![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,323
|
![]()
SAS Norge transporte i alt 990.700 passasjerer på sitt ordinære rutenett i april i år. Det var 220.100 flere enn på samme tid i fjor, og en økning på 28,6 prosent. Det er også ny passasjerrekord for selskapet.
The airlines in SAS Group carried 2.9 million passengers in April, up 17.9% vs 2007. Total load factor was down 2.8 p.u. to 69.1%. http://www.boarding.no/art.asp?id=31384
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Medregnet charter fløy 1.001.200 passasjerer med SAS Norge i april, fin økning selv om endel av økningen er OSL-CPH (som også skal selges og produseres).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
E24 snur selvfølgelig dette til noe negativt:
Flyr med 3 av 10 seter tomme E24: SAS sliter med å fylle opp flyene http://e24.no/boers-og-finans/article2414219.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Utrolig tragisk, men nå skal jo alt som er SAS-relatert være negativt
for tiden - så det er vel desverre ikke annet enn forventet...
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Mer negativt da - avstanden mellom Norwegian og SAS Norge redusert med rundt 2 millioner passasjerer på det siste året, og forsetter denne trenden videre så er Norwegian større i antall passasjerer fra og med mai neste år.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Siden august i fjor har jeg reist innenriks med enten SAS og Norwegian hver uke, ca. to enkeltreiser i uken - i hovedsak på strekningen Oslo-Bergen-Oslo, men også andre strekninger. I høst reiste jeg nesten bare med Norwegian - etter jul har jeg nesten bare reist med SAS.
Siden påske har SAS-flyene vært alvorlig tomme. Vel og merke har SAS mange avganger mellom Oslo og Bergen, men kabinfaktoren ligger nesten utelukkende på mellom 40 og 60 prosent. Inntil nylig fløy jeg fast SK288 Bergen-Oslo (kl. 18.45) på onsdager, og denne avgangen er aldri mer enn 50 prosent fyllt opp. Riktignok er det avganger kl. 18.20 og 19.10, men en av disse blir ofte innstilt og SAS fjerner "min" avgang til sommeren. Nå har jeg gått over til å fly den siste SAS-avgangen (SK290 kl. 20.55). Det er lenge mellom denne og forrige avgang (kl. 19.10), likevel har 20.55-avgangen svært lav kabinfaktor. Har fløyet denne to dager på rad nå og kabinfaktoren ligger på 30-40 prosent. Norwegians siste maskin Bergen-Oslo går fem minutter senere og har mange flere ombord. Fløy med 13.05-avgangen til Norwegian i går og denne var nesten full. I dag tidlig fløy jeg SK255 kl. 08.30 Oslo-Bergen - og også her var det så å si tomt i 737-800-maskinen. Bruker vanligvis SK287 (kl. 19.00 Oslo-Bergen) og denne er veldig ofte full - så det er sagt... Uansett, for meg virker det som om det er en ikke ubetydelig overkapasitet mellom Oslo og Bergen - og for så vidt på andre ruter også, eksempelvis Oslo-Kristiansand. Min erfaring er at Norwegian etter hvert har begynt å fylle flyene mer enn de klarte tidligere - mens SAS har mange avganger med svak kabinfaktor. Dette er ingen statistikk - bare egne erfaringer som jeg ville dele. Last edited by FlightDeck; 08-05-2008 at 23:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Fin økning for SK Norge dette. Jeg lurer på hvordan deres direkterute TRD-SVG og v.v går. Den avgangen går ofte fra gaten nærmest DY's crewrom på TRD og det er som regel ikke mange sjelene som sitter og venter.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
En nedgang på 2.8% og du observere at SAS flyene er alvolig tomme ? , da må jo noen andre avganger være smekkers fulle ?
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
husk også at påsken var i april i fjor, så april 2007 var naturlig lavere enn april 2008 for SAS Norge. På den annen side var april første måned for en del av de nye Leisure-destinasjonene også
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norge - Singapore i Økonomi pluss? | mcleif | Reiseforum | 15 | 28-11-2014 06:10 |
Saudi B777 pluss pluss på OSL Søndag | grindstein | Bilder & foto | 8 | 31-05-2010 19:00 |
Pluss 10 prosent på Torp | sail4fun | Flyforum | 10 | 11-12-2008 10:45 |
Pluss 22 prosent for airBaltic i oktober | sail4fun | Flyforum | 1 | 13-11-2008 09:53 |