![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Noen som har registrert det nye togtilbudet mellom Oslo og Stockholm?
http://www.unionsexpressen.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ikke, men jeg tok tog til Oslo fra Lillestrøm på torsdag og så noe "underlig" jeg ikke har sett før, må vært den. Takk for tips
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Det siste jeg hørte var at de ikke fikk konsesjon til å drive, bl.a. fordi rutetidene krevde innstilling av rushtidstog både rundt Oslo og Stockholm. Jeg er tydeligvis ikke helt oppdater...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Hadde jo vært bra om de hadde lykkes, de har vel hatt planer om å ha litt bedre servicetilbud enn det NSB har på strekningen, men tror de skal slite med å få konseptet på beina. Grunnlaget for å drive tog mellom byene er allerede syltynt.
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) Last edited by litt-amatør; 27-04-2008 at 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva slags materiell er det de benytter seg av?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er fullt mulig å booke billetter på deres hjemmeside fortsatt. Vurderte retur KSD-OSL med dem på min neste reise hjem til mor. Noen som har definitiv informasjon om hva som skjer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ifølge Boarding.no begynte de å gå i normal trafikk fredag 25.april: "Unionsexpressen" har startet Oslo - Stockholm
De sier at ruten traffikeres med nyrestaurerte 60-tallsvogner, hva nå det innebærer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kjøper meg en billett jeg, må jo teste!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Fra en jernbaneentusiast har jeg mottatt følgende info om dette prosjektet:
Det er et svensk selskap som heter Scandinavian railways, eller noe slikt, som har hyret Ofotbanen til å trekke persontog Oslo-Stockholm. Mannen bak med penger er en svensk reder, Bolin eller noe slikt, som også er medeier i Ofotbanen AS. De skal kjøre Rc og sekstitallsvogner. De har åpenbart hatt store oppstartsvanskeligheter, men er nå i gang med en tur hver vei om dagen med to vogner og lokomotiv. Det er altså konkurrerende trafikk på egen regning.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Høres ut som en museumsjernbane spør du meg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Billett bestillt og betalt, kun NOK180 Karlstad - Oslo. Tog slår bussen, uansett om det er gamle vogner eller ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og vi venter spent på en liten rapport
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Spennende å høre om dette fordi jeg synes det er litt bra at det er litt konkurranse også på tognettet. Har vel hørt Ofotbanen har blitt bedre med den operatøren, så det er ikke sikkert at denne aktøren skal dømmes nord og ned. God tur!!
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Har også vurdert dette for min neste reise til Stockholm - blir spennende å høre fra andre hva de mener.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Skal si mitt forhold til LH setter spor - herlig!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Desverre ble det ikke Unionsekspressen på meg. Jeg valgte å bli hos min mor å se (den meget spennende) VM-finalen i ishockey istedet. Så ble det Sæfflebussen hjem på mandag morgen i stedet. Men det kan bli Unionsekspressen neste gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg hørte fra en kamerat av meg - som jobber i NSB - at togene til UnionsExpressen er fra 1970-tallet og at de hele tiden er innstilt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå har ihvertfall Aftenposten testet både Unionsexpressen
http://www.aftenposten.no/reise/article2562985.ece Og SJ http://www.aftenposten.no/reise/article2563056.ece Interesant å se at på tross av "museumsvogner" så er Unionsexpressen ca halvtimen raskere enn SJ |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Du får ikke meg ombord i de der togene til SJ, museumsbanen så mye hyggeligere ut - særlig siden det både går fortere og det er god plass. Prisen er imidlertid ganske høy, og jeg ville uansett valgt fly om jeg skulle helt til Stockholm og ikke gå av underveis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tor Air mellom Stockholm og London | FlightDeck | Småprat | 0 | 15-07-2011 23:11 |
Oslo-Stockholm-Düsseldorf-Wroclaw-Barcelona/Girona-Wroclaw-Frankfurt-Stockholm-Oslo | FlightDeck | TripReports | 28 | 11-05-2009 22:16 |
Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteboerg-Oslo | FlightDeck | TripReports | 16 | 16-01-2009 13:41 |
Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo | FlightDeck | TripReports | 30 | 26-12-2008 14:55 |
Fly vs Tog - Oslo-Stockholm-Oslo | BU595 | Flyforum | 6 | 13-01-2007 12:53 |