18-10-2011 08:46 |
Boeing 787 runder snart 500 ordre før første fly er bygget! | LN-AFG | Flyforum | 8 | 20-03-2007 07:54 |