![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]()
Med 15 aar bak skrankene paa FBU har jeg selv masse aa bidra med.....Tror vi skal endre litt paa teksten under forum tittelen, slik at vi ogsaa aapner for de som jobber paa den andre siden idag ogsaa...Til aa begynne med blir det mange historier i fra Fornebu og Braathens Safe / SAS...men vet at det lurer litt i fra Swissair ogsaa......
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Æ glær mæ!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,843
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (jepp.. endra litt her jeg, siden man ikke kan slette ![]()
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
LCH78: gleder meg til den dagen du kan bidra med en positiv kommentar på dette forum...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
Aa neiiiii ..... han maa ha kjedet seg serioest der oppe i snestormen .....
Vel ... her kan det bli mye rart ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,843
|
![]()
bla bla bla
![]()
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
Jeg mente DC-8-63 ... han har masse ... hva er det med deg og sneballer egentlig ????
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Kjempebra....(...selv om mange nok blir en gjenfortelling - så kan ikke gode historier fortelles for ofte!) Vi har vel noen bra fra kabinen også...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
.. om noen av gammlekara fra FBU har noen historier relatert Commuter og HAU rutene så tar jeg de imot med stor glede , jeg trenger litt ammunisjon til fest og bryllup med 2 2 ex:commuter desser i løpet av Feb
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
Ikke Commuter, men Busy Bee .... fra rundt 1984 hvor BS floey med F-27 med 44 seter ..
Gutten som plukket billetter regnet med en lett jobb med 28 pax booket ... han kalte boerding og begynte aa samle inn boardingkort og loesbilletter ... ettersom det var saa faa, broed han seg ikke med aa legge dem ti og ti som var det vanlige, men etterhvert som bunken ble tykk begynte han aa ane uraad. Opptelling fulgte, og da han passerte 60 skjoente han at noe var riv ruskende galt. Paa dette tidspunktet begynte folk aa tyte ut av flyet igjen..... Det viste seg at et eller annet reisebyraa hadde booket en gruppe paa 40 pax uten aa faa dem bekreftet .. ettersom dette var paa tiden man fortsatt brukte haandskrevne billetter, hendte det innimellom at reisebyraaene tok 'en kjapp en' hvis de ikke fikk plass vitende om at de ville bli tatt haand om, men med foerti pax var situasjonen litt mer ekstrem ... Mener aa huske at overflow'en kom seg med neste fly ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Superflyer
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
|
![]() Quote:
Skulle gjerne vært der og sett................. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
LN-MOW, det der sluttet desverre ikke når håndskrevne billetter forsvant...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]()
Når det gjelder tåke, leste jeg en morsom historie fra FBU, 1979.
BU: (skranken på FBU), KD: (sur kunde) Telefonen ringer.... BU: Braathens SAFE, værsågod! KD: Er det hos Braathens SAFE? BU: Ja..., hva kan vi hjelpe med? KU: Blir det tåke i morgen? BU: ?????????? KU: ...jeg har bestillt plass på første fly til Bergen, og vil vite om flyet kommer til å gå..., på grunn av tåke mener jeg. BU: Det er jo ikke så greit å svare på, så vi må nok bare vente å se. KU, lett irritert: Men er det ikke Braathens SAFE jeg snakker med da!!??!! Dere må jo vite om flyet deres kommer til å gå, og om det blir tåke! BU: Vi regner med at flyet vil gå. Hvordan været blir, og om det kommer til å skape problemer, kan vi ikke si i dag. KU, vantro og meget irritert: Vel, da får jeg ringe til et reisebyrå da!!! ...bip...bip...bip ![]()
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Jobbet endel sommere som gtrafikkassitent ved gamle ENGM dvs si den tiden det bare var charter og USA trafikk der.
Charter turister er , som man vet, et eget folkeslag og må behandles deretter. De er/var ikke så reisevante og måtte noen ganger , mer eller mindre, skremmes ombord. En tidlig morgen hadde vi avfang til Palma de mallorca. Flyet var klart og vi ropte opp avgang over høytaler. Scanair rute (!!!) 887 til Palama de Mallorca og at ombordstigning via gate 3. Da kom ca 80% av pax-en. Neste oppkall ble da ![]() Jeg tok en rask titt gjennom avgangshallen og oppdaget to eldre damer og spurte dem om hvor de skulle. Jo de ventet på oppkall på det flyet som skulle til Hotel Paradise i Magagulf.......på Mallorca. Vi hadde også på den tiden "ungdomsfly" til Ibiza. Feststedet fremfor alle fessteder, også den gang. Flyet ( en DC-8-62) pleide å gå tidlig på morgenen og ungdommen var forholdsvis greie å ha med å gjøre, på den tiden av døgnet. En dag ble det teknik på den ene Dc8 og det ble bestemt, uten å spørre oss på forhånd, at Ibiza flt skulle utsettes til utpå ettermiddagen da vi hadde fått tilbake vår ene Dc8. Denne bestemmelsen ble tatt en god stund etter innsjekk og alle "ungdommene" var i avgangshallen og hadde tilgang til Taxfree. Det har neppe vært noen større fest på Gardermoen hverken før eller senere. Langt over 100 ungdommer hadde en KJEMPE-fest og hvordan de klarte å overtale Kapteinen og mannskapet til å fly dem til Ibiza , i den tilstanden de fleste var i , er fremdeles et mysterium for meg.
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
Join Date: Sep 2005
Posts: 11
|
![]()
Dette var fra julaften på Fornebu, helt i begunnelsen av 70 årene. Siste fly til TRD (via RRS) var en DC-6B som tok 96 pax. Problemet var bare at det var 107 pax sjekket inn, så vi hadde et problem. Nå løste vi nok problemene litt enklere dengang, så siden det var julaften og siste fly, måtte vi jo få alle med. Noen barn på 10-12 år ble plutselig infant, og måtte dele sete med foreldrene. Toalettet hadde dengang setebelter, så der ble det et ledig sete. Og siden disse flyene vanligvis gikk på langruter, var det eget hvilerom for crewet med køyesenger. Så da var det jo bare å plukke ut 2 nyforelskete par og dirigere dem til å reise til TRD i liggende stilling. Om det ble tid til noen "hyrdestund" på veien sier historien ingenting om.................!
Men alle 107 pax kom med, og ingen klaget, det var jo julaften. Så ombord på BU 254 til RRS og TRD julaften var alle fornøyde, og de hadde sikkert en fin jul? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Håper på flere historier fra BU-veteran....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
'Gutten' som sto for billettinnsamlingen litt hoeyere opp, endte forresten i BU Salg etterhvert ... han begynte i SAS Trafikk samtidig med meg, heter Arne og er hoey og lys og veldig energisk. Er han fortsatt i bolaget??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Nei! Hvis det er Knap du mener så har han vært sjefen min i Avis, i salg i Braathens, i salg i DY og nå sist i Travelink - nettreisebyrå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Hmmm...Ryanair har vel også forsøkt å ha reisende på toalettet...uten hell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Da jeg jobbet på Star Tour booking på Stabekk hadde vi kunder som gjerne ville booke reiser til Torvika i Spania og Forte Lauerdal (Bergensdialekt) ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
12 blinde kinesere...og andre gode historier | kimpe | Småprat | 10 | 17-10-2017 00:34 |
"Norwegian til New York?" og andre artige historier | Peterfsx | Småprat | 103 | 29-11-2012 09:20 |
Fra den andre siden... | Harald Oanes | Bilder & foto | 3 | 03-05-2011 18:53 |