Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-12-2004, 08:06   #1
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Exit MD90

I dagens DN bekreftes det at MD90 skal ut av SAS-flåten. Fra og med 01.01.05 settes fem av de åtte på bakken, og i løpet av 2005 skal alle flyene ut av flåten. Forsøk på å øke MD90-flåten på bekostning av MD80, ved kjøp av 15 fly fra Saudi Arabian strandet, så nå skal de ut. Så langt kun i papiravisen (s.9, med bilde fra KOG), og ikke på nettet. I følge artikkelen vil SAS spare ca. 100 mill. årlig på å pensjonere MD90. Synd, men det er det eneste rette...
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2004, 08:19   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,313
Default Replying to Topic 'Exit MD90'

M.a.o. et håp for A321... Den enes død - den andres brød!
EB is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2004, 09:43   #3
MD90
ScanFlyer Blue
 
MD90's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
Default Replying to Topic 'Exit MD90'

*snufs*
MD90 is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2004, 10:57   #4
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Replying to Topic 'Exit MD90'

Quote:
Originally posted by EB
M.a.o. et håp for A321... Den enes død - den andres brød!
Enig. Synd MD-90 forsvinner, men beholdes A321 (og de A319'ene som er på vei) er det verdt det. A321'en til SAS er den beste kortdistansemaskinen jeg har satt mine ben i!
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2004, 11:05   #5
LN-MEH
ScanFlyer Molded
 
LN-MEH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
Default Replying to Topic 'Exit MD90'

Ja det er trist å se MD90 ene forlate flåten,det er fine fly og de er veldig støysvak både inn- og utvendig.På den annen side kanskje forståelig uti fra flåterasjonaliserings hensyn,dersom flåteplanleggerne til SAS operer slik?
__________________
Mad dog...
LN-MEH is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2004, 11:10   #6
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,313
Default Replying to Topic 'Exit MD90'

Fornuftig å satse på en type som fortsatt produseres...
EB is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2004, 11:11   #7
LN-MEH
ScanFlyer Molded
 
LN-MEH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
Default Replying to Topic 'Exit MD90'

Quote:
Originally posted by EB


Fornuftig å satse på en type som fortsatt produseres...
Ja du har helt klart et poeng der...
__________________
Mad dog...
LN-MEH is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2004, 11:36   #8
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'Exit MD90'

Nøttavisen har lest DN i dag: http://pub.tv2.no/nettavisen/reiseliv/article321415.ece
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2004, 13:03   #9
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Replying to Topic 'Exit MD90'

Savner bildet av MD90'n på lowpass over FBU første gang den kom til Skandinavia. Var forøvrig med til STO dagen etter og var mektig imponert!
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2004, 15:07   #10
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,313
Default Replying to Topic 'Exit MD90'

Blir spennende å se hvor MD90`ene havner...
EB is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2004, 15:29   #11
Klippe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
Default Replying to Topic 'Exit MD90'

MD90 min favoritt, jeg var så heldig å få være en av de aller første passasjerer på dette flyet.
Klippe is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2004, 16:22   #12
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,869
Default Replying to Topic 'Exit MD90'

har ogsaa MD90 som favoritt...helt i fra min foerste MD 90 flight som var den foerste kommersielle flight med MD90 - Delta i fra Newark til Dallas...en begivenhet som dessverre stod i stil med sjebnen til MD 90: en kort annonsering i gaten, et lite glass Champagne ombord og det var det....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2004, 16:23   #13
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,313
Default Replying to Topic 'Exit MD90'

I siste Airways er det en reportasje om Hello og MD90...:
EB is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
EXIT LN-RRY Fellowship Bilder & foto 0 27-08-2019 22:53
StarAir potential exit Jan Flyforum 3 27-03-2014 00:36
Exit Bombay MartinL Flyforum 5 06-09-2009 14:13
OT: Exit Valla EB Flyforum 20 10-03-2007 16:24
Exit KATO Airline?? CK Flyforum 0 30-11-2004 12:44


All times are GMT +2. The time now is 08:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.