![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
Som første flyselskab vil KLM bruge ny avanceret digital teknologi til forbedret kommunikation mellem sine fly og mandskab på jorden.
KLM er ifølge egne oplysninger første flyselskab i verden, der bruger den nye digitale teknologi som giver kontinuerlig kontakt mellem fly og mandskabet på jorden. Et af de nye tiltag bliver på KLM’s nyeste Boeing 777-300, hvor en såkaldt elektronisk Aircraft Technical-log registrerer oplysninger om langruteflyets tekniske status. Den erstatter den gammeldags logbog i papirformat. ”Den elektroniske log muliggør konstant udveksling af data mellem flyet og mandskab på jorden. Det har den fordel, at behovet for mindre reparationer videregives til jorden, mens flyet er i luften. Mindre reparationer kan dermed foretages langt hurtigere og mere effektivt,” oplyser KLM. De nye teknologiske muligheder anvendes i første omgang på KLMs Boeing 777-300 fly, men flyselskabet vil løbende få teknologien i hele sin flyflåde. Kilde TakeOff.dk
__________________
Mine bilder på Airliners |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Loungemuligheter hos KLM | TGjr | Reiseforum | 18 | 24-08-2014 01:58 |
Klapp/kamera hos KLM? | L1011-385 | Småprat | 6 | 11-03-2014 10:00 |
DY hos KLM technical? | Beechdriver | Flyteknisk forum | 7 | 05-09-2010 20:54 |
Er klappsete hos KLM mulig | Aleksander Maaland | Flyforum | 10 | 20-02-2009 15:27 |
Problemer hos KLM? | Roxman | Flyforum | 8 | 04-11-2008 18:25 |