![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da er det klart for årets tur til Dubai - selvfølgelig med Lufthansa. Årets tur går tidlig i oktober med B737-500 via FRA og videre med B747-400 til Dubai og A319 fra Dubai til MUC og videre med B737-500 hjem igjen.
Gleder meg stooort til å prøve A319 "all business" på veien hjem. I løpet av uken bør vi ha på plass hvor vi skal bo i Dubai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Pass paa at du ikke faar midtsete paa 747en i business.
![]() ![]() Naar det gjelder det du kaller "business jet", ha ikke alt for store forhaapninger. Man kan vel sammenligne disse flyene med 757ene til CO med business separat mellom doer 1 og 2, kun en midtgang. Lite og intimt, men fortsatt en midtgang. 319 er braakete i forhold til widebody, plassen er liten, catering helt lik som de store flyene. Jeg tror du er enig med meg at du vil foretrekke en stoerre Airbus neste gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jeg er seatet på 2A på jumboen - der har LH 2-2 seating - m.a.o ikke midtsete. Er nok enig at store fly er best - men som en opplevelse skal jeg klare meg fint på rad 3 hjem fra DXB med A319`n... Heldigvis flyr LH med blokkert midtsete innen Europa - så også der slipper jeg midtsete - selv på en tur til Emiratene - men heldigvis ikke med det lokale selskapet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Den fremste kabinen til LH var et dilemma for dem da de kom med nye seter i C. De klarte ikke aa utnytte plassen bra helt fremst. Det er foroeverig hyggelig der fremst, LH er ett av faa flyselskaper som har business i nesa paa 747en, helt klart det beste omraadet paa flyet IMO. De fleste har jo F der fremme, mens LH har F i andre etasjen.
Privatair er langt fra verdens undergang, men jeg tror nok at du kommer til aa rapportere at LH er mye bedre i nesa paa 747en |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå klokken 09.00 skal vi ha et møte vedrørende denne turen - avreisen nærmer seg og vi må spikre ferdig programmet i Dubai...Blir spennende å se hvor vi skal bo i år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
|
![]()
Nå, hvilket hotell ble det?
Skal ned i Desember jeg,men "favoritthotellet" er lagt ned i år ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ritz Carlton ligger godt an...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og nå ser det ut som vi leier en egen villa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Handelsreisende
|
![]()
Høres ikke dumt ut nei, ute på palmen da eller? Finnes også mange bra leiligheter i Marinaen med tilgang til beachen..
Jeg må visst reise alene ned i år, og da kan man si at bokostnadene øker betraktelig.. Men finner vel noe etterhvert..
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kan da ikke være så vanskelig å finne noen som ønsker å være selskap på tur til Dubai, ClassOne?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Handelsreisende
|
![]()
Neida, skal nok klare å lure noen
![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Bokostandene har helt klart økt betraktelig... Villaen ligger like ved "Seilet"...men ser ut til å være booket av andre - i løpet av dagen finner vi vel noe annet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Henviser til min Tripreport til Teheran der jeg fløy bl.a. OSL-MUC med LH 735 og MUC-DXB med PrivatAir operert A319.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=33477 Setene er nok et par hakk vassere på LH sitt eget longhaul metall, men det var virkelig noe eget å sitte kun et par håndfuller på gate, boardingen gikk jo meget smidig. Crewet ombord på min flight var virkelig bra og gjorde at jeg hadde en flott flight ned til Dubai. Sier meg enig med Tommy777 om at det er litt mer støy i kabinen på A319 enn foran på større materiell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Morsomt å lese rapporten din en gang til...
Nå har vi hotellet/leiligheten i boks. Det blir Afternoon Tea på "Seilet" og en middag ute i ørkenen er også booket. Hotellet: http://www.emirateshotelsresorts.com/the-harbour/en/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Handelsreisende
|
![]()
Hvis du ikke har spist på Spice Island, må denne prøves, vanvittig bra restaurant
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå er alle lunsjer og middager booket. Kun tre arbeidsdager igjen før avreise... Let the countdown begin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Ikke mye spontanitet på denne turen, forstår vi?
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nope... Ramadan er nettopp ferdig og alt er fullbooket - denne helgen er julaften, nyttårsaften og 17. mai på en gang. Men shoppingen er definitivt spontan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hva frister i shopping ??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tepper, tepper, og enda flere tepper. Ikke skjønner jeg hvorfor jeg har kastet ut teppene i dette huset og lagt tregulv over hele fjela når jeg nå er mest opptatt av å dekke gulvene igjen med tepper...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hotellovernatting inkludert ved flybyte Lisboa | Desk pilot | Reiseforum | 6 | 08-07-2012 17:56 |
Finnes jorden rundt inkludert Papeete? | robertaas | Reiseforum | 8 | 25-12-2010 15:26 |
Dubai-Doha-Guangzhou-Doha-Dubai med Qatar airways (aka smaabussene som ble store) | Chaos Controller | TripReports | 5 | 13-07-2008 00:04 |
SAS Dubai julen 2008? | Chaos Controller | Flyforum | 1 | 24-06-2008 20:42 |
Bilde: Taksekø, inkludert heli... | Blubird | Flyforum | 0 | 08-08-2006 23:14 |